torsdag 30 juni 2016

Det här med Bilar och Fallossymboler

Sonen släpade med sin gamla mor till PREMIUM CARS på Värmdö, nja jag är som jag sa tidigare inte speciellt intresserad av bilar, älskar gamla bubblor däremot :)
Men så kom vi in i denna Butik och JA jag blev smått förälskad i varenda bil haha





Jodå dom hade tom en pool med en enorm Ribb inomhus...

Min lilla SWAAB (sabb med volvomärke en historia jag berätta om tidigare ;) Kändes lite UTANFÖR då det stod porschar , mustanger mm 
Jag försökte ställa lilla Swaaben lite längre bort, men den såg så ledsen ut att vi var tvungna att gå ut och köra bort den från allt fint haha.
Till saken hör att jag verkligen tycker om min gamla SAAB den funkar och går igenom besiktning efter besiktning utan anmärkningar.. varför skulle jag ens vilja byta min söta bil !!!
Min man och son tycker jag är knäpp men så är jag ;)

Ja dom säger ju att bilen är en " förlängare" för mannen, men vad är det då när det är en kvinna som vill ha bilen haha

När vi är inne på "ämnet' Midsommarstången är ju en fallossymbol,   Men på vårt bord på midsommarafton låg denna lilla sak
En öl-öppnare som min vännina fått av dottern när hon kom från Spanien en fallos "symbol"  men vad gör ödlan på den, vet inte vad den skulle symbolisera?
Hihi
Nog om detta...
Det finns en massa tester på FB jag inte kan låta bli att göra haha 
En av dom var att hitta den av dina vänner som du var lik :) 
Och visst är vi lika Maria och Jag haha
Tydligen är jag lik en Nyckelpiga, så lik att det är svårt att se vem som är vem ;)

Nu önskar jag er en underbar TORSDAG

PUSS & KRAM

7 kommentarer:

  1. Ja, jag tänker absolut på en nyckelpiga varje gång jag ser en bild av dig ;)

    SvaraRadera
  2. Wow vilka bilar !!...men tror inte jag skulle vilja ha någon av dom, hihi...är nog dyra i drift ;)
    Hoppas allt är bra med dej i sommarvärmen !
    Ha en fin dag !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Alltså den där orangea Lotus(?) tar jag direkt. Så himla läcker bil. Har dock samma inställning som du - varför byta bil när den funkar och klarar besiktningar. Det är ju faktiskt miljövänligt också.

    Undrar om dottern av vänninan någonsin sett en riktig fallos. Börjar tvivla där;-)

    Dessutom vet jag inte om jag tycker att du liknar nyckelpigan. Nu gillar jag dessa små krabater och jag gillar ju dig också så...;-)

    SvaraRadera
  4. Finfina "cars" ❤ ...
    /Kram du lilla finaste "Nyckelpiga" hihi

    SvaraRadera
  5. Bilar är bilar och man förflyttar sig med dem. I princip! Jag kan helt klart se tjusiga bilar och de översta två hos dig här kunde jag gärn ha. Snygga! Men det finns mycket som är fint!
    Men vad skulle jag ha bilen till? Vi bor i stan, har sagt upp garaget, har inge bil sedan i höstas (dottern fick vår fina Golf) och har inte saknat den. Kan hyra bil om jag behöver eller låna Golfen .
    Men en snygg bil lägger jag ändå alltid märke till.
    Tycker din bil är personlig och det är minsann inte alla bilar som är det.
    Vad gäller likheten mellan dig och nyckelpigan måste jag nog titta lite till. Har svårt att se den. Måtte ha missat något här. Men jag vet ju att ni båda är vackra.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Håll fast vid din gamla bil! Ni passade inte på att provbada där i poolen =) Ha en skön fredag! Kram

    SvaraRadera
  7. Biltokig son har jag också en här hemma. För något år sedan var vi och kikade på porsche och exclusive cars. Min bil passade inte heller in på den kundparkeringen. Men absolut pinsammast var att min bil inte startade när vi skulle åka där ifrån.

    Så sista gången vi var på bildejt parkerade jag min nya lite bättre bil en bra bit ifrån de fina butikernas entre..

    Likheten med en nyckepiga var svår men nyckelpigorna är söta.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne