söndag 12 juni 2016

Blandad egen skyltsöndag...

Så var det dax för
SKYLTSÖNDAG
Det är härliga bloggvännen 
Som förvaltar denna härliga utmaning!
Tack iför det bästa ❤️ Det här är ngt som verkligen får mig på bra humör :)  
Idag är det bara vanliga enkla skyltar som jag tagit..

Idag är temat: 
bara lite blandat

Om ni ska spela minigolf, så rekommenderar jag starkt SIGGESTA GÅRDS äventyrs golf, med en perfekt skött bana och roliga hinder får man gå igenom Värmdö kommun med kyrkan och djurbron mm mm.

I restaurangen fanns en massa små "skyltar"


Underbara  bilder i boken om Siggesta Gård

Lillskruttan ville absolut ta ett skyltkort och det blev på det hon älskar mest haha GODIS

En av dom finaste skyltarna jag vet, har mina vänner för deras egna underbara butik
Magnolia across the Street.
(På Odengatan hittar du den)
Nu har dom även öppnat ett litet café brevid butiken, så efter att ha besökt deras underbara butik kan du ta en kaffe i solen utanför 
Magnolia By the Way.
En butik och ett cafe jag VARMT rekommenderar 

Jag hoppas att du som tittar förbi får en alldeles underbar söndag !!
Kramisar

12 kommentarer:

  1. Härliga skyltar! Fast det jag dräglade mest över var det där godiset... Inget är så gott som det svenska smågodiset :-)

    Ha en finfin söndag!

    SvaraRadera
  2. Underbart & såklar glass hihi ♡ ...

    /Kram fina du

    SvaraRadera
  3. Sänkdalensglass, hm är inte den gjord typ här=) Eller här och här om jag minns rätt var syrran med man och små trollen på ko- släpp på sänkdalensgård på -Vikbolandet -- och det är ju typ här! Fina skyltar Lillskruttan och jag har visst samma favorit!

    SvaraRadera
  4. Jättekul att du gör reklam för Siggesta Gård och dina vänner som driver Magnolia! Vilka roliga namn förresten. Är ju ofta i Vasastan, så jag ska kolla upp var på Odengatan caféet ligger. Tack för tipset:-)
    1 000 tack för din fina skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bidrag från dig till dagens skyltsöndag! Klart att man måste fotografera sådana godsaker :D

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det där godiset såg ju inte helt fel ut, förstår din dotter ;) ;)
    Önskar dig en fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Härlig skyltning här hos dig! Sänkdalens Gård, där glassen tillverkas ligger på Vikbolandet, strax utanför Norrköping - alltså inte såå himla långt från mig :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. SÅ mycket vackert och gott det finns!
    Det är bar å ge sig ut!
    Skön kväll och kram ♥

    SvaraRadera
  9. Äventyrsgolf är så himla kul! Och den där butiken och caféet får jag lägga på minnet.
    Känner precis som du att jag är väldigt dålig på att hinna in på andras bloggar just nu. Känns som bloggandet får gå på halvfart under sommaren.
    Vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt att de byter klass varje år. Känns tryggare för barnen att gå längre tid tillsammans men samtidigt är det väl bra att de "tvingas" vara sociala och skapa nya kontakter. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  10. Tack för fin skyltsöndag. Nu får du Ha en jättefin ny vecka och STOR söndagskram från mig

    SvaraRadera
  11. Tack för tipset om Magnolia på Odengatan!
    Ha en toppenvecka nu!
    Varm kram ♥

    SvaraRadera
  12. Siggesta gård har vi besökt några gånger, men nästa gång får det bli lite äventyrsgolf. Tack för det tipset och likaså "Magnolia" butiken med café. Klart jag ska ta mmig dit.
    Önskar dig en bra vecka och kansk elite lugnare...
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne