söndag 5 juni 2016

SkyltSöndag # 56

Så var det dax för
SKYLTSÖNDAG
Det är härliga bloggvännen 
Som förvaltar denna härliga utmaning!
Tack iför det bästa ❤️ Det här är ngt som verkligen får mig på bra humör :)  
Både Egna och hittade på nätet ingår i dagens skyltning

Idag är temat: 
Min Sjuka "torra"humor ;)


Apropå särskrivningar, det kan som sagt bli LITE fel....


(h)JULEN står för dörren - såå uppenbart och vägledande


Jag undrar hur många BÖNDER dom sålde ???
En undran bara...är inte bönder människor och människo handel förbjudet ?? kanske misstagit mig ;)



Det är mycket människohandel här , för jag anser att även Barn är människor trots att dom är små ;)


Undrar om det stör ngn om man bara LUKTAR (SMELL) på dörren ...


Ärligt -Rakt och där i den tropiska värmen vill jag vara ;)

Lingonvecka fick mig att LE, och självklart köper jag det bara för namnet ;)
Reneé Voltaire har lyckats att göra ngt så vanligt till ngt man ser direkt, LOVE IT


Känns lite "konstigt" att skriva, men igår smakade jag på en APA här Hemma.


En öl..ok...haha...st:eriks APA
japp dom har inte bara en IPA, utan även en APA

Nu hoppas jag att ni haft en fantastisk helg och att ni får vara lediga även imorgon
Sveriges Nationaldag
Ska ni ut och fira ??

Stor PUSS & KRAM


9 kommentarer:

  1. Lingonvecka sa alltid min pappa. När jag var yngre trodde jag att han hade hittat på det och sen har jag inte tänkt så mycket mer på det......
    Tack för roliga skyltar - jag behövde ett leende faktiskt!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Här har jag strattat från början till slut! En helt suverän blandning av skyltar. Underbart!
    Mina favon: Två vita bönder för bara 10 spänn - ett kap om de är snygga. Två vita böner för samma pris - ganska dyrt tycker jag:-)

    Kan tänka mig att en och annan förälder som tröttnat på sina ungar kanske nöjer sig med 25 kronor/styck, men är tveksamt;-)

    Gillar att någon rättat smell mot SLAM - hahaha:-)

    Tropisk värme längtar jag efter. Ska genast besöka SIBA.

    Det finns ju ett vin också som heter Tre Apor, men har inte testat...

    Underbar skyltning! Tusen tack för goda skratt och länken!

    SvaraRadera
  3. Tack för dina härliga, omväxlande och roliga skyltar- Favoriten blev den första, men det var svårt att välja. Alla var toppen! Många skratt blev det. Och barn verkar vara i ropet!
    Likaså bönder, helst stora och vita. Kanske något för "Bonde söker fru"....
    Stor kram och många tankar!

    SvaraRadera
  4. Haha! Älskar dina skyltar och din humor :-)

    Här blir det inget firande av nationaldagen, den uppmärksammas nog ännu mindre här än i Sverige... Jag tycker att midsommarafton skulle ha blivit nationaldag istället - då vet vi svenskar hur man firar :-)

    SvaraRadera
  5. Barnförsäljning pågår lite varstans, minsann - vi läste just om en barn-loppis här häromdagen ... man undrar ju! ;)
    Gillar humorn i Lingonvecka - ser jag dem köper jag med ;) Humor är bästa försäljningsknepet ... ett jag gärna går på ;)

    SvaraRadera

  6. Störtskön skyltning.☺
    Den första var ju bara så bra! :D))

    En fin nationaldag och kram ♥

    SvaraRadera
  7. Den där med julen var ju bara för bra, hihi...hoppas du får en fin Nationaldag!
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Vilket bra bidrag till denna skyltsöndag!

    Önskar dig en fin nationaldag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Roliga skyltar.
    Själv såg jag ett par roliga skyltar när jag var iväg nu i helgen :)

    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne