fredag 30 september 2016

Sjuklig blandning

Vilken SKIT vecka rent ut sagt, japp lite häxan surtant är det nog allt för varit hängig trött hostig hela veckan och slutade i att jag fick åka hem från arbetet med feber och hosta :( igår.
Dagen har spenderats i sängen med huvudvärk och frossa, men just nu känns det lite bättre.
Har inte tid med sånt här...

Missade AW med vännen FrM, men ny tid inbokad så fort vi kunde. 
och så kommer Maria i morgon.. Jag vill inte vara sjuk NU blä..

Mer tråkigheter är att idag kommer min kompis för att hämta kaninerna, snyft ..Vi har inte tid med dom och lillskruttan hinner inte med det heller, bara att inse att om dom inte ska bli helt vilda och inte lika kramiga måste vi tyvärr ge bort dom till ngn som har den tiden.
Lite gråtfärdig blir jag, dom e ju så goa.

Däremot NJUTER jag verkligen av hösten
Hösten är för vacker, mornarna på väg till arbetet kan få en att tappa andan över skönheten som även finns i Sveriges Natur liksom hela världen. Alltid svårare att ta till sig det som finns nära omkring sig hela tiden, undrar varför egentligen.

Den sista rosen 
( och enda då rådjuren åt upp hela busken tidigare) en överlevare som tog sig och fick slå ut för att idag upptäcka att även den hade dom ätit upp.
Jag funderar starkt på att göra en Runar... som sagt rådjursstek är gott.

Så till ngt helt annat, ordet denna vecka att tolka med bild var
TRÄ
Det har kommit in en massa fina bilder på Instagram, men har ngn fotat och bloggat om det har jag missat det. skriv gärna en kommentar om du är med i Utmaningen så lägger jag upp dig på listan så alla kan hitta din bild också
Här är mitt bidrag till ordet TRÄ vår gamla uppdragbara vägg klocka, älskar ljudet av dess tickande det får mig lugn :)

Så avlutar jag denna fredagsblandning med ett
Wordsofwisdom

Stor Puss på pannan från sjuklingen som ligger nedbäddad och tycker synd om sig själv ;)

8 kommentarer:

  1. Nae,så synd på "Ninerna klart det känns ❤️ ...
    /Kramar Om & måste säga wow till ditt Höstfoto & Ros sååå snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tomt, ochsäkert värre i morgon bitti då vi inte ska gå ut och ge mat till dom glada sprättarna :) men dom får det bra dit dom kommer nu
      Tack för din fina kommentar om rosen (jag hann ta på innan den åts upp i går natt ) stor varm kram till dig finaste

      Radera
  2. Låter som en riktig skitvecka, men hoppas att du blir frisk till Marias besök imorgon. Å vädret lär ju bli strålande fint också, vilket kanske påskyndar krya-på-processen.

    Tycker faktiskt att det är helt rätt att ge bort kaninerna när inte inte hinner med att ta hand om dom. Bara att inse fakta. Djuren ska ju må bra!

    Höstfotot är suverän liksom din fina vita överlevare!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kryar på dig snabbt!

    Att ge bort kaninerna är helt rätt. Hinner man inte med, så är det bäst så. Men ni kanske får besöksrätt?

    Ha en härlig - och kry! - helg :-)

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att inte må bra och sorgligt dessutom med kaninerna. Men ibland har man liksom inget val...

    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne