måndag 27 juni 2016

Ta aldrig någon / något för givet

Tiden går i svindlande fart och nu är det måndag igen :) 
Dax att sakta in, stanna upp och reflektera över godbitarna i förra veckan ❤️

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Underbara boktips från bloggvännen EZTER ❤️ Tack läst båda som var fantastiska !!!
  • Härlig midsommar med underbara vänner, och massa goda drinkar :)
  • Båtturen på Lördagen i underbar värme och bad för modiga 
  • Kramar ❤️
  • Fantastiskt Midsommar mat !
  • Bara få njuta av goda ostar / kex och bubbel på en kobbe i skärgården❤️ 

  • Familjen ❤️

Words Of Wisdom 
(bild lånad från nätet)

Stor Puss och Kram till er sötnosar, hoppas att ni får en underbar start på ny vecka

18 kommentarer:

  1. Tänkvärda ord! Viktigt att reflektera över det vi har att vara tacksamma över. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken helt fantastisk bild du tog på drinkarna! En av dina bästa foton ever! Å den andra bilden är helt suverän den också. En tacksam midsommarheg med andra ord:-)

    SvaraRadera
  3. Vad energi du verkar boostat! Låter som en supervecka. Kram

    SvaraRadera
  4. Så roligt att du gillade böckerna! Väntar på trean :) Mysig bild av er, lite bättre än den enda midsommarbilden som togs av oss! Men jag la upp den ändå, både här och där ;)

    SvaraRadera
  5. Somrigt och skönt :) Gillar dina bilder - som vanligt ;) Speciellt den näst sista - där finns kärlek!
    Önskar dig en fin fortsättning på den här sommarveckan!

    SvaraRadera
  6. Gör egen tacksamhettanke varje da´ & så tacksam ❤️ ....
    /Kramen finaste bloggvän!

    SvaraRadera
  7. Nej, att ta något eller någon för givet ska man verkligen akta sig för. I stället gäller det att fånga alla gyllene tillfällen och ta vara på dem.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Att aldrig ta något elle rnågon för given. är så sant...Men lätt hänt.
    Så mycket fint och njutbart du har på din lista. Jag är så glad över att du delar med dig. Ger även mig stor glädje att läsa din lista.
    Visdomsorden är kloka och mycket tänkvärda.
    Stor kram och många tankar från mig.

    SvaraRadera
  9. Jag tar aldrig någonting för givet, är SÅ tacksam för allt som kommer på pluskontot ♥
    Ljuvlig bild där på dig och maken.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vad fina ni är på bilden ♥
    Nu har jag semester och kan typ prata när som helst -ring mig när du har tid!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Vilken mysig känsla du förmedlar! Nej man ska verkligen inte ta någon för givet... tur att man inte vet vad som händer men man ska verkligen ta vara på livet, här och nu! Härligt att ni hade så bra på midsommar. Semester snart? Jag jobbar en vecka till. Ha det jättebra!! Kram

    SvaraRadera
  12. Alltid lika kloka ord.

    Livet är här och nu och kan förändras på en ända liten sekund. Läser just nu Ångra inget och med den boken har jag lärt mig att livet är verkligen här och nu.

    Må så gott fina du.

    Kramis Kamilla

    SvaraRadera
  13. Ja det gäller att försöka stanna upp och bara vara i sommaren för som jag har längtat efter den!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Det är så lätt att glömma allt det bra och fina man har! Kanske ska starta en "tacksamhetsmåndag" jag med :)

    SvaraRadera
  15. Det gäller att stanna upp och njuta av livet och
    bara ta dagen lite som den kommer.
    Men det är lättare sagt än gjort...
    Kram fina du
    Pia

    SvaraRadera
  16. Gud vilket bra visdomsord!!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  17. Jag gillar bilar. Och min drömbil är en gammal Corvette Stingray. Jag måste kanske inte få äga en men jag måste verkligen se till att jag får åka en nån gång. Det står på min bucket-list.
    Önskar dig en fin dag, finingen.
    Kram Petra

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne