söndag 15 maj 2016

Skyltar i gult

Det har varit en härlig vecka och framför allt helg, igår var familjen här och firade lillskruttan, så det blev både smörgåstårta och marängtårta, sen var det ett hunddagis då brorsans hund Trixie och en lånad hund Jovi (12 år gammal = 91 år i hundår ) så mysig och pigg, samt mammas två hundar Timmy och Tia var här..
Så det var liv i luckan vill jag lova :)

Efter blev det middag till eurovision
Jag tycker nog inte att rätt låt vann tyvärr , men sen hade jag flera favoriter..
bla. Frankrike, Georgien
Vilka hade ni som favoriter ??

Men nu är det
Äntligen
SKYLTSÖNDAG
Det är härliga bloggvännen 
Som förvaltar denna härliga utmaning!
Tack iför det finaste ❤️ Det här är ngt som verkligen får mig på bra humör :)  

Idag är temat:
GULT
Från hela världen

(Idag är alla skyltar hittade och lånade från nätet, då jag har haft en vecka med fullt upp ;)
Ngn som vet vad det står ? är det en varning för Kramande möss ???

Det vet vi.... så lev här och nu :)

Dit vill vi inte

Säger ju det hjortar och även rådjur är skrämmande :)

Vad händer om man passerar ??

Man ska inte stå still för länge...

Den här skylten skulle jag behöva ha med mig, för det är ngt jag ofta funderar över haha


Ta hand om er nu och ha en underbar söndag,
här regnar det för fullt och är inget kul väder alls :(
Så vi tänder en brasa och myser framför öppna spisen i stället
KRAMISAR

12 kommentarer:

  1. Jag tycker Frans gjorde ett kanonframträdande! Vinnarlåten var ingen höjdare, men Nederländernas tyckte jag var rätt bra.

    SvaraRadera
  2. Låter härligt att tända brasa & mysa ❤️ ....
    /kram finaste

    SvaraRadera
  3. Helt suveräna skyltar! Du är otroligt duktig på att leta skyltar på nätet och dessutom hålla dig till ett tema - gult i det här fallet.

    Å som jag alltid sagt - skyltar är såååååå mycket roligare och mera fantasifulla utomlands jämfört med här hemma.

    Min favo är den första skylten, då jag ser allt från en mus, katt hund och nalle i den:-)

    Stort tack för toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Skratt* Härliga skyltar!
    Nja, är ju absolut inget fan av melodifestivalen... Men NL och Frans såklart!!
    Blir så mycket låtar att man glömmer mer än hälften!
    Kul att vara hundvakt :)
    Ha det gott, vännen! Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Tack för en gulskyltsöndag då det är såååå grått och blött ute. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga gula skyltar!
    Och jag är fortfarande kvar i min schlagerbubbla,fast jag just kommit hem till förorten igen ;-)
    Ukraina blev en skräll, men det är en fin låt. Mina favoriter var Ryssland,Australien och Frankrike. Kram till dig från en trött schlagerböna!!

    SvaraRadera
  7. Härliga skyltar! Ja vissa i alla fall. Vissa vill man ju INTE passera! Man hittar så roliga skyltar utomlands :) Ha en fin vecka!
    Tyckte Australien, Ryssland och Polen var bra :)

    SvaraRadera
  8. Jag gillade Australiens låt och Rysslands bidrag var nog bland de häftigaste jag sett! Riktigt fräckt nummer!! Och så gillade jag verkligen Polen - han hade otroligt vacker röst!
    Och så gillar jag ju såklart skyltarna du har hittat!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Jättefin skyltning och med fin tamafärg. Min favorit blev nog ettan, men tyvärr kan jag inte läsa vad det står. Kanske är det ram för fri tolkning.
    Vilken fin helg ni haft och jag kan tänka mig att "Likkskruttan" som inte är så liten längre blev ordentligt firad.
    Vad gäller ESC så gillad jag Australien, Frankrike och Spaniem(utom dansen....)
    Rysslands bidrag tyckte jag var för mycket hämtat från Måns vinnatlåt förra året...
    Frans skötte sig bra och jag tycker han var bra som klarade pressen i detta stora sammanhnag. Han är ju inte särskilt rutinerad och är väldigt ung.
    Önskar dig en bra vecka.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Hääärlig skyltsöndag har du.
    Min favorit var Australien. Det bidraget var stiligt. Tjejen som sjung , kunde ju Värkligen sjunga.

    Ha en härlig ny vecka och kram.

    SvaraRadera
  11. Kul idé att ha ett färgtema på skyltningen! Otroligt roliga skyltar ... önskar våra svenska kunde vara lite roligare :)
    Önskar dig en ny fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Haha! Härliga skyltar :-)

    Jag minns inte en enda av låtarna nu (utom Frans ;-) ), men minns att jag gillade Polen då när det begav sig :-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne