fredag 6 maj 2016

Minnen och värme

Våren kom snabbt och på en dag sprack allt upp i blom
Vilken underbar Kristi himmelsfärds dag det var igår, varmt och helt underbart med klarblå himmel.
Så dagen spenderades utomhus och även nere i havet, 
där jag och lillskruttan satt och metade på bryggan

Jag missade Bosses senaste utmaning med tvillingar och att bli förväxlad med en kändis.

Nu har jag absolut inte blivit förväxlad med ngn kändis, 
Jag själv kommer däremot ihåg Ansikten, men inte varifrån eller namn...

Varav min lilla Fredagsberättelse...

När Lukas var liten bodde vi vid Zinkensdamm på söder i Stockholm, när han var ca 3 år var vi på konsumbutiken i hörnan Ringvägen / Hornsgatan för att handla. Lukas springer före mig och när jag hittar honom står han och håller i en vagn och pratar med en glad man !
Jag känner ju igen honom och tror att det är en förälder från dagis eller ngn av mannens arbetskamrater, men kan INTE minnas vart jag har sett honom.. Pinsamt tycker jag...
Så jag går fram med ett stort leende och säger -Hej hur är det ??
Han svarar lika glatt -att det var bra och hur det var med mig...
Försökte och försökte komma på vem han var... och nu efter att stå och pratat ett tag kändes det ju ännu mer pinsamt att fråga var vi hade träffats .
Efter ett tag sa jag att vi skulle vidare och hade lite bråttom och vi syns 
Ute ur affären kom jag på det....
ULF LUNDELL
Inte undra på att jag kände igen honom haha

(bild lånad på nätet)
Sen kan man ju undra vad han tänkte.... gammal groupie  eller vad ;)
Men varje gång vi möttes efter det hälsade han glatt haha

Nu hoppas jag ni njuter av värme och sol och har en alldeles underbar fredag
PUSS & KRAM

8 kommentarer:

  1. Barn har en förlösande effekt :D Klart att man hälsar då!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Rätt olikt surgubben Lundell jag stöter på ibland!

    SvaraRadera
  3. =) Den var bra! Visst är det helt underbart ute, idag åkte faktiskt bikinin fram. Och glass köptes av glassbilen så nu är det nog sommar! Kram

    SvaraRadera
  4. Haha... kanske han bara var glad helt enkelt att ni inte idolstalkade honom. Det skulle jag blivit i hans läge.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Den var riktigt bra och jag känner igen mig där... Men trevligt att han alltid hälsade på dig efteråt.

    Ja, vädret är kanoooon och om man få tro prognosen lär det till och med hålla i sig:-)

    SvaraRadera
  6. Underbart väder vi har haft och rolig berättelse. Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Visst har det varit ljuvligt väder! Och jag är verkligen lite avis på er ute i skärgården. Men jag njuter av dina bilder och låtsas att jag är där, åtminstone för ett litet tag.
    Ja, inte är det helrt enkelt att veta vem som är vem. Och att hälsa och prata är ju oftast trevligt.
    Kan känna igen mig själv i detta med att prata med ett "känt ansikte" som jag just inte kommer ihåg vem det är, men tror att jag känner.
    Ha det gott och tack för din berättelse.
    Stor kram till dig du fina!

    SvaraRadera
  8. Haha vilken kul historia :) Underbart!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne