lördag 13 augusti 2016

En Blandad LördagsPåse

Jag vet.. jag är den sämsta Sommarbloggaren som finns....
Tiden går till familj, vänner och en massa tid ute, nätet och bloggen kommer i sista hand.
Men här kommer lite blandat av min vardag nu..
Firandet av min födelsedag fortsatte hela helgen, med massa skratt god mat, familj och vänner

 Av min fina svägerska och lillebror, fick jag väskan jag sett tidigare, en vännina till hennes mamma som gör dessa av gamla Kaffepaket ! 
Jag tycker den är sååå fin, vad tycker ni ??

Gillar när man får användning för gamla saker som man bara annars kastar !!
Återvinning på högsta nivå :)

Jag har under juli läst böcker, men glömt visa några av dom var dessa helt olika varandra
Men båda riktigt riktigt bra i sin serie.

TORKA ALDRIG TÅRAR UTAN HANDSKAR
av Jonas Gardell
3 delar av skratt stora tårar, värme, vänskap och kärlek och frustation.
  • ⭐️ ⭐️ ⭐️ /  Jonas Gardell - 1.Kärleken, 2 .Sjukdomen, 3.Döden
CIRKELN / ELD / NYCKELN
av Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren
Den andra serien i 3 delar är en ungdomsserie, mer som Harry potter eller Twilight serien
En mycket bra svensk historia om olika tjejer som kommer samman pga att dom är häxor utan att veta och det håller på att hända saker i världen som måste redas ut av dessa utvalda.
Kunde inte sluta läsa dessa böcker heller då dom verkligen bjöd på allt !!!
Nästan 4 stjärnor måste jag erkänna :) 
  • ⭐️ ⭐️ ⭐️ / Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren - 1.Cirkeln, 2.Eld, 3.Nyckeln
 Något jag verkligen håller på med då det är lätt med mobil är INSTAGRAM
och där har jag startat en Veckoutmaning med bilder
Självklart kan och ska jag ta med den hit till bloggen, älskar ju era tolkningar och bilder..
varje måndag kommer ett ord som du får tolka hur du vill och lägga upp ett eller flera kort på just din /dina tolkningar 
Alla Är välkomna att vara med och vill du vara med kan du bara skriva det så länkar jag till er 
Kortet läggs upp när Du vill under veckan 
och kan länkas HIT till sidan där alla ni med bloggar eller instagram som är med på utmaningen kommer finnas 
 Förra veckan var det underbara bilder på ordet MINNE

Denna vecka är det ordet MORGON du får tolka på ditt sätt 

Här var bilderna på ordet MINNE för dom som var med på INSTAGRAM förra veckan
TACK för alla vackra kort och MINNEN ni delade,
 några bloggar av dessa men du lägger upp din bild där det passar för dig på en eller båda sociala medierna


Ni finns länkade på Instagram sötnosar som var med !!

Nu önskar jag er en fortsatt mysig Lördag mina fina bloggvänner
Nu blir det målning och försök att hinna med bloggrundor emellan :)

11 kommentarer:

  1. Tack, jo jag är med på Instagram. Och kanske jag tycker det är lättare att publicera bilder där än på bloggen. Känner att det är lättare att instagramvandra än bloggvandra. Men man behöver ju inte välja, man kan ha båda.
    Kram, fina Sanna ♥

    SvaraRadera
  2. Jag har verkligen inte bloggat mycket, min dator kraschade ju :(

    SvaraRadera
  3. Det är väl helt fantastiskt skönt att kunna njuta av sommaren så man inte har tid att blogga :) Det är så det ska vara!
    Har sett din utmaning på Insta ... men ... glömde den :/ Nåja, kör du igen nästa månad så kanske jag kommer ihåg det! ;)

    SvaraRadera
  4. Du gör helt rätt val som prioriterar familj och vänner när den härliga sommaren är här! Bloggen gör man ju som man vill med =) det finns inga måsten och inga krav! Cool väska av kaffepaketen - en del är uppfinningsrika! Njut av lördagskvällen. Kram

    SvaraRadera
  5. Du gör ju helt rätt som umgås och tar tillvara på sommaren. Och stort grattis i efterhand, finingen. Hoppas du blev riktigt ompysslad.
    Stor kram
    Petra

    SvaraRadera
  6. Väskan är jättefin.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Klart att du inte hann med bloggen med så mycket på G. Har faktiskt "bloggskolkat" idag jag med;-) Stort GRATTIS i efterskott förresten:-)

    Vad gäller böcker så har vin totalt olika smak. Kul, det finns liksom nå't för alla:-)

    Bra att du tar ditt nya roliga tema med på bloggen också. Har nämligen inte Instagram och tänker inte skaffa heller - ungefär som att våga vägra Facebook liksom;-)

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterfskott! Hoppas du hade en toppendag och att du fortsätter fira hela helgen!! Du är ett år yngre än mig ser jag.
    Vi är i Kanada och vandrar. Träffade björn häromdagen men från bilen som tur va. Ha det jättebra! Kram

    SvaraRadera
  9. Tycker du gör helt rätt att umgås med familjen istället, för det är ju nu och i värkligheten man ska vara. Nätet får komma backefter.

    Har ju nyss gått med instagram, och jag tycker det är kul och lättsamt att lägga upp bilder där. Har ju några härliga bloggvänner som dig där. Visst är det lättare att instagramma än bloggvandra

    Grattis igen i efterskott.

    Kram till dig

    SvaraRadera
  10. Helt rätt att inte prioritera bloggen högst när det finns viktigare saker ;-)
    Väskan var ju kul!
    Kram J

    SvaraRadera
  11. Tack för din lördagspåse!
    Gott och blandat!
    Klart att familj och vänner är viktigast! Förstår dig till fullo!
    Väskan du fick är så fin och väldigt speciell. Förstår att det blev en trevlig födelsedag.
    Gardells böcker har jag läst och jag såg "Torka aldrig tårar utan handskar" på Stadsteatern och den var verkligen gripande.
    Nu är jag med i veckans fotoutmaning och jag kommer att lägga upp en bild både på bloggen och instagram.
    Stor kram!


    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne