lördag 30 april 2016

Valborg 2016

Det är Valborg och snart underbara MAJ 
• Deklaration och företag redovisning inskickad !!
• Bestämt att jag kommer bli kvar på kontor med mycket ansvar inom ekonomi !! Men även lära mig om back.labb !! Älskar att lära mig nya saker :) 
Men är ju trots allt ekonom i grunden ..så back to start and I Love it !!
Egna firman får vila och så även hudvården / måste inse mina begränsningar ! 
• Maken börjar på sitt nya arbete på måndag !
• Planerar för att hjälpa sonen för hemflyttning , kan säga att det är inte bara mamma och pappa som är glada , lillskruttan är överlycklig :) 
Spenderat denna soliga underbara Dag ute med familj :) 
Vi har eller mer min man har ...
Sågat ner träd ..

Ordnat en Valborgsbrasa av allt sly, och grenar ett jobb som gjorde att vi behövde hjälp ...
Av Leffe ...
Nix det är inte champagne, utan en stor flaska Leffe !!! 
(Öl för er som inte vet ;)
***
Sen var det tur att mannen är fd. Brandman ..då elden svepte iväg över ängen ...
Nej då ... Lovar vi hade koll och vattenslang , men brände ned allt "dött" gräs . Men det ser alltid lika läskigt ut !
Sigge o Semlan
Var på egen utflykt i sin "sommargård"
Rätt nöjda dom också 

Nu önskar jag er sötnosar en alldeles underbar härlig Valborg !!!
Stor
PUSS & KRAM
till er alla  
❤️❤️❤️

14 kommentarer:

  1. Önskar dig/er också en fin Valborg! Eld sprider sig fort... Härlig flyttplanering!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du/ni hade en härlig Valborg ❤️
      Kram

      Radera
  2. Så roligt med många trevligheter som är på G och jag gläder mig verkligen för er del.
    Och att du begränsar dig tror jag är en god idé för det är så lätt hänt att bara "flyta med"och det inte ens för egen del.
    Att lära sig nya saker som du kommer att få göra på jobbet ger så mycket och trots att jag numer inte arbetar så vill jag lära mig nya saker och det är väldigt viktigt för mig.
    Önskar er en fin helg tillsammans!
    Stor kram!



    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att vill man fortsätta lära blir man uttråkad :)
      Det är verkligen massa bra saker som händer nu ! Och på måndag går jag upp till 75% vilket känns bra !
      Hoppas du har det bäst och njuter av värmen !!
      Kram❤️

      Radera
  3. Det här inlägget låter nästan som ett perfekt bidrag till Tacksamhetslistan:-)

    Å så busy ni har varit! Ja, 1 maj är ju arbetarrörelsens dag så;-)

    Åsså önskar jag maken en toppen start på sitt nya arbete på måndag! Toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev nästan som det eller hur ;)
      Skönt att avpricka saker och känna att det går framåt !!!
      Hoppas du hade en härlig Valborg
      Kram❤️

      Radera
  4. Vilken tur din Man är brandmannen ifall det skulle hända något, och visst ser det läskigt ut då man bränner gräs. Man måste ha koll. Men sen blir gräset jättefint och grönt.
    Visste inte att ett öl hette detta. Hurra för bloggvänner. Man får veta en massa nya saker varje dag.
    Sigge och semlan ser väl för söta ut.

    Första maj och min födelsedagsmånad. Härliga maj är välkommen. Så glad man blir.

    Ha det gott och njut av dagen.

    Kramkram fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leffe är en såååå god öl mannen gillar den mörka men jag gillar den ljusa smaksak som sagt !!!
      Du får berätta vad du tyckte om du smakar
      Stor kram till till dig finfina ❤️

      Radera
  5. Vilket underbart, härligt och positivt inlägg! :-) Tur att ni hade koll på den där brasan, det såg onekligen lite vådligt ut...

    Och nu är maj HÄR! Underbart :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite läskigt var det när flammorna drar fram ...
      Men nu är det äntligen härliga Maj ❤️
      Stor kram till dig finaste ❤️

      Radera
  6. Jag har sådan respekt för elden, skulle aldrig våga tända en liten brasa.... hu så mycket otäckt som kan hända.
    Igår var det ju perfekt arbetsväder, idag är det lite mer moln och inte riktigt så varmt, men det kommer! Kan tro att alla är glada då familjen ska samlas igen. Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas din valborg var bra...det verkar ju så ;))
    Vi tog det lugnt ingen brasa här utan bara lite mys i soffan;)
    Idag har jag räfsat lite på tomten och herregud så jobbigt det var !!...orkade bara en liten del. Ha en fin dag/kväll
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig valborg ni har haft! Och såklart vet jag vad Leffe är, älskar den belgiska ölen!!! Jösses vilken enorm flaska ni har fått tag i!
    Underbart att vi är inne i maj månad!!! Tjoho!!!!Kram till Dig ♥

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt för er att få hem sonen igen!
    Kram J

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne