måndag 30 maj 2016

Det finns en del bra saker !!!

Så var det ny vecka och trots att förra veckan var ganska jobbig och orken tryter totalt,
så vill jag ändå reflektera över föregående vecka och se tillbaka på det som är bra

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Mina Vänners omtänksamhet❤️
  • Gummistövlar
  • Havet så nära
  • AW på arbetet i Fredags
  • Piggare med vitaminer
  • Kärlek❤️
  • Fiske med dottern
  • Filmkväll med familjen och det med "nya" Filmen Dracula  (riktigt bra)
  • Världens finaste dotter som gav en fin morsdag present
  • Grönskan
  • Att ni Mina fina bloggvänner kommenterar trots att jag är så dålig på att besöka sidor just nu FLÅT NI ÄR HELT ENKELT BÄSTA BLOGGVÄNNERNA SOM FINNS TACK

(Bild lånad på nätet)


Nu hoppas jag att ni som tittar förbi får en alldeles underbar start på en ny vecka.
Stor 
Puss & Kram

10 kommentarer:

  1. Underbart med Tacksamhet ♡ ...
    /Kram finaste & ha en alldeles fantastisk dag!

    SvaraRadera
  2. Sköt om dig. :) Kärlek, omtanke och vänner behöver vi alla. Själv skulle jag även ha mycket svårt att inte leva med havet nära mig. Jag har provat och vet hur vilsen jag blir.
    Måndagskram Bosse

    SvaraRadera
  3. Som vanligt mycket fint att vara tacksam för och det måste vi komma i håg och fokusera på :D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mycket bra på den listan ;)...härligt med havet...vi bor nära havet på landet också( och snart ska vi flytta ut )...måste ha varit mysigt att fiska med dottern ;)
    Ha en fin start på veckan du också !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Den bilden är verkligen "spot on"! Ofta är det ju så ... men vi glömmer kanske hjälpa varandra byta utsikt också ibland ...
    Många fina punkter i din lista! Tack för att du äe med och förgyller mina måndagar!

    SvaraRadera
  6. Ta hand om dig, viktigast är att Du mår bra! Kram

    SvaraRadera
  7. Många varma kramar <3

    SvaraRadera
  8. Ibland blir det som känns väldigt viktigt ganska oviktig... hade en dålig start på veckan på jobbet men vad gör det när nära o kära mår bra! Stor kram Suss

    SvaraRadera
  9. Tack för din skylt med ett bra budskap. Man kan ju välja om man ser ett halvfullt glas eller ett halvtomt...Mängden är densamma men det finns skillnader ...
    TRots en jobbig vecka på flera plan kan du se så många fina och positiva saker som glädjer dig och med det kommer du långt.
    Tänker mycket på dig och önskar dig det bästa.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Du ser, det finns alltid nå't att glädja sig åt, även om det ibland är svårt att hitta när man är nere. Du lyckades dock alldeles utmärkt:-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne