fredag 1 juli 2016

Semester

Bye underbara juni och välkommen en ännu varmare mysigare Juli ❤️
Ny Månad, klar med sista arbetsdagen innan semester
och nu Äntligen
SEMESTER
Bild från INSTAGRAM och @gemsofmylife

Nu blir det bubbel och ostron här hemma för att fira semestern
Och dagen innan vi åker till underbara Fårö.
Som jag längtat efter det lugn som finns där, att komma ned i varv att bara få vara.
Laddat med böcker men har ni tips på bra böcker tar jag gärna emot dom.

Under Juni månad läste jag en hel del bra böcker, varav en utspelade sig på just Fårö, men det var inte därför jag gillade den, utan för tankeställaren även den här boken gav mig.
  • ⭐️ ⭐️ ⭐️ /  Simona Ahrnstedt - De Skandalösa 
En bok om  grevar / ungmöar i ett tidigt Sverige, om en stark ung kvinna och allt det medfar i denna värld av titlar  mm 

  • ⭐️ ⭐️ ⭐️ / M.J Arlidge -  Ole dole 
Kriminalare och första boken om Helen, riktigt bra och det finns 5 böcker att läsa och som hör ihop
  • ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ / Paulo Coelho - Alkemisten
Vad är egentligen en Alkemist ???, KAN DU FINNA DIN VÄG ?? har allt som händer en mening ? gäller det bara att se tecknen ?? läs denna riktigt bra om du är en sökare som mig....
  • ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️/ Paul Coelho - The devil and miss Prym
Det här är min favorit av de böcker jag läst av Paulo Coelho, en tänkvärd och mycket bra bil !!!!
  1. ⭐️ ⭐️ ⭐️ / M.J Arlidge - Pop goes weasel
Ännu en verkligen bra kriminalare (jag är då inget fan av dessa ) men kan inte sluta läsa om Helen och allt runt henne riktigt bra bok !!
  1. ⭐️ ⭐️⭐️⭐️/ Camilla Davidsson  - Under Vintergatans alla Stjärnor
En fantastisk bok som jag anser alla borde läsa och tänka efter vad dom egentligen gör av sina liv !! love it  och nästan 5 av 5 stjärnor ----
  1. ⭐️ ⭐️⭐️⭐️/ Camilla Davidsson - Pensionatet vid världens ände
Även denna tycker jag var en  tankeställare hur svårt det var att komma tillbaka till  verkligheten och ändå behålla det som du lärt dig och en del om fårö vika platser och omgivningar jag älskar lika mycket som hon gör i boken.

Nu sötnosar har jag semester och kommer tillbringa min tid på Fårö, där internetfunkar då det vill så uppdateringar kommer ske sporadiskt ...

Men har ni INSTAGRAM så hittar ni mig på 
gemsofmylife
och där kommer mer bilder från semester läggas upp

Nu ska jag ta ett glas vin och fortsätta njuta av kvällen och första dagen i ledighet
Love to you al

12 kommentarer:

  1. Njut av en välförtjänt semester.

    Kram K

    SvaraRadera
  2. Sååå skönt!
    Hoppas allt är bra med dig.
    Ha en härlig kväll och en mysig helg.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera

  3. En jättefin vistelse på Fårö 🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐑🐑🐏 med eller utan får. Hi hi... Stor kram ❤

    SvaraRadera

  4. En jättefin vistelse på Fårö 🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐏🐑🐑🐑🐏 med eller utan får. Hi hi... Stor kram ❤

    SvaraRadera
  5. Härligt med semester. Njut av den! Fåårö är helt underbar och du kommer att trivas kanooooon där. Hoppas att du får fint. väder bara! Riktigt fint alltså:-) Får ingår antar jag - å uppkoppling mot internet också - hoppas jag;-)

    PS Du och jag har inte samma smak vad gäller böcker, men bra att vi alla är olika:-) DS.

    SvaraRadera
  6. Woooo ljuvliga bilder/kollage ❤️ ....
    Önskar dig en fantastisk semester & njuuut oavsett väder vännen!

    /Kraaaaam finaste

    SvaraRadera
  7. Njut av semestern, här vräker regnet ner! Camillas böcker är SÅ bra :)

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får en underbar semester. Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med semester...
    Ledigt hela sommaren här....nu drar vi till torpet över sommaren !!...mysigt !
    Ha det gott !
    Kram bia

    SvaraRadera
  10. Önskar dig en skön semester! Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppats du kommit ner i varv nu och njuter för fullt! Må så gott och ha en underbar semester <3 Kram

    SvaraRadera
  12. Önskar dig en fantastisk semester.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne