onsdag 15 juni 2016

Den ultimata Hemligheten av världen

Tittar förbi för att bara säga att det är ok :)
Men tiden finns inte med mig, eller rättare sagt jag har kommit in i en otroligt härligt läsglädje, 
och unnar varje ledig minut till det just nu. 
Känns som ett av mina största intressen har ÄNTLIGEN kommit tillbaka
Jag fullkomligt ÄLSKAR BÖCKER och som jag har samlat på mig då jag inte kunde läsa ngt pga stress, köpt en massa men aldrig orkat öppna dom
En riktigt bra bok en tankeställare en livsbok att ta med är boken

Det tar tid att ta in den, men den är sååå bra och ger en verkligen en stor tankeställare....
Om Livet om hur vi tänker och vad vi gör av livet.
Att allt leder till ngt annat det gäller bara att se vad det är....
Lära sig se tecken..

"En Alkemist var en person som försöker ändra eller förvandla ett ämne till ett annat. 
De utövar en vetenskap som kallas alkemi och 
koncentrerar sig på att hitta den ultimata hemligheter av världen."

Så till varför jag berättar om en bok som "lär" en att se tecken att allt inte är negativt som händer 
( även om man just då känner så ) 
En bok som får en att tänka positivt :) 
Jo för i veckan som gick
Har varit och pratat med en kvinna som var helt fantastisk hon var inte som ngn annan av dom psykologer terapeuter jag gått till tidigare...
Det är verkligen skitjobbigt, men jag är en överlevare och måste därför ta mig igenom det här och hitta verktygen.
Tack för att det finns så underbara läkare som ser det ingen annan ser, som inte bara behandlar det han ser utan verkligen vill hitta orsaken till allt !

Nu hoppas jag att ni haft en bra start på veckan och det finns alltid saker att vara tacksamma för , trots att jag inte denna vecka hann med Evas underbara Tema Tacksamhet i måndags har jag en massa saker som gav mig extra värme och energi förra veckan små dom stora..

Stor KRAM från en väldigt Trött

16 kommentarer:

  1. Oj då. Vilket djupt och aningen "konstigt" inlägg. Att du har varit med om en del har jag ju förstått oh läst om här på din blogg - så, japp, jag förstår.
    Tack för livstecknet iaf:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sötnos förstår att det är inte bara aningen konstigt inlägg!
      Haha total blandning av känslor tankar i ett kaos ❤️
      Stor Kram till dig underbara BP

      Radera
  2. Massor med varma kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina fina Susanne ❤️ Dom kramarna behövdes ❤️

      Radera
  3. Låter ganska tufft, skönt att läsa och skriva också, för den delen, när livet är lite hårdare än normalt. Har du läst Camilla Davidssons Under vintergatans alla stjärnor? Jag tyckte mycket om den. Tvåan har också kommit ut, Pensionatet vid världens ände. Den var också bra, men berörde mig inte på samma sätt. Trean är på gång, kommer i Augusti. Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset ska absolut leta upp dessa !!!
      KRAM

      Radera
  4. Kram finaste ❤️ ........
    & Tack den boken ska jag lägga på minnet & kika efter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram till dig finaste !!!!!!!!

      Radera
  5. Jag älskar också att läsa. Är dock inte lika snabb som dig ;) Såg du att Livet efter dig har biopremiär imorgon. Jag måste verkligen gå och se den.
    Stor kram till dig, vännen.
    Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också se den typ NU !!!!
      Du läser nog lika mycket men jag är en periodare och när jag är inne i ett svep läser jag en massa :)
      Stor kram till dig sötnos !!!

      Radera
  6. Skönt att du hittat en bra läkare. Läs och njut, man ska göra det man tycker om! Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor Kram till dig finaste !!!

      Radera
  7. Skönt att du fått en bra läkare!!
    Jag hörde typ vartannat ord på meddelandet du lämnade på min svarare så jag fick inte riktigt ihop det..... Vi bara ringer om varandra hela tiden - när ska vi få till det?? Jag är ledig ända tills på tisdag nu - ring om du har tid. Jag ringde dig innan i dag men är inget stort fan av telefonsvarare så jag lämnade inte något meddelande.
    KRAM ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknar dig som faaa.:)
      Så vi bokar sommar trippen snarast !!!
      KRAAAM

      Radera
  8. Den boken gör jag en anteckning om. Har liksom tid att läsa nu... En bra och förstående läkare som tar sig tid är verkligen A och O!

    Kram <3

    SvaraRadera
  9. Har läst boken ett par gånger och det är sällan det händer. En bok jag verkligen tog till mig. Och att läsa är ju så givande på ånga sätt. Glad att du prioriterar det.
    Men jag är också glad att du skriver några rader här.
    Ännu gladare är jag för att du hittat en bra samtalspartner/läkare/terapeut som vill hitta orsaken och inte bara skrapa på ytan.
    Många tankar och kramar till dig.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne