måndag 26 september 2016

Vi börjar även denna vecka med en liten tillbakablick..

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
försöker jag Stanna upp på Måndagagarna 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Kramar ❤️
  • varma duschar
  • Bröder som tar med barnen på aktiviteter 
  • Våga säga att det är nog 
  • Mamma du e bäst Tack för ditt stöd i allt
  • Att läsa med dottern bara för mys
  • Vänner❤️ 
  • Ved elda när man fryser
  • Böcker och den värld man hamnar i när man läser !!!

 Words of wisdom
(bild lånad från nätet)

Ta hand om er och njut av livet !!!!

Önskar er alla en underbar start på veckan nu

13 kommentarer:

  1. Jag är tacksam för nya barnbarnet :)

    SvaraRadera
  2. Varma duschar - de! Och att våga säga att det är nog - viktigt. Svårt och viktigt!
    Stor kram till dig som är med och delar :) Du gör mig glad!

    SvaraRadera
  3. En kort och koncis lista där jag fastnar på att kunna säga ifrån. Inte alltid lätt, men sååå skönt när man har lyckats!

    SvaraRadera
  4. Viktiga saker på din lista! Och visst är det skönt att duscha varmare och varmare... Må så gott bästa du! Kram

    SvaraRadera
  5. Varma duschar är typ bäst!! Jag skruvar alltid upp termostaten på max! Min man har lärt sig den hårda vägen att alltid kolla innan han sätter igång duschen..... Jag tränar oxå på att säga ifrån - det är sjukt svårt men ett måste!
    (såg du mitt SMS??)
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  6. Våga säga ifrån... är viktigt! Men ack så svårt ibland.
    Kramen!

    SvaraRadera
  7. Tänker också numer på måndagar vad jag funderat på, vad som varit bra och mindra bra, gör det även dagligen. Just konkreta saker känns så nära.
    Fastnade också för detta med att säga ifrån. Jag skulle behöva träna på det.
    Skylten har jag och den säger mycket.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Det är verkligen bra att sammanfatta sina dagar. Fundera på det positiva som oftast är mer än vad vi tror. Tyvärr är det lätt att vi lägger energin på det negativa. Kloka ord på skylten!

    kram

    SvaraRadera
  9. Fina tillbakablickar... Jag är tacksam att vi har en så stor och bullrig familj och att vi har varandra i ur & skur & solsken!!
    Önskar Dig en fin mitt-i-veckan-dag!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  10. Mamma du är bäst....gillade jag mycket.
    Tänk vad vi gör för våra barn, allt såklart.
    Säga ifrån borde jag bli bättre på.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Så sant och fina ord, så viktigt att tänka på allt som ger oss mening och glädje. Tack för titten hos mej, blev jätteglad. Önskar dej en trevlig fin kväll. Kramar

    SvaraRadera
  12. Ved elda låter mysigt...det gör vi på torpet på våren också ;)...och nu är hösten här
    så en varm dusch är inte helt fel heller ;))
    Ha en fin helg !
    Kram bia

    SvaraRadera
  13. Varma duschar och att stanna upp och känna in är viktigt som bara den för mig.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne