onsdag 25 maj 2016

När bron fastnar

Blir det köer och åter köer, strömma bro hade fastnat i öppet läge redan vid 15.30 i måndags, 
så när vi kom så var köerna nästan till grisslinge det är ett par km, 
och på det är det bygge i strömma, med rödlyse och en fil. 
Klockan 17.30 hade dom fått ned bron och nu började färden hem.

Ett av mina villkor var att det skulle finnas bro när vi flyttade ut i skärgården, 
inte tänkte jag på att den lilla strömma bron, långt från vår bro skulle fastna .
Ändå har man varit med då bron i Danvikstull fastnat och köerna blev enorma, borde veta att det kan bli så. Väl hemma var kl 19.30 och vi var två trötta tjejer som fick i oss sen middag.
Vi vet vad vi har att vänta för köerna blir längre och längre nu till helgerna då alla ska ut till sina sommarställen, och då behövs inte ens att bron ska fastna :)

Migränen är idag helt borta, även det molande försvann nu så skönt !
Firade med polkagrisstång haha..

Utanför  huset blommar det härligt och min vackra ros har en massa knoppar !

Nu är det sjukgymnast i morgon och arbete med ekonomi. Tänk att siffror kan göra en så nöjd, jag älskar bokföring och avstämningar uträkningar, knasigt kanske men så är jag :)

Nu hoppas jag ni har en underbar Onsdag 

KRAMISAR

11 kommentarer:

  1. Ja, det finns ju betydligt roligare saker att göra en solig måndag eftermiddag än att stå i kö om man säger så. De enda som nog var glada att den hade fastnat var kanske några segelbåtar, och de "står" ju inte direkt i kö där här årstiden.

    Jag känner fler, bland annat en av mina tidigare chefer, som är totalt förälskade i siffror och är otroligt duktiga på att hantera dom. Som tur är är vi alla olika. Siffror är en mardröm för mig och jag anlitar alltid någon som kan det där om jag behöver ta itu med ett sifferprojekt.

    SvaraRadera
  2. Siffror och jag är inte så bra vänner!

    SvaraRadera
  3. Köer är verkligen det tråkigaste med att bo i Stockholm med omnejd. Att du firade med polkagris gjorde du rätt i.

    Siffror och ekonomi gillar jag inte alls. Jag är för slösaktig har jag alltid fått höra.

    Ha det gott.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  4. Inte kan man tänka sig att broarna ska fastna. Ingår liksom inte i konceptet. Men....det kan hända.
    Puh! Vet hur det kan vara.
    Skönt att ni kom hem i alla fall.
    Så vackra blommor du har, glädjande efter denna långa dag.
    Och så skönt att migränen är borta och du kan börja vara du igen.
    Stor kram och många tankar.

    SvaraRadera
  5. Vi har en bro till oss också och för några månader sedan fastnade den flera gånger. Allt annat än roligt och riskabelt dessutom om någon blir akut sjuk. Nu har det fungerat så peppar peppar. Hoppas det inte händer ofta hos er.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Förstår din kärlek för siffror, för jag är likadan. :-) Lite nördigt kanske...haha. :-) Kramizz och nu hoppas jag att bron fungerar för er idag/Laila

    SvaraRadera
  7. Ja det är inte roligt att sitta fast i köer...gillar det inte. Tur att det inte händer så ofta för oss i alla fall ;))...fy fabian så trist väder vi har (hos oss) har inte sett solen och känt värmen på länge. Såg att ni haft varmt iaf...härligt, men nu har väl ni också fått en släng av kylan ?....nää vart tog sommaren vägen ?
    Ha en fin helg !!
    Kramisar<3

    SvaraRadera


  8. Jag gillar varken broar eller siffror, broar kan vara fina att titta på men siffror ser alltid likadana ut. ☺

    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Tur att du inte hade köpt med dig en stor bytta glass hem, för den hade varit i sås form efter den broöppningen! Härligt att migränen gett sig. Ha det så kul med dina siffror. Kram

    SvaraRadera
  10. Aldrig roligt med köer.
    Skönt att huvudvärken har försvunnit.
    Ha en bra kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Köer och bro som fastnat är ju inte kul... Men blir så glad att du trivs med nya arbetsuppgifterna och att migränen är borta, hurra för det!! Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne