fredag 3 juni 2016

Fredag med ngt som fascinerar mig

Ni som följt mig ett tag vet att jag älskar berg, stenar och fossiler
Kanske därför jag håller på med bergsklättring och fullkomligt Älskar Fårö

Fårös Raukar fascinerar, 
kan vara där i timmar och gå omkring och leta stenar med barnen.
Den här stenen ser ut som ett förstenat ansikte från Egypten, Ser ni ???
Tycker det är en vacker konstig anorlunda sten, 
"katthuvud" sa ngn att denna sten kallas (det runda på ovansidan)

Betong är också ngt som fascinerar och allt man kan göra av det, skulle gärna gjuta min egen bänk, som den som fanns på Djurönäset

En av anledningarna att vi la gatusten på uppfarten, ngt som alltid håller och finns kvar.
I helgen ska allt slutföras, vilket känns så bra!
Det är riktigt snyggt !
Även inomhus har vi sten som sagt...
I badrummet finns en granit vägg


Sen har vi sånt jag har samlat på, Maken gillar inte alls dessa dammsamlare, men vet att jag älskar dom och låter mig ha dom haha...

Fossiler och stenar

Runda stenar från Finland, från en rullstensås, ser ut som spelkulor !
Svart sten från Fårö  har en massa mer men ska inte få er att tröttna helt ;)
Nu ska jag till arbetet för att göra månadsavstämningar för maj månad.
Jag gillar verkligen mitt arbete också ...

HAR DU NÅGOT  
SOM FASCINERAR OCH FÅR DIG ATT SAMLA ELLER FOTA ELLER NJUTA AV ???

Nu önskar jag er som tittar för bi en alldeles underbar Fredag!!

KRAMISAR

7 kommentarer:


  1. Stenar gillar jag med, tidigare samlade jag men nu har jag
    gjort mig av med de flesta. Tog med mig kritvit sand från Cancun i Mexico som jag hade flera år men även den gjorde jag mig av med. Det ångrar jag för den hade varit kul att ha att göra roliga saker av... Solig kram ♥

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra stenar! Och så häftigt med en uppfart med gatusten! Läckert!
    Sten fascinerar mig också, dock klättrar jag inte i berg men har strövat mycket förr på Fårö.
    Så läckert med granitväggen i badrummet och de övriga. Hur snyggt som helst.
    Förutom stenar har jag samlat vackra snäckor och på ugglor. (Jag köpte en uggla från varje land jag besökte)
    Önskar dig en fin fredag.
    Stor kram och tack för vackra bilder!

    SvaraRadera
  3. Hej raring! Jag har inte varit inne på din blogg via datorn på ett tag så jag har inte sett din nya header. Jättefin är den!! Och så vackra bilder på dina samlarobjekt.
    En gång i tiden samlade jag på grisar men nu samlar jag mest på minnen och stolleprov!
    JAG SAKNAR DIG!! Ring i helgen om du har tid ♥

    SvaraRadera
  4. Sten är verkligen vackert! Likaså betong. Tack för inlägg med många bilder - ögat har fått njuta. Nu ska jag fundera på vad jag samlar på ... men svaret blir nog böcker ;)

    SvaraRadera
  5. ja det är något särskilt med Fårö...har varit där och tycker det är vackert där ;)) Sten och betong är också fint tycker jag ;))
    Hoppas du har det bra och trevlig helg !!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  6. Jag är som du, stentok! Måste bara ha lite med mig hem från vart ställe.... Man kan aldrig få för mycket sten =) Ha en skön kväll nu när sommaren är som bäst! Kram

    SvaraRadera
  7. Jag älskar betong.
    Ha en härlig lördag

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne