måndag 9 maj 2016

En måndag med eftertanke och reflektion


Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
* Bubbel med maken ❤️  
* Att jag har förmånen att bo där jag gör

* Ett gott ekologiskt VIN 

* Att våren och grönskan och värmen kom med språng 

*Kunna sitta ute en ljum kväll med ett gott vin

* Att lillskruttan hittat sin aktivitet, Segling hon med :)

* Vackra rosor som står sig forfarande

* Min underbara sjukgymnast som tänjer och arbetar med min arm och armbåge, TACK 

och måste även ta med ...
(bild lånad på nätet)
* Att få läsa En bok så värd att läsa, förstå andra och sig själv :)

 ❤️   ❤️  ❤️
Kärlek och värme till er alla!
God Natt sötnosar !

Stor 
PUSS o KRAM

10 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med bubbel, vin, sommar, blommor! Ja ni bor ju makalöst fint. Går det framåt med armen? Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga och somriga saker du haft för dig. Lite avis på hur fint ni bor med havet runt knuten. Hoppas att armen snart blir bättre.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder och vad du har i ditt liv!

    SvaraRadera
  4. Boken gjorde mig nyfiken!
    Ha en fin vecka!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Fint med alla bilder - och den där boken ska ja kolla upp ;)
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint det finns i tillvaron! Stort och smått och på nära håll.

    Kram

    SvaraRadera
  7. En riktig fin vecka att vara tacksam över. Kramen

    SvaraRadera
  8. Ljuvliga foton ♡ ...
    & Du citerar mitt motto " ta inte något/någon för givet "

    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  9. Fin lista. Och som du skriver ta inget förgivet, inte ens ditt eget liv. Var glad och tacksam för det du har. Mycket bra.
    Kram finaste ♥
    Petra

    SvaraRadera
  10. Du har listat så många fina saker och händelser att var tacksam över. Och de finns just här och just nu.
    Vackra bilder att njuta av är det också.
    Stor kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne