onsdag 1 juni 2016

Böcker Lästa i Maj 2016

Så är det ÄNTLIGEN Sommar ;)
Även i maj lästes det några böcker och lyssnades på några till, så här kommer lite mer tips för sommarläsning för er som gillar böcker, och olika sådana för jag är en allätare.

  1. ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️/  Rävungen - Toren Hayden,
 En Verklighetsbaserad bok som går rakt in i hjärtat du blir arg ledsen glad  av detta lilla barn som vid 6 års ålder leder ett 3 årigt barn ut i skogen och binder och tänder eld på honom, Svårbegripligt svårhanterat fall med underbara Torey Hayden.
  1. ⭐️ ⭐️ ⭐️ / The Bullet - Mary Louise Kelly, 
Att upptäcka att du har en kula i nacken som börjar göra att du domnar mer och mer i armen är en tillräcklig chock, men det kommer mer och inget blir som man tror.
  1. ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ / Sophies historia - Jojo Moyes
En mycket bra bok där vi får följa Sophies historia vid andra världskriget och en målning som kommer att göra stor betydelse än idag !
  1. ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️/ Ghost Girl - Torey Hayden
Torey Hayden har skrivit boken om en flicka som inte talade, men som får förtroende för Torey under månaderna som dom träffas ännu en gripande sann historia från hennes arbete med barn och svårigheter Så värd även den här att läsa. 
  1. ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️/ Omgiven av idioter - Thomas Erikson
En bok för alla som vill börja tänka om, kanske framför allt för personer med personal under sig, eller bara få insikt hur olika vi tänker och är !!!
  1. ⭐️ ⭐️⭐️ / Elva år i fångenskap - Michelle Budford
Den sanna historien om Michelle som hamnar i fångenskap hos en sjuk man och hela tiden hålls fast kedjan /bunden. Mannen lyckades röva bort tre flickor som senare lyckades rymma.
  1. ⭐️ ⭐️⭐️ / PlayGround - Kepler
En helt annorlunda bok av paret Kepler, om livet efter döden klart värd att läsa, men inte alls som ngn av deras kriminal böcker !!!

Nu önskar jag er en alldeles underbar start på sommarmånaden Juni
Stor KRAM

8 kommentarer:

  1. Vilken snabbläsare du är. Det är så roligt med böcker. Torey Hayden var de första böckerna jag läste som riktigt fick in mig i litteraturens värld. Görbra.
    Fin tisdag till dig, goding.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Oj, du milde, vad du läser! Där är jag låååångt bakefter.
    Önskar dig en fin första juni dag. Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Det borde man kanske göra, skriva upp vilka böcker man läser i en månad. Jag läser jättemycket och glömmer snabbt vilka jag läst!

    SvaraRadera
  4. Många böcker har du hunnit läsa under maj månad!

    Pratade med kollegan som blev av med "rosenbuskätande" rådjur. Hon använde kamfer som hon köpte utomlands, då den inte säljs i Sverige. Så vid nästa utlandsresa kan du ju kolla om kamfer säljs...

    SvaraRadera
  5. Fint att få ta del av din läslista för maj.
    Några böcker har jag läst bl.a. Rävungen, Sophies historia, Spökflickan och Elva år i Fångenskap; men i maj har det inte blivit så mycket läst i bokväg. Men nu är juni här...Du har hunnit med många böcker och lite olika genrer. Kul!
    Och jag tyckte ungefär som du om böckerna jag också läst.
    Och Torey Haidens böcker om barn fängslar fortfarande.
    Stor kram och tankar till dig.

    SvaraRadera
  6. Tack för tipsen! Har just börjat med "Öppnas i händelse av min död" som du läste tidigare i år ;-)
    Ha en toppendag! Kram!

    SvaraRadera
  7. Så mycket du har läst! Imorgon kommer boken jag beställt, den senaste av Mons Kallentoft, väntade lite tills priset sjunkt.....men nu är helgen räddad -tja om den hinner hit till imorgon. Annars får jag hitta på något annat än att bara slappa! Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne