onsdag 31 augusti 2016

OnsdagsSvammel

Så var det sista dagen i Augusti, har varit en underbar månad och nu börjar jag med heltid på arbetet !
Läst en massa böcker, provat många olika chanser och hittat otroligt bra böcker som jag inte trodde alls jag skulle fastna för först, men dom berättar jag om imorgon

På arbetet blir det heltid från och med i morgon, trots att läkaren tyckt att det gått lite för fort, men jag känner att jag verkligen vill gå upp helt nu, värdena ligger ok och dessa kommer dom ha koll på
 2 ggr om året till att börja med så jag känner mig inte orolig.
Trötta är vi alla efter en dags arbete, men gillar det jag nu gör , arbetar med Ekonomi igen och får lära mig mer och även arbeta i microlabbet, Har dock lagt ned min salong då jag inte hinner och finner samma inspiration längre.


Här har ni dom underbara plancherna som finns i vårt Mickrolabb 
Japp så ser en del bakterier ut, färgglada brickor i alla fall.
Men vi har knappt några då vi har egen rening med allt vatten vi använder, och vi testar en av ALLA produkter vi producerar, och det kan bli upp till 10 produkter om dagen, vilket bara det är 30 olika delar i process att kontrollera.
Riktigt kul och helt annorlunda än det jag kan och studerade med Ekonomi.
Men allt nytt är roligt och utvecklande och en del av mig vill alltid lära mig nytt, del av min rastlöshet att ta tag i, lära mig att stoppa trots att jag tycker det är kul.
Men en sak i taget, nu ska jag ta hand om redovisningen med VD:n på företaget, 
samt lära mig labbet :) 
Love It

Nu ska jag sluta svamla om mitt , men måste fråga är det ngn mer än jag som har hiss noja??
Jag fastnade i en hiss som liten, och det sitter i fortfarande.
framför allt helt slutna hissar.
Idag skulle jag och dottern för att kolla hur kraftig dyslexi lillskruttan har, och där fanns det en hiss...
med fönster skönt tänkte jag..
Men vilken känsla det var kände mig ju ännu mer fast och det enda jag funderade på var om jag skulle kunna krypa ur det lilla fönstret om den stannade 
Det var väl därför skruvarna var där.... men som sagt för att vara på utsidan bör man då vara helt platt för utrymmet var knappt 30cm djupt, haha ja ni ser mina funderingar och tankar som vimlar runt i denna blonda skalle.

Nu Önskar jag er en GOD NATT och för er som tittar förbi i morgon, 
en riktigt bra start på nya månaden

PUSS & KRAM

9 kommentarer:

  1. God sen kväll! Vad roligt att du känner attt det blir bra att jobba full tid. Men känn efter så det inte blir alltför mycket.
    Vad roligt att du ska testa lite olika arbetsuppgifter och det tillför säkert både erfarenheter och ny kunskap.
    Hissnoja har jag inte , dock andra nojor...
    Hoppas det går bra med "Lillskruttans " dyslexiutredning så attt hon kan få adekvat hjälp-
    Önsar dig också en bra start på september.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jättekul att du är tillbaka på heltid! Å vilken otroligt rolig och minst sagt annorlunda jobblandning. Jag menar att testa läkemedel och samtidigt sköta redovisningen är ju verkligen en minst sagt udda kombo. Himla kul tycker jag!

    Nej hissfobi har jag inte, trots att även jag fastnat två gånger i en hiss, fast som vuxen. Jag tänker - ner kommer man ju alltid - typ;-)

    SvaraRadera
  3. Vilket framsteg att du känner att du orkar med heltid, lova att trappa ner om du känner att det blir förmycket av det goda.
    Hissar är ingen favorit, finns det trappor är valet så lätt! Har aldrig fastnat i en hiss, men jag tänker alltid på den gamla hissen som fanns hos tandläkaren, det var först en dörr att stänga och sedan innanför en gallerdörr att dra för också - hu. Hissen knakade och levde och om jag minns rätt kunde man se vissa av vajrarna uppe i taket. Du ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Vad modig du är som känner dig redo för heltid. Glöm inte lyssna på dig själv om det går för fort. Skönt att du har ett roligt arbete som du trivs med och mår bra av.

    Hissfobi??? Vet inte men undviker alltid äckelhissar såsom PisseNisse hissar i stan. Äldsta sonen och jag fastnade dock bara 5 minuter i en äckelhiss på Slussen när han var liten. Kräkvarningsdoft kan jag lova.

    Kram Kram Kamilla

    SvaraRadera
  5. Jag inser att det är mycket jag inte vet om dig... Lyssna på kroppen och gå hellre ner i tid igen om det behövs!

    SvaraRadera
  6. Roligt att du är tillbaka på heltid, om du själv känner dig redo förstås. Jag håller tummar att det går bra.
    Jag hade fått panik om jag fastnat i en hiss. Den tanken ploppar upp varje gång jag åker hiss "..tänk om den stannar.."
    Ha en fin dag, härliga Sanna
    Kram Petra

    SvaraRadera
  7. Bara lova att du lyssnar på din kropp (kom från rätt ände av världen va??) och drar i bromsen om det behövs så kan väl det vara OK att gå upp till heltid.
    Har du tid med mig om exakt en månad? Vi kommer till Stockholm torsdagen den 29 sep och har bokat boende torsdag och fredag natt. Tänkte om vi fick komma ut till er på lördagen och stanna till söndag? Bara om ni har plats och tid såklart! Men det hade varit sååååå mysigt att träffas ♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Ganska så fantastiskt att bakterier kan vara så vackra! Skönt att vara tillbaka på heltid kan jag tänka :D

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag har fastnat i hissar tre gånger, bara på tre olika sjukhus....en gång var jag ensam och de andra med sällskap. Surt, men hjälp kommer och jag har ingen skräck för det.
    Hoppas det funkar för digmed heltid, men lyssna på kroppen!!! Kram J

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne