måndag 6 juni 2016

Nationaldag med tillbakablick

MÅNDAG och SVERIGES NATIONALDAG
STORT GRATTIS SVERIGE !!
Vi ser framåt och firar Nationaldagen, men först en tillbakablick

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Jag bor i ett land som har varit i fred länge ❤️
  • Sommarvärmen
  • Dotter som badar
  • Härliga vänner
  • Min vän Ewa som introducerat näringsdryck som fått mig att må så bra
  • Omtänksamhet ❤️
  • Vänner som står bakom ryggen och hjälper en upp
  • Böcker, just nu gråter jag med Torka inte tårar utan handskar...
  • Sonen som skriver Kram och Godnatt varje kväll
  • Mannen som orkar renovera, och att vår svärburk snart kommer vara fylld till bredden haha
  •  Världens BÄSTA BLOGGVÄNNER

Words Of Wisdom 
 Den här gången får underbara MERYL STREEP berätta för er
Denna underbara vackra kvinna
(Bild lånad på nätet)


Nu hoppas jag att ni som tittar förbi får en alldeles underbar start på en ny vecka.
Stor 
Puss & Kram

17 kommentarer:

  1. SÅ vackra äppelblommor! Vacker start på en vacker lista :)
    Önskar dig en fin dag idag och en minst lika fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt bra dag du med! Kram

    SvaraRadera
  3. Love It ❤️ ......
    /Kram från lilla mig i sommarsolpaus hihi

    SvaraRadera
  4. Fin lista, kan bara nicka och hålla med om flera av dina punkter.
    En fortsatt trevlig nationaldag och såklart, resten av veckan

    SvaraRadera
  5. HÄrligt att läsa att du mår bra ♥
    Och att mannen kämpar på med renovering - när kan vi komma och måla gäststugan?? ;-)
    Jag är ledig på onsdag om du har tid/ork att slå en signal då? Vi har ju inte pratat på skitlänge - jag saknar dig ♥
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Haha! Så renoveringen kommer kanske att rädda hela semestern? ;-)

    Ha en härlig nationalkväll!

    SvaraRadera
  7. Meryl Streep är tillsammans med Helen Mirren mina absoluta "idoler" vad gäller kvinnor. Trots att de är megakändisar har de alltid stått med båda fötterna på jorden. Inga divafasoner och skandaler under deras långa karriärer. Dessutom är båda väldigt intelligenta.

    Ja, hennes uttalande fastnade jag för. Å jag håller helt med henne!

    Åsså fastnade jag på renoveringen och svärburken. Här håller jg med Ama:-)

    SvaraRadera
  8. Man ska inte ta något för givet men man ska heller inte vara allt för allvarlig genom livet. En påminnelse jag fick tillsammans med en flaska bubbel när livet var sorgtungt vad: Man ska fira sig genom livet.

    Kram till dig och hoppas du får en bra vecka <3

    SvaraRadera
  9. Sonen som skriver Godnatt och Kram.... är avis på dig!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  10. Ännu en härlig och fin tacksamhetslista! Hoppas att du har haft en härlig nationaldag :D

    Kram <3

    SvaraRadera
  11. Meryl Streep är en klar favorit! Ödmjuk, klok och mogen...
    Och den här texten är så sann. Klockren!
    Du har en fin lista och dte är en hel del jag också tar fasta på och kan glädjas över.
    Jag blir nästan gråtfärdig när jag känner igen flera saker på din lista som finns på min osynliga. Barn och barnbarn placerar sig högt...Och resten finns också med.
    Stor kram och många tankar!

    SvaraRadera
  12. Jag har alltid gillat Meryl Streep som skådespelare. Ända sedan jag såg henne i The Deerhunter för hundra år sedan.
    Vilken gullig son du har.
    Det finns mycket att vara tacksam för, men just nu skulle jag vara tacksam för om min dumma dunderförkylning kunde ta semester och åka iväg någonstans och lämna mig ifred.
    Kram Snoriga Bosse

    SvaraRadera
  13. Fina saker du gläds åt !!...det är bra det ;)...och Meryl Streep är ju bara föör bra !!
    Saknar dej på min blogg vännen !!!
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  14. Hej fina du...
    Galet vad jag är usel på att kika in...
    Hoppas att du också har haft en fin vecka <3
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Nu har jag läst ikapp alla fina inlägg. Fantastiska bilder från Gotland! Alldeles för länge sen jag var där och nu blev jag riktigt sugen på att åka dit igen.
    Roliga skyltar! Vi är nog många som någon gång velat sälja våra barn ☺.
    Jättefin lista med veckans guldkorn. Önskar dig en fin helg! Ta hand om dig och familjen 💕 Kram

    SvaraRadera
  16. Tittar in och önskar dig en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  17. Tittar in och önskar en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne