onsdag 24 augusti 2016

Ett elektriskt hjärta ❤️

GUESS WHAT
# 1


Först ett Stort TACK till er som var med och gissade 
Det är alltid lika kul att läsa era svar, er fantasi går över gränser och är helt underbara ❤️
Så till rätt svar
Det är min nya mobila 
Medronic Avläsare 
Ni som känner mig vet ju att jag har en ICD inopererad, en defibrillator 

Den ligger och lyssnar på mitt hjärta, och går in med en elchock om arytmin vägrar ge med sig ! 
HÄR finns det lite info om ICD
Och med denna lilla underbara sak

Min mobila avläsare lägger jag , den liknande musen mot defibrillatorn så mäter den hur mitt hjärta fungerat det senaste halvåret.. Så skickar den sen information till KS och Thorax
(Jag slipper åka in lika ofta, då det kan läsas av (scannas) av vart som helt 
Bra för mig som bor mitt i skärgården och genom att det är endast 2,3% batteri kvar 

Ingen hade rätt. Svar
Men väl värda en poäng var är 

❤️❤️❤️
STOR
PUSS & KRAM 
och 
Stort Grattis till er båda

16 kommentarer:

  1. Bra när tekniken går framåt och underlättar vardagen. Och kul att du börjat med GW igen ☺

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Helt underbart att se hur utvecklingen verkligen har gått framåt. Vilken lättnad för dig också. Nu var jag så långt ifrån rätt gissning man kan komma, men musen var väl ändå ganska näre - NOT;-)

    SvaraRadera
  3. Jag var i alla fall inne på något medicinskt, men så långt som mot rätt svar var jag inte.
    Otroligt bra med tekniken som kan hjälpa till och underlätta.
    Måtte var skönt för dig också att nu ha detta som en extra trygghet.
    Kram!
    Och stort grattis till Ama och ComsiComsa!

    SvaraRadera
  4. Jag var utan uppkoppling och kunde varken gissa eller lägga upp någon egen GW. Det här hade jag aldrig klarat - inte varit i närheten ens.
    Vilken bra grej!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt hur tekniken kan underlätta och hjälpa till. Kram

    SvaraRadera
  6. Imponerande så tekniken går framåt! Det hade jag aldrig gissat när jag såg bilden.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det är helt fantastiskt. Jag är så imponerad av forskare av olika slag som kommer på så mycket.
    Stor kram till dig, fina.
    Petra

    SvaraRadera
  8. Det hade jag ingen aning om! Bra grej, skönt du har den!

    SvaraRadera
  9. En otrolig bra sak ...Min son slapp en sådan (typ)
    Fast om hans problen forts får han kan hända en sådan.
    /Kramas

    SvaraRadera
  10. Det var en avancerad grej! Men så himla bra för dig att slippa åka till sjukhuset - teknikens under =) Ha en skön torsdag! Kram
    ps kul att vi är igång med tisdagsleken =

    SvaraRadera
  11. Svar: Skojar du?!!!! Självklart äter min man inte surströmming. Han går inte ens i närheten av surströmmingsfirande. Han stannar hemma såklart och lagar sin egen, väldigt goda "internationella" mat som INTE inkluderar surströmming. Men han älskar faktiskt stekt strömming, som jag tycker är kattmat. Så den lagar han också eller nappar när han se rätten på en dagens lunchmeny.

    SvaraRadera
  12. Vilken fantastisk sak !!...teknikens under !!
    Tänkte bara önska dej en trevlig helg och vecka !!
    Vi åker på semester nu..ska bli roligt !
    Kram till dej !!

    SvaraRadera
  13. Oj, vilken grej, tur att vi bor i Sverige och tillgång till så
    bra sjukvård och allt vad det innebär.
    Kram fina du.
    Pia

    SvaraRadera
  14. Så imponerad av vad vi människor kan hitta på! Sån tur att du har en sån, jag hade aldrig kunnat gissa rätt där,trots att jag jobbar inom sjukvården..fast inte riktigt inom detta område. Kram till dej!

    SvaraRadera
  15. Imponerande!
    En fin söndag till dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Weeehoo!!! Poäng, poäng, poäng!!! Men jag gissar att du uppskattar denna manick ännu mer än vad jag gör som "bara" har fått poäng :-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne