måndag 25 juli 2016

Försenad Skyltsöndag och stor Tacksamhet

Nu får jag ta tag i bloggen eller mer mina bloggrundor, när man knappt har internet försvinner ron att göra både inlägg och bloggrundor,  då det faktiskt kan försvinna mitt i en skrift eller inlägg.. man blir inte så glad ska erkännas, telefonen tycker jag inte alls om att blogga på,
 men har ngn hittat en riktigt bra app för att blogga ...on go??? Med bild och text och etikett osv ?
Får ni gärna Tipsa :)

Jag vet det är måndag idag, och igår kom vi hem från Gotland, och det var fullt upp med förberedelser, tvätt mm, då arbetet började idag igen.

Men igår var det Söndag och på söndagar är det
SKYLTSÖNDAG
Det är härliga bloggvännen 
Som förvaltar denna härliga utmaning!
Tack iför det bästa ❤️ Det här är ngt som verkligen får mig på bra humör :)  

Idag är temat: 


Gotland & vänner
Det är många grindar och alla har skyltar om lösa får eller att stänga grinden efter sig en promenad kan innehålla 6-7 grindar att öppna och stänga :)

Tycker dom har underbara namn på ställen, och faktiskt riktigt gulligt när gotlänningar pratar och berättar om dessa ställen :)

Kunde inte låta bli .. i Visby fanns denna underbara bil ..ett vill ha uppstod haha men det var inte för bilen utan för skylten..jag tog bilden...eller

I Lägenheten i Visby samlas det en massa fina pryttlar, som dessa burkar med dom fina etiketterna

Kom ni ihåg boken man hade som ung där man lät sina vänner skriva sina innersta hemligheter ;), nu finns den för vuxna och är så kul  .. Tips att titta efter nu var det något år sen jag köpte den på designtorget men kolla ...
En annan vän på sommaren att tipsa om är Vännen vår LEFFE :) även om jag inte är så förtjust i öl kan jag säga att den här en varm sommar kväll är sååå god....

 Det var allt för den här försenade skyltningen 
❤️   ❤️  ❤️ 
Och ngt jag verkligen inte tagit tag i är att stanna upp varje måndag...
men jag har känt en sån ofantligt stor Tacksamhet över Livet, över lugnet när jag varit på Fårö, så varje dag har jag tagit in och reflekterat över alla bra saker

Men nu är det ny Måndag och
Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)
Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Böcker  trots att jag inte alls hunnit med lika många som jag ville, men alldeles lagom
  • Korsord har upptagit min tid, så kul det var länge sen jag satt med farfar och gjorde dessa ❤️
  • Förmån att ha tillgång till detta underbara ställe på Fårö ❤️ Tack Kärmor Love this place 
  • Min familj ❤️
  • Min sons val av vänner !
  • God mat 
  • Lugn som infinner sig
  • Harmoni runt omkring
  • Ingen stress i kroppen
Words Of Wisdom 

  ❤️   ❤️  ❤️
(bild lånad från nätet)

Stor Puss och Kram till er sötnosar, hoppas att ni får en underbar start på ny vecka

10 kommentarer:

  1. Vilken fin, "lokal" skyltning från Gotland. Speciellt skyltarna "Stäng grinden" är helt nya för mig. Har aldrig sett dom här.
    Ortsnamnen är verkligen annorlunda och jag tänker på hur gotlänningarna pratar - den charmiga dialekten alltså.
    Att avancera i denna orangea skönhet med ADVANCE på nummerskylten - jo tack:-)
    Första gången jag drack Leffe var faktiskt konstigt nog i Tel Aviv. Å jag gillade också ölen.
    Skulle också vara glad och tacksam om jag hade tillgång till ett paradis på Gotland. Å det är du såååå värd:-)
    Tusen tack för toppen skyltning, fina ord och länken:-)

    SvaraRadera
  2. Jag har en blogg app som heter Blogger, funkar helt ok, nu är det ju inte så att jag bloggar frenetiskt från den eller bloggar överhuvudtaget :-/ men de gånger jag använt den så funkar det.

    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är så läckert att du ofta har med ett tema i dina skyltar det blir en helt annan mening då. Jättefin skyltining från Gotland. Tack!
    Jag har förstått att du och de dina haft finaveckor på Fårö och Gotland och att det finns så många sakker du är tacksam över. Och att hitta detta mitt i vardagen, här och nu är ju det som är viktigt och det är då lugnet och hatmonin infinner sig.
    Stor kram och välkommen hem igen.
    Jag ser din lista och ler och förstår än bättre vilken

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt me´ Gotland & snygg bil hihi ♥ ....
    Härlig Tacksamhet som alltid!

    /Kram du fina

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem! Ni ser ut att ha haft riktigt härliga dagar på Gotland. Har aldrig varit där men nog står det med på min lista...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga skyltar och superläcker bil :) Och vad skönt det är när ens barn har "rätt" sorts vänner! Det betyder mycket för oss föräldrar. Är så glad o tacksam över min dotters val av blivande man. Ingen stress i kroppen - behåll den känslan så länge du kan!!
    Ja Visby är verkligen härligt med alla gränder o söta hus :) Fårö har jag varit på förut men det var många år sen. Jag är precis lika dålig som du på att kommentera :) Min tid räcker liksom inte till, prioriterar inte tid framför datorn nu på sommaren. Ha det bäst! Stor kram!!

    SvaraRadera
  7. Jag förstår att du har många fina sommarminnen med dig hem. De där glasflaskorna..... så söta! Här är det fortfarande semester ett litet tag till. Men du får njuta av kvällarna även om du måste jobba om dagarna. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  8. Fina skyltar och semesterglädje :) Gillar den brandgula bilen - skulle inte säga nej till den ;)
    Noterar "Min sons val av vänner !" i listan :) Härligt att känna så!
    Önskar dig sköna stunder av sommarnjutning mellan jobbpassen :) sommaren vara ju ett tag till!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ännu en massa fina bilder. Jag hoppas du känner att du har haft en bra semester och fått vila ut ordentligt. Kram

    SvaraRadera
  10. Härligt att läsa & se på dina fina bilder :) jag har varit med i annas utmaning o sista dagen idag hoppas du får en fin söndag kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne