tisdag 31 maj 2016

Göra en Runar...

Jag vet det är hemskt att ens tänka så.... 
( för er som inte vet så är att göra en Runar skjuta ett rådjur genom fönstret... haha)
Men ärligt... jag gillar INTE rådjur, dom äter och förstör allt !!!!
Verkligen ALLT
Jag har min vackra ros utanför dörren, med blodmjöl som dom säger ska hjälpa.
Den hade fått en massa fina knoppar och den ros som slagit ut doftade helt bedårande.
Så i morse när jag vakna ....
hade dom varit framme och ätit upp HELA rosen.
Ärligt började jag gråta blev så arg, ska man behöva klä allt i Taggtråd, perserna hade dom också ätit och ryckt upp TROTS Blodmjölet.
Bläää...

Så till helgens bild..
Måste ju bli när jag och lillskruttan satt på bryggan och metade, det var fullt med småfisk som åt av maskarna, så jag (storfiskaren haha;) sa att dra undan lite så fort dom var och åt på masken så här och visade.. Varpå jag kände att det var napp 
(bottennapp trodde jag först då hela spöt böjde sig när jag försökte dra upp)
Men nädå, det var en fisk som vägrade komma upp men satt fast
      
När vi fick upp den vågade varken jag eller dotter (jag försökte ) men är LIVRÄDD för fiskar haha ta bort den, men kändes som den skulle svälja hela handen..
Fegis som jag är ropade vi på mannen som fick hjälpa oss att ta loss och släppa fisken.
En BRAX tror jag att det var, någon som vet ???

Nu blir det arbete efter massa prover och tester hos läkaren, 
Så jag önskar er en alldeles underbar
TISDAG

Stor KRAM


8 kommentarer:

  1. Hoppas et går bra hos läkaren med tester & prover .....
    /Kram denna soliga ljuvliga dag ❤️

    Pst...Har ingen aning om vad det är för fisk!

    SvaraRadera
  2. Rådjur är fina men de ska inte ta sig in i trädgårdar och äta upp något där. Förstår att du blev ledsen...

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Det var en fin fisk!
    Nej, rådjur de bara förstör och nog minns man Runars skott...
    Hoppas det går bra hos läkaren!

    SvaraRadera
  4. Näe, inga rådjursögonen i världen kan blidka mig heller. Det är så tråkigt när dom äter upp ens fina blommor :(
    Jag tycker också det ser ut som en brax. Hoppas det går bra med prover och tester.
    Bamsekram till dig, fina.
    Petra

    SvaraRadera
  5. Hemma på min gata vågar har vi inga rådjur som tur är, de vågar sig väl inte in i Radhusområdet.

    SvaraRadera
  6. Tråkigt med rådjuren. Såg att det gick 6 stycken här nere på åkern för ett tag sedan, men som väl är peppar, peppar ta i trä - så har de inte kommit upp hit. Knappt man törs säga för då är väl allt avätet imorgon. Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
  7. Rådjur gör sig bäst som sadel på en tallrik, helt klart! Min kollega hade samma problem som du med rosorna som rådjuren mumsade i sig. Hon löste problemet. Om jag kommer ihåg frågar jag henne imorgon.

    En brax - visste inte att en sådan "ras" fanns. Å jag hade gjort precis som du som ropade på mannen - att ta i en levande slemmig fisk - nej tack;-)

    SvaraRadera
  8. Jag håller helt med dig vad gäller rådjur i trädgårdar och rabatter. Förstår att du blev jätteledsen. Känner så väl igen det från landet på Värmdö och trädgården i Väsby, Bollstanäs och tättbebyggt område. Inga skrupler där inte... De har ju skogar att vara i.
    Tyvärr är de ju också bärare av mängder av fästingar...
    Mysigt att fiska med lillskruttan och jag kan förstå att du behövde hjälp för att få bort fisken från kroken.
    Vilken sort vet jag inte....Men brax är ju tänkbart. Gädda och abborre får utgå...
    Lycka till nu med prover och läkarbesök i veckan.
    Stor kram och många tankar till dig.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne