måndag 29 augusti 2016

En återblick och collage

Tiden går i svindlande fart och nu är det måndag igen :) 
❤️

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
försöker jag Stanna upp på Måndagagarna 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Böcker
  • Nytt porslin, efter 20 år tyckte vi att vi var värda att köpa porslin ihop haha
  • Bryggan att sitta på och få lugn
  • gott bubbel
  • Sonen gör iordning middag och bjuder på ❤️
  • Gråta ut i samtal
  • Min underbara Familj ❤️
  • studsmatta med barnen
  • Popcorn
  • Rent Vatten i egen brunn ( väldigt skönt då man i fredags lunch gick ut med att allt kommunalt vatten man drack från boo och ut mot värmdö skulle kokas) Antagligen därför jag mådde som jag gjorde då jag drack massa vatten i värmen hela fm suck... mår illa bara jag tänker på det.
  • Egen tvättstuga, framför allt då man får höra om vänners tvättstugorna i hyres och bostadsrätter....

(bild lånad från nätet)
  ❤️   ❤️  ❤️
Vill också passa på att visa alla underbara STRUKTUR bilder från Instagram och fotoutmaningen #Gemsofmylifeweeklyphotochallenge

Kram sötnosar och GodNatt 

9 kommentarer:

  1. Så trist att du blev dålig, men säkert var det vattnet som påverkade dig.
    Många saker som du är tacksam över och det är ju att se det man dagligen har och omger sig med när man funderar.
    Vad gör en extra glad och tacksam. Jag funderar varje kväll på vad jag varit tacksam för under dagen, men ibland med skiftande resultat...
    Stor kram och många tankar till dig.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt månadscollage! Har inte Insta och ska inte skaffa heller, men himla kul att du inte överger bloggen, vilket många håller på att göta.

    Det där med vatten - ja, kan väl säga att varje gång jag dricker vatten på en restaurang i Solna kommun så blir jag sjuk, ungefär som du. Undrar varför, för stor-Stockhoms vatten är ju ett av världens bästa/godaste.

    Det är en himla tur att du kunde glädja dig åt så mycket annat den gångna veckan:-)

    SvaraRadera
  3. Nytt porslin :) så roligt! Det har vi funderat på länge här, men kommer liksom aldrig till skott! Du får vara min inspiration!
    Bryggan - gråta ut i samtal - rent vatten ... jag nickar och nickar :)
    Tack för att du är med och delar!

    SvaraRadera
  4. Fin lista, Sanna. Och visst är det väl underbart att sitta på en brygga och filura lite. Rogivande.
    Ha en fin tisdag, sötis.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Fin lista! Grattis till nya porslinet! Skönt att få gråta ut, behövs ibland. Har också med vatten på min lista, även om det är det kommunala. Ännu bättre med egen brunn.
    Har inte fattat att det är du som håller i utmaningarna på instagram. Trodde du var med i nån annans utmaning.
    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  6. Det är de gånger man fattar hur beroende vi är av vattnet. Kram J

    SvaraRadera
  7. Att sitta på en brygga och filosofera, är guld värt!
    Kram Karin

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne