fredag 17 juni 2016

Äntligen HELG

Det blev raka vägen hem då jag redan i går kväll kände av huvudvärken... så några timmar på arbetet med tabletter sen funkade det inte, bara lyssna på kroppen och ta sig hem.
Jag som skulle på tjejmiddag, kom hem och sov till nu istället....
Mer tabletter och lite bättre, ville jag visa mammas sötnos och som dom säger 
Det BÄSTA man har sätter man på bordet hihi

Jag såg filmen En man som heter Ove, med barnen här hemma i veckan
Den var riktigt bra tom, min son 18 år tyckte den var "skitbra"
Det blandas skratt / gråt /känslor och igenkännande och det är verkligen en film vi rekommenderar
Har ni inte sett den så gör det !!

En film jag verkligen vill se som hade premiär nu är 
Livet efter dig
då jag gillade boken av Jojo Moyes 
(bild lånad av SF)

Och när lillskruttan fick se trailen,  så ville hon också se den
HÄR kan du se den :) du med

Nu hoppas jag att ni haft en underbar start på helgen, trots resultatet i fotbollen,
 jodå trots totalt noll kunnande av fotboll så vet jag...;)

Nu ska jag krypa ner i sängen och försöka sova vidare...

Kärlek och värme till er som tittar förbi som söta ComsiComsa brukar skriva

Kramisar

11 kommentarer:


  1. Men så gulligt att nämna mig där i slutet, länk å allt. ❤ Tack ❤
    Söt vovve, du lägger den på bordet jag hade min under bordet idag. 😄
    Sov gott nu så håller vi tummarna för att det är lite bättre
    imorgon. 🖒
    Kram ❤

    SvaraRadera
  2. Till och med jag gillade Ove-filmen, fast jag inte tyckte om boken. Livet efter dig ska Yngsta o jag gå och se :)
    Hunden, vad är det för sort? Liknar Yngstas Rufus!

    SvaraRadera
  3. Hoppas huvudvärken gått över! Båda de där filmerna har jag läst som böcker. Bra, men inte galet bra. Men kanske ör filmerna bättre?

    SvaraRadera
  4. Hunden är en Yorskshire terrier eller. Älskar dom! De enda "football dogs" som jag kan "acceptera" om man säger så.
    Sveriges resultat gör ju att man deppar, men Spaniens 3-+0 seger mot Turkiet ikväll får mig på bättre humör. Spanien är jag mitt andra hemland. Inte riktigt, men ändå;-)

    Har läst boken "En man som heter Ove", men jag har förstått att filmen är betydligt bättre än boken som jag faktiskt inte gillade.

    SvaraRadera
  5. Sååå söt, klart hon ska sitta på bordet!!! Åhh, vad drygt med huvudvärk, så du missade tjejfesten och allt..
    En man som heter Ove har jag varken sett eller läst, men vill absolut göra det. Kanske ikväll, efter barnbarnets dop idag <3
    Hoppas verkligen att du mår bättre idag, vännen och det låter toppen att du hittat någon som du känner att du verkligen får ut något av de viktiga samtalen med.
    Stor & varm lördagskram till Dig från Kate

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt att du mår dåligt och missade middagen. Hoppas du snart är bättre.

    Åh har Livet efter dig haft premiär! Jag läste sista sidorna i solstolen för ett par år sedan och tårarna bara rann på mig. Undra vad de andra tänkte...

    SvaraRadera
  7. Hoppas du mår bättre idag ♥
    Jag har läst boken om Ove och gillade den. Sen såg jag filmen och gillade ännu mer!
    Den andra boken har jag läst och den var så bra. Så skulle kunna tänka mig se filmen också.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Naw,så'n söting ❤ ....
    /Nospuss!

    SvaraRadera
  9. Jag gillade Ove, både boken och filmen och vill absolut se filmatiseringen av den fantastiska boken "Livet efter dig".

    Hoppas du mår bättre och ha en underbar lördag! :-)

    SvaraRadera
  10. Jag har inte läst boken men gillade filmen skarpt. Jag och ett gäng tjejer från jobbet ska titta på Livet efter dig i morgon. Den boken har jag däremot läst så jag tänker inte sminka mig innan bion.....
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Klart man ska sätta dte bästa på bordet...Men kanske kan föremålen för det växla.
    Ovefilmen har jag sett och även läst boken Och Lassgård och de andra skådisarna är så bra.
    Boken "Livet efter dig" har jag läst och tyckte den var väldigt bra och jag ser gärna filmen när jag kommer hem.
    Trist med din huvudvärk, men hoppas den gett med sig.
    Stor kram och många tankar.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne