lördag 15 oktober 2016

2800 kronor

Var vad Tandläkarbesöket kostade mig igår :(
Hade gärna gjort roligare saker för dom pengarna...
och på det sa dom till mig att inte tugga på mina polkagrisstänger mer.. hmm då smakar det ju inget, men det är väl bara att lyssna för nästa ggr lär dom få ta bort tanden då den är så mycket lagad nu...

Bräcklig, skör ungefär som mina andra tänder då, det är nu det kommer allt jag förstörde med mina ätstörningar under ungdomens dagar .....

Tur att jag har världens mest underbara tandläkare och tandsköterska
TEAM Gunnel och Pernilla
Tack ni är bäst känner mig lugn trots att jag är livrädd...

 Till roligare saker...

I onsdags var jag i stan för att träffa en bloggvän, En vän som är en fantastisk människa med så mycket erfarenhet, klokhet och ödmjukhet att hälften vore nog.
Den här gången bestämde vi oss för ett riktigt AW istället för fika, 
och då blev det underbara Gondolen

Min Vackra vän M
Vi började med ett glas Champagne, pratade och pratade och glömde tom att titta i menyn så när dom för 3:e ggr kom tillbaka så var vi tvungna att beställa kände vi ;) Vi tog ett mustigt gott VIN och deras fantastiska Fiskgryta, om ni går dit så prova den sååå god

 Idag blir det hemma mys med familjen, vi skulle fått hit farmor men hon mådde inte så bra :( åkt på samma förkylning som alla andra. Men nu ska det tvättas för hela veckan, Tur att jag har egen tvättstuga så inga lappar sätts upp om att jag tar ALLA tider en hel LÖRDAG haha

Hoppas att Du som tittar förbi får en alldeles underbar Lördag
Puss & Kram

7 kommentarer:

  1. Ja, 2 800 kronor kunde du verkligen ha haft roligare för. Känner igen det där med lappad och lagad tand...

    Fisksoppan på Gondolen såg helt underbart gott ut. Å utsikten däruppifrån är ju fantastisk den med.

    Åsså har vi samma lördagsnöje du och jag - tvätt. Fast jag får använda tvättstugan;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har tandläkarskräck men där jag går nu tar de verkligen hand om mig och nu kan jag inte längre "skylla" på att jag inte har råd då vi har fri tandvård.
    Vilken underbar utsikt.
    Tvätta gjorde jag i veckan så idag ska vi roa oss med bowling :)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Nu är du alldeles för snäll :) Men det var en trevlig kväll!
    Tandläkaren... ja usch snart är det min tur. Dyrt och eländigt dessutom.

    SvaraRadera
  4. Åh vad sura pengar!! Fast du tycker nog att det är minst lika surt att du inte får tugga på dina polkagrisar nåt mer ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Trist har också ett dyrt tandläkarbesök som väntar..kram

    SvaraRadera
  6. Sura pengar men väl värd investering.
    Så gott med fiskgryta. Kram.

    SvaraRadera
  7. Tandläkarbesök är dyra, men man kan ju inte låta bli dem...

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne