torsdag 27 oktober 2016

Coffeeoman och monster

Jag det är redan torsdag och jag går på kaffe i princip all tid jag är vaken, 
kommer på mig själv med att dricka FLERA stora koppar om dagen, 
nja inte bra alls..
Men tur att det är gott iallafall, om man nu ska se positivt på det ;)
 Trots att  jag dricker så många koppar, somnar jag helt slut och utslagen runt 20-20.30, 
jodå vaknar ett par ggr men så trött att jag snart somnar om igen...
Det är en massa på arbetet, och det är en massa aktiviteter för dottern.
Har sagt att jag måste ta det lugnt, men samtidigt blir jag stressad av folk som INTE jobbar på, 
har mycket att lära som sagt, och balansgången är inte så lätt som man tror.

Nu är det i alla fall HÖSTLOV för barnen och Lillskruttan är ledig redan från idag :)
Så hon har startat sitt höstlov här hemma med bästa kompisen som ska bo över ett par dagar
 för att sedan iväg på seglingsläger i slutet av nästa vecka :)
Sonen ska iväg med kompisar från Göteborg, så han lär jag inte se skymten av,

Så förhoppningsvis kommer jag och maken kunna göra ngt ihop nån dag..
Dax att ta hand om varandra när man får tillfälle, eller vad säger ni

Så till "monstret"
Dottern klädde ut sig sista dagen i skolan då dom hade HALLOWEEN, 
det enda dom inte fick ha på sig var clownmasker  eller masker över huvud taget.
Men linser skulle hon ha, förstår inte att hon vågade men hon hade sina linser och skrämde nog en hel del på skolan ;)

Nu hoppas jag att ni har haft en mysig torsdag och att fredagen kommer börja lika bra :)

8 kommentarer:

  1. Kaffe är ju en livsräddare, speciellt under den mörka årstiden, där man är trött jämt tycker jag, oavsett när man går upp eller lägger sig.
    Hoppas verkligen att ni kan rå om varandra lite extra nästa vecka. Egen kvalitetstid är viktig när man är så upptagen som du.

    Gillar dotterns linser och hela utstyrseln. Coolt!

    SvaraRadera
  2. Kaffet gör dig pigg för stunden och säkert har du väl mycket om dig nu. Kan tänka mig att dte inte "bara är nu.." Men även om du trivs med att ha mycket om dig så är det bra att ta ett djupt andetag och andas långsamt mellan varven.
    Skönt med höstlov och kanse en extra andningspaus.
    Bilden på din dotter är helt ljuvliga och linserna gör det där "lilla extra". Häftigt!
    Hoppas nu att du och maken tar er tid att bara vara och att göra något tillsammans.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Jag dricker massor av kaffe, så himla gott.

    SvaraRadera
  4. Vilka otäcka linser.... antar att grannens barn kommer utklädda ikväll eller i helgen, men jag har laddat med godis.
    Ja stanna upp lite och ta hand om dig själv eller låt dig bli ompysslad - låter som om du behöver semester =) Var rädd om dig! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har dragit ner på kaffet. När jag jobbade drack jag mer, likaså om jag är fler än jag ;)
    Att ha mycket om sig, det har man verkligen när man har barn/ungdomar, men även en pensionär kan se till att ha för mycket, inte svårt alls ;)
    Kram! ♥

    SvaraRadera
  6. Balans är lååååångt ifrån lätt. Hoppas helgen blir lugnare i alla fall.
    Kaffe är något jag också häller i mig för närvarande. Ser fram emot att vara lite ledig snart.

    SvaraRadera
  7. Hoppas du haft en skön helg och har en skön vecka framför dig! Kaffe gillar jag också, men dricker konstigt nog inte så många koppar per dag, är jag ledig så blir det bara på morgonen -men den koppen är ett måste, och så en kopp på eftermiddagen. På jobbet blir det inte så mycket kaffe heller,trots att vi har en kaffemaskin som gör helt okey kaffe.
    På höstlovet ska jag jobba mycket, så de som har skolbarn kan vara lite lediga, men har ju njutit av en ledig helg,så det är helt okey :-) KRAM!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne