måndag 4 juli 2016

Sporadiska Inlägg med en försenad Skylt !

Äntligen har vi kommit fram och kommit ngt till ro på underbara Fårö, vädret är sådär men vi hittar på saker ändå, alla vill just nu bara landa .
Barnen läser och ritar och vi sitter och äter god vatten melon och njuter av lugnet !
Internet och telefon fungerar sådär så detta blir skickat då vi besöker sudersand senare :)

Båten gick mitt i natten , så dygnet ställs om lite :)
Klockan 5.40 var vi framme på Gotland och åkte in till svägerskan i Visby för att hämta Fårö-Nyckeln hon råkat få med sig hem :)
SkolPorten mot Visby innerstad
Vackra Ringmuren

Det var faktiskt söndag i går och jag tog på några skyltar när vi kom fram trots att tröttheten och längtan till Fårö och sova var enorm :)
Tycker denna skylt är så bra !!!
GARAG1 
Skönt att slippa skriva ut hela ordet och ändå få med allt :)
Det är ju Almedalsveckan i Visby, så svägerskan kom ut till porten och lämnade nyckeln istället
JA det var verkligen Förbjudet och missar man alla dessa skyltar får man nog skylla sig själv ...om det blir böter .. Eller vad säger ni ??

Framme vid Fårösund...
Finns gamla hederliga 
BODILLA 
Som kör över alla bilar hel och halv, som en klocka :)

Framme på Fårö
Med underbara blommor

Bästa finaste utedasset i världen
KOTTE DASSET
(Svärfar byggde)

Nu ska jag njuta vidare av sol, lugn och vattenmelon, hoppas ni får en alldeles underbar start på veckan.
Just nu är jag Tacksam över att vi har detta underbara ställe vi har tillgång till!
Tack min underbara Kärmor att vi får vara på ditt underbara Fårö !!
Och som jag skrev tidigare hoppas jag att ni med Instagram eller hoppar på Instagram addar mig för där läggs bilder upp dagligen och då har jag större möjlighet att se vad ni underbara blogg vänner har för er !!!
Du hittar mig på 
INSTAGRAM
@gemsofmylife 

Ta hand om er och njut av veckan som kommer ! 
Har ni ledigt nu ? Eller har ni haft ? Eller får ni snart er ledighet ?
Puss & Kram

13 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får e underbar vistelse på Fårö. Många från mitt arbete är på Almedalen som har blivit hur stort som helst.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker det är fantastiskt att du trots trötthet och dålig uppkoppling lägger upp ett fint bidrag till Skyltsöndag. Det tackar jag verkligen för:-)

    Gotland och speciellt Fårö är vackra. Nu hoppas jag att vädrt blir bättre, för det skadar ju faktiskt inte med lite sol. Kottedasset är helt suverän - åtminstone att titta på;-)

    Ha en underbar semester och än en gång 1 000 tack för skyltningen:-)

    SvaraRadera
  3. Så härligt med Fårö! Det kommer att bli en härlig semester för er. Och bidrag till Skyltsöndag fick di också med. Bra där!
    Jag gillade verkligen kottedasset, så fint. Troligen fungerar dte också...
    Fårö har jag besökt många gånger och jag ler när du skriver om Sudersand. Just där har jag bott med många klasser när vi varit här på lägerskola. Vi har då också cyklat mycket på Fårö. Någon gpng bodde vi på vandrarhemmet också...
    Önskar nu att solen kommer till er och att det blir fina bad på Norsta Auren.
    Stor kram och njut av allt.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härligt med semester. Själv får jag kämpa på denna och nästa vecka innan jag får ledigt. Jag är aptrött. Har aldrig varit på Gotland och vill hemskt gärna åka dit.
    Ha en fin tisdag, goding
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig varit på Gotland, men det ska vara fint har jag hört :)

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder! Hoppas du kan njuta och landa. Ni verkar ha sån harmoni <3

    SvaraRadera
  7. Underbara Gotland! Och ljuvlig skylt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Det låter underbart där på Fårö. Alla vackra bilder, och den fina skyltningen. Ta det lugnt, och njut nu av sommaren.
    En STOR KRAM till fina dig!

    SvaraRadera
  9. Ja det är fint på Gotland, har varit där en gång !
    Har ledigt hela sommaren...eftersom jag inte jobbar, utan går hemma och har det bra, hahaha....vi är på torpet hela sommaren, men kom ut lite senare än vanligt i år...hoppas ni får det bra på Gotland (tror jag säkert )
    Hoppas för övrigt att allt är bra med dej...var länge sen jag såg dej på min blogg ;))
    Sommarkram bia

    SvaraRadera
  10. Så härligt att ni har ett ställe att vara på på Fårö! Älskar Gotland, så vackert! Njut och ha det skönt!! Kram

    SvaraRadera
  11. Åh, så härligt med Gotland! Har aldrig varit där men det står verkligen på min lista. Jag är ledig åtta veckor och njuter för fullt!

    Kram och ha det fortsatt riktigt bra <3

    SvaraRadera
  12. Jag har helt förälskat mig i Gotland :) Så himla vackert. Nästa år vill jag tillbaka dit. Superfina bilder vännen <3 Kram och njut.

    SvaraRadera
  13. Så underbart vackra bilder!!

    Ha så mysigt!
    Kram ❤

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne