söndag 29 maj 2016

Skyltsöndag

Så är det
SKYLTSÖNDAG

Det är vår härliga bloggvän 
Som förvaltar denna härliga utmaning!
Tack iför det finaste ❤️ Det här är ngt som verkligen får mig på bra humör :)  

Idag är temat: VARNIG FÖR "DJUR"


Det finns mer vilda barn än djur ;)

Den här har vi trots att vi byggt banor under vägarna för miljontals kr ....

Det skulle jag gärna träffa på lite oftare ;) Fria glada höns


Många katter eller är det en varulv dom menar med den här skylten, 
finns det som smyger omkring... 
vad gör man när dom smyger omkring på ens egen tomt...

Det här är en bra skylt borde sitta en massa här ute i skärgården

Japp älgskyltarna älskar ju Tyskarna... ( som jag hört "lånar hem" dessa skyltar ;) 
nu är det bara ett svart streck i skylten med varning om älgar här ute...

Annat är det att åka utomlands det har dom helt andra varningskyltar ,
 som jag gärna hade "lånat hem "

Elefanter.. vilken chock grannarna skulle få haha

Denna skulle min man lätt kunna sätta upp då det stämmer...
be ware...

Till kräftskivan är denna skylt ngt vi alla skulle behöva, mer för däggdjuren som tar sig från kräftskivan...


och så har vi till sist...
Farligast av alla djur.. 
Kaniner
Med ENORMA TÄNDER O KLOR ska det verkligen varnas för ...
dessa så söta gulliga kramgoa kaniner.. vem vet skenet kanske bedrar ;) 
men nu är ALLA varnade ...
Stolt lillskrutta satte upp skylten igår


Jag hoppas att er söndag blir den bästa !!
Ta hand om er och akta djuren ....

(Skyltar lånade på nätet samt egna)

PUSS o KRAM

8 kommentarer:

  1. Vilka härliga varningsskyltar för rara djur :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina djurskyltar, jag håller på att tillverka en skylt som ska upp! Akta katten med en tilläggstavla som jag såg hos kolonilotta förra söndagen: Här bor älskade katter utan trafikvett. Önskar dig en fin söndag också, själv ska jag slappa en stund med Björn Ferrys bok. Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga skyltar i djurens tecken - bra hittat!
    Kul kaninvarningsskylt :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har ju sagt det förut, men det tål ju att upprepas - du är verkligen världsbäst på att hitta skyltar. Vet inte hus du gör, men en hundra procentig succé är det här på din blogg.

    Egentligen är alla skyltar mina favon, men den med tama djur och vilda barn samt den med glada höns och döskallen på varningsskylten för kommunikation med honan är extra roliga.

    1 000 tack för toppen skyltning och länken samt för dina fina ord också. De värmer kan jag säga:-)

    SvaraRadera
  5. Hihi...många roliga djurskyltar du har hittat! Inte minst den sista skylten med kaninerna!
    Nu har jag fått välja bok till nästa bokcirkelträff, tog då en som du rekommenderat : "Öppnas i händelse av min död", ser fram emot att börja läsa den!!! Kram till dej!!

    SvaraRadera
  6. Underbara skyltar kram Diana

    SvaraRadera
  7. Glada höns, tilltalade mig och dessa kan jag träffa hemma hos min yngsta dotter. De är riktiga husdjur hos henne ;)
    En fin måndag till dig, kram ♥

    SvaraRadera
  8. Hahahoho bland den bästa skyltning jag sett. Bra jobbat av dig med alla skyltar och rolig text därtill och ett gott skratt behöver jag nu som sitter här och äter penicillin för det elaka fästingbettet jag fick i veckan som gick. Tack allra godaste för detta inlägg.<3

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne