lördag 21 maj 2016

Nisses Rosa fjäderboa och lite annat

Det är redan lördag, och även den här veckan svepte förbi.
Var inne i staden och även där såg man spåren av ESC
Statyn av Nils Ericson, har inte bara hörlurar utan nu bar han även en stor härlig rosa Fjäderboa.
Statyn som står vid Stockholms centralstation är av mannen som var initiativtagare till Sammanbindningsbanan mellan Stockholm södra där man kunde ta västra stambanan och Stockholm norra där man kunde ta tåg mot norr. Självklart var inte alla lika glada åt att det skulle byggas tågbanor GENOM staden, men det tackar vi för idag :)
Knutpunkten blev det som idag är Stockholms centralstation.


Äppelträden blommar och naturen är i sprakande färger, kroppen vill dock inte som jag utan huvudvärken har slagit in och varit med hela veckan, hoppas dock slippa migränen. 
Det här kan jag stå ut med ändå ...

Igår klantade jag till mig ordentligt då jag körde in i bilen framför, som tur var det ingen fart men min lilla bil blev tillknycklad ändå och så blir det ju en massa skrivande och verkstad och sånt man känner att man absolut inte har tid och ork med..
Alla mådde bra, även i bilen jag körde på, och det är bara material, men så jäv...onödigt :(
Blir så trött på mig själv och bara satt och grät efter vi skrivit, orken rann ur mig totalt, 
orkade inte ens handla och fixa saker inför helgen så det blir idag istället.
KLANTIG är vad man kan kalla mig...

Men denna lilla söta figur hade min dotter gjort till mig att ha på kontoret, 
så nu spökar det där på riktigt ;) 

LÖRDAGENS CITAT #44
Mer Underbara, Tänkvärda Citat hittar du hos

❤️ ❤️ ❤️

Önskar er fina bloggvänner en alldeles underbar Lördag
PUSS & KRAM

14 kommentarer:

  1. Naw...sååå söt liten filur dottern gjort ❤️ ...
    /kram finaste & ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Tog också kort på Nisse under ESC. Kul att även han hängde med i schlagersvängarna;-)

    Onödigt att kvadda bilen, men sån't händer ibland. Man gör det ju inte med flit om man säger så. Som tur var blev det ju inga personskador.

    Den där lilla figuren är hur söt som helst:-)

    SvaraRadera
  3. Måste säga att Nisse klär bra i den ;-) Livar liksom upp!

    Kram och trevlig lördag!

    SvaraRadera
  4. Men snälla, förstår vilket elände det kändes som att krocka, men se det som så att det kunnat gå så mycket värre. Ingen är felfri, alla klantar vi oss...
    Och citatet du skriver är så sant. Försöker varje dag bli vän med mig själv, oftast går det bra men inte alltid..
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Bra citat !!
    Önskar dej en fin helg !!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  6. Man blir så trött på sig själv när man klantar till det... Även om det bara är materiella skador.

    SvaraRadera
  7. Bra citat och vilket gulligt spöke!
    Ha en skön kväll. kram

    SvaraRadera
  8. Så fint citat du delat med dig av !
    Önskar dig en riktigt fin fortsatt härlig helg !

    Kram från Marie

    SvaraRadera
  9. Neeej vad dumt med bilen - förstår att du blev trött på dig själv, det blir jag oxå när jag klantar mig. Men huvudsaken är att ingen skadade sig -det materiella går alltid att fixa!
    Bra citat - jag är faktiskt en bit på väg med det där!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  10. Neeej vad dumt med bilen - förstår att du blev trött på dig själv, det blir jag oxå när jag klantar mig. Men huvudsaken är att ingen skadade sig -det materiella går alltid att fixa!
    Bra citat - jag är faktiskt en bit på väg med det där!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  11. Neeej vad dumt med bilen - förstår att du blev trött på dig själv, det blir jag oxå när jag klantar mig. Men huvudsaken är att ingen skadade sig -det materiella går alltid att fixa!
    Bra citat - jag är faktiskt en bit på väg med det där!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  12. Blåser över lite energi. Hoppas du får en bättre dag idag Kram <3

    SvaraRadera
  13. Åh, vad jobbigt med bilen men så lätt hänt, skönt i alla fall att alla mår bra.
    Fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne