lördag 11 juni 2016

Några bilder från veckan

Det har verkligen varit en vecka full med saker som läkarbesök, sjukgymnast, jobb och förberedelser till skolavslutning . 
Både mannen och jag känner oss överösta med saker, som säkert alla föräldrar med oss känner just nu 
Kroppen vill inte alls vara med utan åker bergodalbana med mig, men även det är det bara att hänga på :)
Har verkligen inte haft orken att gå på bloggrundor , ber om ursäkt för att jag är så dålig att kommentera, men hoppas det blir bättre med det efter denna vecka.❤️
Nog med gnäll ...

Till dagens skratt istället.....
Vi sökte på nätet efter hangman (Hänga gubbe spelet)
Och då dök denna vackra blomma upp ;)
haha
(bild från nätet)

Så vad har hänt här hemma ... 
Vi har fått en Avatar eller smurf  kanske här hemma ;)
Lillskruttan drack sin sluch med Blåbär-?!?! och Cola ( har aldrig sett den färgen på blåbär haha ) och man kan ju fråga sig vad det egentligen innehåller ;)

Jag har gjort en fot behandling med sockor som man har på sig i två timmar för att efter 3-5 dagar börja ömsa " skinn på fötterna allt död hud (förhårdnader) ska försvinna så vi får se om ngt händer till helgen. 

Två dgr i veckan arbetar jag på labbet, vilket är så kul !

Vi kokade saft med rabarber och kardemumma 
riktigt gott !

Igår var det skolavslutning i Internationella Engelska Skolan, lillskruttan börjar 6:an nästa år och klassen byts varje år ut, så dom vet inte om dom hamnar med ngn från gamla klassen..
Men lillskruttan kom med en kompis från en annan klass och sa att hon skrivit henne som den personen hon ville hamna i samma klass som :) dom får välja en, men det är ändå inte säkert att dom hamnar i samma klass..
Min skrutits i mitten, som skriver små meddelanden till nästa klass 5 som får ta över klassrummet

Efter trotsade vi vädret och trots endast åtta grader och till slut regn gjorde vi klart årets minigolf 
brrr vad vi frös
Men Lillskruttan vann, mannen sist och jag hamna tvåa.
Maken var inte nöjd och vi ska ta omspel en varmare dag haha 

Efter blev det lunch på Siggesta gård så mysigt ställe om ni inte varit där så är det verkligen en plats att besöka med sina smådjur äventyrsgolf, äventyrsbanor mm

Det blev stekt strömming med potatismos !!! 

Idag är mannen iväg med dottern för Seglingstävlingar, sonen är på sina tävlingar i Göteborg och på måndag kommer vi hämta hem honom :)
Lycklig Mamma ska erkännas att jag är, Han har kommit in på flera olika gymnasium vilket ett är Värmdö Gymnasium vid Gullmarsplan ( ett riktigt bra gymnasium som är svårt att komma in på )
Men han får välja själv !!

Nu ska denna slöa mamma vakna upp och ta sin kopp kaffe, eller koppar kaffe så hon blir människa igen ;)
Så här har ni mig om någon timme, likheten är ju slående :)

Med ett ordspråk istället för citat, men många personer har dock sagt detta så citat av okända blir


Önskar er en alldeles underbar Lördag
Stor KRAM och Massa kärlek till er alla underbara bloggvänner

12 kommentarer:

  1. Du vet bloggvärlden är kravlös, man tittar in och kommenterar när man vill. Inte för att man måste =) Du nu hoppas jag att det lugnar ner sig lite då... och spännande att få vet om de där sockorna funkade. Här är det också kyligt men lite varmare än 8gr kan stoltsera med hela 13! Ha en fin lördag=) Kram

    SvaraRadera
  2. Anar att din bildkavalkad ändå bara är en bråkdel av din vecka ;) så - det är HELT ok att inte hinna med mer än livet ;)
    Önskar dig en skön helg - med lite vila? :)

    SvaraRadera
  3. Vilken bra vecka du har haft! Hoppas dottern kommer med sin kompis men om inte så blir det säkert bra ändå!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser ut att ha varit en härlig vecka.

    SvaraRadera
  5. Ordspråket har jag hemma på väggen och det är nog så sant.
    Vilken omväxlande, händelserik och rolig vecka ni haft och jag förstår att det varit en hel del som hänt.
    Och även en bra vecka på alla sätt. Grattis till sonen som kommit in på flera gymnasieskolor, jätteroligt.
    Spännande för den stora "Lillskruttan" att lämna femman och bli sexa. Och detta med att byta klasskamrater görs ju i internationella skolor runt om och jag tycker tanken är god.
    Kul med golf! Och visst blir det omspel!
    Siggesta gård har vi besökt några gånger och vi har även stått där vid bakluckeloppis.
    Önskar er en fin helg!
    Tack för alla fina bilder!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Det var ju en .... blomma fniss .....
    /Kram finaste ❤️

    SvaraRadera
  7. Du har ju haft fullt upp hela veckan, å då är det inte så konstigt att du inte hinner med att kommentera också. Men snart är det ju semester så...

    SvaraRadera
  8. Det där citatet har jag använt mig av cirkus x antal gånger. SÅ bra.
    Jag har legat lågt med både blogg och kommentering. Men jag har sett dina bilder förut, på Insta. SÅ mysiga.
    Kram finaste du, ha det gott ♥

    SvaraRadera
  9. Fin blomma med häftigt namn. :-) Kramizz och ha en riktigt skön helg med mkt vila/Laila

    SvaraRadera
  10. Ibland blir det mycket runt omkring. Men ni verkar ha det bra iallafall. Det där för fötterna låter skönt!

    SvaraRadera
  11. Haha..vilken lustig blomma. Ser verkligen ut som en liten gubbe. Siggesta gård skulle jag vilja åka till om jag är i dom trakterna. Verkar himla mysigt. Ibland får man verkligen stanna upp och vänta in själen.
    Ha en fin start på veckan, du vackra kvinna.
    Bamsekram till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  12. Glöm inte dig själv mitt upp i all hets.
    Du får tala om hur det gick med fötterna. Jag har inte vågat prova då man liksom "fällar". Ser hudflagor precis överallt.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne