fredag 15 juli 2016

Mitt hjärta ...

...Slår för dom som var med och för dom som förlorat någon i det hemska illdåd som skedde i Nice. Finns inte ord för detta fruktansvärda😢😢😢
 #prayfornice ❤️

Häromdagen cyklade vi till Raukarna 
Rakt över heden mot Langhammar och först kommer vi till ett gammalt 
Fiskeläger, 
dessa var samlingsplatsen för fiskare i mitten på 1700-talet .
Tog lite kort och hoppas ni njuter av dessa Vackra underbara vyer, som ger minnen med dofter av tjära och hav .
Precis vid Fiskelägret finns en sötvattensbrunn, inte många känner till vart den är, mer än dom som bor där 
I denna ska det enligt farmor den enda friskvatten brunnen utan kalk i vattnet på hela Gotland !!! 
Men det är ngt vi får kolla upp till vi kommer hem :)
Eller någon som vet ?
Nu säger jag GodNatt till er sötnosar som tittar förbi och orkar skriva kommentarer trots att jag inte kan gå på bloggrundor som jag vill :) 
Kärlek och omtanke till er alla 
Var rädda om varandra ❤️

11 kommentarer:

  1. Bloggade också om terrotistattacken idag.

    Helt fantastiska bilder du tagit och äntligen har ni fått drömväder. Det är ni väl värda. Njut!

    SvaraRadera

  2. Underbara bilder....
    ♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder från underbara Gotland.

    Ja vad säger man om allt elände som skett de senaste dagarna? Helt fruktansvärt.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  4. Det är mer än sorgligt det som hänt. Hur många galningar finns det i vår värld? Jag förstår inte hur man kan vilja skada någon annan.

    Fina bilder från Gotland - vilken skön sommar du har. Kram

    SvaraRadera
  5. Man blir ju bara så ledsen med det som händer både i Nice och Turkiet, då alla människor drabbas så hårt. Så det gäller att vi njuter och uppskattar allt det fina vi har runt omkring oss, och det ser jag att Du / Ni gör... <3
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Tack för de ljuvliga bilderna från min favoritö. <3 Jag blir så sugen på att åka dit.

    Ren och skär ondska suger på något annat vis. Dessa spridande aktiviteter är inte lätt att skydda sig emot, uti våra medmänniskors vardag. De grå monstren måste fångas upp i ett tidigt läge. Hur bygger man ex. bort utanförskap? Undra vad det är för värld vi kommer att lämna över till nästa generation. Sådana tankar skrämmer mig och suger energi. Bättre att jag "fegt" tänker på det goda som lever hand i hand med motsatsen och försöker dra mitt strå till stacken på mitt personliga sätt.
    Mitt i sommmaren kram

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Waooooooooo fantastiska Foton ❤️ ...
    Ja,hjärtat gör ont när man tänker på det hemska som hänt - Fruktansvärt!

    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  9. Ja, vilken mardröm det som har hänt så nog får vi vara rädda om varandra.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Underbart vackra bilder.

    SvaraRadera
  11. Fruktansvärt det som hänt i Frankrike! Finns inga ord!
    Dina bilder från Fårö är underbara! Här är verkligen vackert! Langhammars känne rjag igen . Var ju flera gånger på Fårö med skolelever och vi cyklade då en hel där. Har även varit där privat och har vackra minnen på näthinnan.
    Stor kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne