fredag 19 augusti 2016

Godmorgon Fredag

Äntligen Fredag...
och helg med en massa inbokat...
seglingstävlingar
Kräftskiva
målning
Och JAAAAA bästaste BP , jag saknar bloggen och blogglandia och kommentarer och läsa och Kommentera, men nu ska det bli andra bullar.. Skärpning, eller hur ;).. man ska göra det man mår bra av och blogglandia och mina underbara bloggvänner, är något jag mår sååå bra av

Så vad håller vi på med här ute i skärgården
ja för huset håller vi på med för fullt både ute och inne, och nä vi har inga hantverkare som springer här och gör jobbet...Vi gör själva eller rättare sagt maken gör det mesta.
Allt vitt/grått mexitegel ska bort och ersättas med liggande panel i svart falu, och det är ett jobb som heter duga bara det :) men vi kämpar på..
(kan säga att jag ALDRIG skulle flyttat till hus om jag inte hade haft en så händig man;)

Garaget börjar bli klart runt om, ska bara målas en gång till då det nu sitter uppe

Stensättningen hade vi dock hjälp med, som ni vet men attans vad nöjda vi är över den så himla snyggt tycker i alla fall vi att det är :)

Så till lillskruttans rum där mer och mer saker tas in, och hon är så nöjd med sitt nya tonårsrum, och kan bara gå in där lägga sig i nya soffan sin och lyssna på en bok och bara slappna av.. som det ska vara.

Men nu ska jag iväg till arbetet och det är på dessa små vägar jag tar mig fram här ute i skärgården, söta och gulliga sommartid... men vänta ni tills jag visar igensnöade oplogade vägar att ta sig fram på då är dom inte lika söta och gulliga haha.
(märkte ni att häxan surtant var på ingång ;)

Maken är mer hurtig än mig och tar bara bilen till Gustavsberg sen cyklar han resterande 2,5 mil in till jobbet, inte illa för en gubbe på snart 50 och det tar bara lite mer än 1 timme så det är ingen långsam cykeltur heller...., medan jag min lata Tant, tar bilen från ena dörren till den andra ;)

PS. Flera som väntat på och så även fina ANKI som frågade när vi börjar igen  :)
 ... PÅ TISDAG nästa vecka börjar höstens Guess What, 
hoppas att ni är med och gissar och är med att lägga ut klurigheter
KRAMISAR

6 kommentarer:

  1. Det blir ju jättefint hos dig både ute och inne! Vi får hoppas att det dröjer länge innan det blir snö och isgata. Men kul att GW drar igång snart, dags att öppna sinnet lite extra och värma upp geniknölarna =) Du ha en alldeles underbar helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket fix och trix! Jättefin stenläggning! Önskar en fin fredag och helg!

    SvaraRadera
  3. Så fin stenläggning! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. God fredag! Fredag är det förvisso och jag hoppas den är "god".
    Så fint ni gör! Vilket otroligt jobb och dessutom arbetar ni med annat. Puh! Jag blir riktigt matt!
    Stensättningen är verkligen jättefin!
    Kul för "Lillskruttan" att få ett mer tonårsaktigt rum, jag förstår att hon trivs här.
    Ser att det blir en fullmatad helg och önskar er allt det bästa.
    Stor kram!
    PS Gul med GW igen!

    SvaraRadera
  5. Med tanke på hur hårt ni har jobbat med huset och den fantastiskt fina stensättningen under sommaren har jag nästan dåligt samvete för min kommentar igår. Men bara nästan;-) 1 000 tack för länken förresten. Vet inte riktigt om jag förtjänar den;-)

    Tycker din man är verkligen duktig att cykla 2,5 mil till jobbet, å då är det ju enkel resa. Suveränt!

    Eftersom ni har så mycket planerat till helgen så önskar jag dig strålande sol, som även jag vill ha.

    SvaraRadera
  6. Glöm inte vila också!
    Hoppas tävlingar gått bra och fest varit roligt och gett energi.

    Ni är fantastiskt duktiga med huset. Jag kämpar med min lilla lägenhet... många moment och jag hinner ju aldrig vara hemma och prata med handymans.... själv varken hinner, kan eller vill jag.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne