måndag 22 augusti 2016

En reflektion, och struktur i fotoutmaning

Tiden går i svindlande fart och nu är det måndag igen :) 
Dax att sakta in, stanna upp och reflektera över godbitarna i förra veckan ❤️

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
försöker jag Stanna upp på Måndagagarna 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Böcker av alla dess sorter, jag är verkligen en allätare så vilken är din favoritbok ?
  • Kräftskiva på festbanan med massa underbara grannar och vänner
  • Gulliga omtänksamma kommentarer från ngn man inte förväntar sig det av
  • Att det regnade igår, det kändes inte lika dåligt att bara ligga i soffan då efter kräftskivan ;)  
  • Hemmagjord Västerbottenpaj
  • En kall öl till kräftorna 
  • Skratt 
  • Familjen ❤️
  • Att få ha sonen hemma igen ( Trots att han gärna gör sitt ;)
  • Långkok ( riktigt underskattat)
  • Sodastreamen för att bubbla vårt eget goda vatten 
  • Promenader

(bild lånad från nätet)
  ❤️   ❤️  ❤️ 
Sen har ju jag startat en egen utmaning där man får ett nytt ord varje vecka att tolka hur man vill, 
den hade jag bara på Instagram tidigare, men den ska ju vara med här också :)
Och veckans ord är 

HÄR kan du läsa mer om den och lägga upp att du vill vara med, 
så att alla hittar varandra och får dela andras underbara tolkningar.
Struktur kan ju vara flera saker.. vad är det för dig??

Alla är välkomna att vara med som gillar att fota och tolka ord på sitt sätt :)
HÄR kan du se vilka ord som kommer följande veckor också.

Stor Puss och Kram till er sötnosar, hoppas att ni har haft en underbar start på nya veckan
PS. Imorgon börjar Guess What ... Ni är väl med ???

14 kommentarer:

  1. En fin lista med saker att vara tacksam över

    SvaraRadera
  2. Kräftskiva är mysigt!
    Ska fundera på din utmaning, nu när Lördagscitatet har slutat.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Vi har oftast mer att var tacksamma för än vad vi tänker på. Tänkvärt. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint att vara tacksam över. Även på min oskrivna lista finns kräftor, vänner och Västerbottenpaj! Då klagar man inte :D

    Kram

    SvaraRadera
  5. Att ha sonen hemma är ju bara bäst! Men inte så dumt med västerbottenostpaj heller ;) Kul med kräftskiva även om jag inte äter skaldjur. Böcker läser jag gärna men hinner aldrig. Började läsa Malala på planet dit, läste 40 sidor och sen inget på 3 veckor, sen några sidor på hemresan.
    Ha det bra och sköt om dig vännen! Kram

    SvaraRadera
  6. Livet är fullt av tacksamheter! Och jag känner mig glad och upprymd just nu, men måste nana kudden strax.
    Har länkat till dig från min blogg betr. struktur.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Gårdagens väder hade du nog beställt för du visste innan hur man känner sig dagen efter en kräftskiva;-) Tur att du inte åt kräftorna igår, för att vara bakis i 23 soliga grader hade inte varit någon hit;-)

    Du är så otroligt duktig på att komma med nya teman. Önskade att jag var lika kreativ som du.

    SvaraRadera
  8. Så många härliga och bra saker! Helgen bjöd ju både på finväder och läsväder så det var ju perfekt :)

    Å jag har så många bra böcker... Jag gillar böcker som berör och som får mig att reflektera över mig och mitt liv. Många biografier och människoöden har passerat mina ögon. Sen är jag också en allätare och har mer och mer börjat lyssna på böcker.

    SvaraRadera
  9. Favoritbok: Livet efter dig. Sen gillar jag Anders Jallais böcker.
    Ha en fin tisdag, du fina
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Godmorgon till er alla ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  11. En härlig tacksamhetslista du har där ❣
    Favoritbok? Den är svår, har läst många bra, just nu läser jag Sophies historia av Jojo Moyes och den gillar jag. Innan den läste jag Sandmannen av Kepler och den är också bra.....så jag gillar nog mest blandningen av olika typer av böcker.
    Kram J

    SvaraRadera
  12. Böcker älskar ju jag också, men en favorit är så svårt, jag gillar de flesta genres. Just nu läser jag dock en bok som inte är bra. Dessvärre måste jag skriva en recension om den i bloggen eftersom den är ett recensionex från förlaget, och det är inte kul att skriva om en bok man inte gillade... Nyss läste jag två deckarklassiker som var väldigt bra, jag ser redan fram mot fler i den serien. H-K Rönblom heter författaren, på fredag lägger jag upp recensioner av dem om du vill få boktips :) Jag skall kika på din utmaning också, Struktur ger många tankar, får se vad jag hittar på... Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. Fin lista :) en härlig blandning med familjen i centrum! :)
    Önskar dig allt gott för fortsättningen på veckan!

    SvaraRadera
  14. En fin Tacksamhets-Måndag du listat upp för veckan som gick. Alla punkter lika värdefulla.

    Önskar dig en fin helg !

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne