söndag 8 maj 2016

Skyltsöndag hemma

Äntligen
SKYLTSÖNDAG

Det är härliga bloggvännen 
Som förvaltar denna härliga utmaning!
Tack iför det finaste ❤️ Det här är ngt som verkligen får mig på bra humör :)  

Idag är temat: 
Hemma hos mig
Om man tittar runt hemma har man en del saker där också ;)
Endast ett fåtal "skyltar" men det blir mitt bidrag den här ggr .

Vi har skyltat här hemma, så vi kommer ihåg !!! Har ni gjort er av med alla 20, 50 och 1000 -lappar snart gäller dom inte längre !!!!

Makens kaffe maskin, är som en stor skylt för cimalis kaffe maskiner :) och det blir gott kaffe vill jag lova.

Ja jag älskar böcker... i alla dess former.
Och har många framme liggande på borden, det är underbart med färger texter små signs :)

Sonen köpte denna kopia av en gammal skylt till mannen som älskar dessa bilar :)

Mannen fick både en tavla och bakluckan på en bil signerad av sin stora idol :)
Så här hemma skyltar vi med Royal Robbins, och när vi träffades mannen o jag, skyltade vi även med hans namn på mannens bil :)
Vår vackra antika bronsklocka.
Har en underbar liten " skylt "

Vädret är perfekt och idag är det segling för lillskruttan så jag önskar er en alldeles underbar Söndag
Stor
KRAM & PUSS

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga skyltar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också satt upp kolla pengarna skylten på kylskåpet! Härliga skyltar. Ha en fortsatt skön söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  3. Du ser - det är ju precis det jag säger. Det finns skyltar precis överallt, inte minst hemma. Å det har du verkligen bevisat. Volksvagnsbussen och bronsklockan är mina favon här. Åsså den där espressomaskinen är inte dum den heller, för att inte tala om vilka sedlar snart är ett minne blott. Tack för den påminnelsen:-)

    Tusen tack för toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar hos mig! Så glad jag blir att du vill komma tillbaka!
    Bra och nödvändigt med skyltar. Vi har ganska många hemma för vi jobbar med tillverkning av skyltar.
    Kul med din berättelse om när du träffade Ulf Lundell.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. En hel massa fina skyltar. :) Jag tycker att det är knivigt det där med sedlarna eftersom man hela tiden får tillbaka "gamla" när man handlar i affären, vilket innebär att man aldrig blir av med dem. Suck! ;)

    Ha en fin söndag och sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Jättefin skyltning! Och tänk , bara man tittar hemma så finns en hel del i skyltväg.
    När jag ser "volkabussen" blir jag nostalgisk. Jag har rest runt i USA i en liknande, men som var omgjord till campingbil. Inte så bekvämt men helt ok och roligt hade vi och mycket såg vi.
    Klockan och klätterbilden blev mina favoriter den här gången.
    Underbart väder så jag öfrstår att segling hägrade. Jag såg seglare idag i Nacka Strand....Härligt!
    Stor kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne