måndag 23 maj 2016

Försenad Skyltsöndag #54, samt en tillbakablick på föregående vecka

Eftersom jag har legat med migrän i helgen får jag visa en lite sen 
SKYLTSÖNDAG
Hoppas det är ok ändå ;)
 
Det är vår härliga bloggvän 
Som förvaltar denna härliga utmaning!
Tack iför det finaste ❤️ Det här är ngt som verkligen får mig på bra humör :)  

Idag är temat: 
UTANFÖR
Jodå, Kenta har slagit sig ned utanför och mångdubblat sig...
Tycker denna lilla skylt är rätt söt, eller så är det ölen vi gillar ;)
Vid lekstugan har dottern en låda med saker i, just nu består den av Sigge & Semlans små saker ...

Det blommar utanför, ok INGEN skylt, men bara vackra så var tvungen att ta med dom :)

Mannens cykel har sin egna skylt, medans min har en liten etikett ;)
Så finns det BUCKLADE skyltar, japp min egen tillbucklade skylt...suck

Men idag är det måndag och ny vecka och faktiskt dags att reflektera över moment stunder som gav mig lite extra energi i förra veckan

 
Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 

  • Omtänksamhet ❤️
  • Böcker
  • liljekonvaljer
  • Vänner
  • Kramar
  • Ett gott glas vin ❤️
  • Segeltävlingar med bra väder för dottern
  • Långa samtal
  • Mys med kaniner.
  • Migräntabletter
 
Ta hand om er Sötnosar och ha en underbar start på nya veckan !

11 kommentarer:

  1. Skyltar och listor - Livet är fullt av fint att dela med sig av - även erfarenheten av en tillknycklad skylt :)
    ♥ Tack för ett fint inlägg! Ha en god fortsättning på veckan och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Underbart ❤️ ...
    Åh.Liljekonvalj är ljuvlig - Känner doften hihi

    /Kram finaste
    Pst...Saknar dig liiite ;)

    SvaraRadera
  3. När migränen slår till är man verkligen tacksam för att det finns något som hjälper. Liljekonvaljer är så fina så det var verkligen rätt att skylta med dem med!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så kul att du trots migrän har tänkt på Skyltsöndag. Skrattade gott åt Sitting Bulldog skylten. Inte bara att jag också fotat den, utan också att vi just drack en Bulldog idag - After Walk du vet;-)

    Gillar skylten på din mans cykel, läckert! Mindre roligt är din tillknycklade nummerplåt, men...

    Å liljekonvaljer samt syrener är mina favo blommor - de doftar ju så himla gott:-)

    1 000 tack för toppen skyltar och länken:-)

    SvaraRadera
  5. Tråkigt att du inte mått bra raring :-(
    Och supertråkigt att vi inte pratat på hur länge som helst :-( :-(
    Jag är ledig imorgon så ring om du kan/vill/orkar.
    Kram ❤

    SvaraRadera
  6. Migrän är inte kul ... det är inte tillknycklade skyltar heller - men den passar ju bra bland Skyltsöndagsbilderna! Liljekonvaljerna är ljuvliga nu!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas innerligt att din migrän gett med sig och att du mår bättre.
    Tack för fin och personlig skyltning!
    Och en lite favorit blev förstås den fina liljekonvaljen. Detta var mim pappas favoritblomma. Jag kan nästan känna doften från ditt foto.
    Och så många saker du kan känna tacksamhet över. Fint!
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  8. Liljekonvaljer....ett av det bästa med våren!!!
    Kram till dej!!!

    SvaraRadera
  9. Jobbigt med migrän. Tabletter är ett måste och det är tur att de finns även om man önskade att man slapp. Starkt att få ihop en lista och liljekonvaljer är bara helt underbara! Men jag har ställt ut mina för de luktar för starkt.
    Ja nu blev det mycket rött i quizen (gick inte att kommentera där som vanligt) men nästa gång blir det nog jättegrönt :) Ha det gott nu och hoppas du slipper migrän på ett tag. Kram

    SvaraRadera
  10. Tur att det finns migräntabletter... själv hör jag till dem som inte har så mycket ont i huvudet - kan det vara för att spån inte värker! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  11. Tack för fin skyltning och bra tacksamhetslista!
    En gör så gott en kan, om en inte är som en skulle. Förstår du haft huvudvärk.
    Tisdagskram ♥

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne