måndag 4 april 2016

Ingen vanlig måndag, men tacksam nu

Idag tappade jag andan, när det ringde från skolan och dom sa att Lillskruttan skadat ögat !
Hon hade fått en gunga rakt över vänster öga !
Det kändes som benen vek sig och som marken försvann...igen
Kunde inte hålla tillbaka tårarna, minnen kom tillbaka från sonens olycka.
Allt skit runt omkring det, flåt min svordom :( 
Inte en ggr till...
Hos akuten konstaterar man att det inte är ngt fara med ögat, pust. Hon har ett sår på ögonlocken och helt svullen och kommer få blåtiror, men det stannade där.
Min underbara lillskrutta, som ligger och sover just nu.

Men idag är det måndag och tar mig tid att se tillbaka på förra veckan av vad som gav mig extra värme och energi

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Sovmorgon
  • Att det gick så bra som det gjorde med lillskruttans öga❤️ 
  • Dammsuget och torkat golv
  • ❤️ Mannen köpte polkagrisar på mitt favvoställe till mig
  • Vårknoppar
  • Sol
  • Isen borta vid vattnet
  • Får stå kvar - Att ni mina bloggvänner orkar fortsätta kommentera trots att jag är dålig att hinna gå in och läsa !!!Kram o TACK till er Sötnosar 
  • Min underbara mamma
  • Bästa grannarna i världen
  • Avocado
  • Jag har en underbar plats att bo på
Nu behöver jag lite


(bild lånad på nätet)

 ❤️   ❤️  ❤️
Kärlek och värme till er alla

Stor 
PUSS o KRAM

17 kommentarer:

  1. Nae,stackart din lillskrutta men...Tur trots allt att det inte var allvarligare!
    /Kraaaaaaaaaaam på Er ♡ ...

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det gick ganska bra med dottern öga. Jag har gungskräck efter en incident för många år sedan när jag gick på barnskötarutbildningen för typ 25 år sedan.Så jag förstå att du fick panik.

    Instämmer kaffe är det viktigaste målet på dagen. Lite nyfiken, hur har det gått för dig efter Stressmottagningen. Jag har 3 gånger kvar med Heli och har börjat prata med min psykoterapeut. Vi ska lämnas själva i slutet av april...Hjälp säger vi i gruppen vad händer sedan.

    Stor Kram till dig från mig.

    SvaraRadera

  3. Usch så obehagligt och så skönt att det gick bra....
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken tur i oturen. Förstår att benen vek sig, det räcker med elände för dig och din familj nu. Ser här i kanten att du läser boken jag läste någon gång under februari. Ha nu en skön kväll och lyssna till fågelkvittret som är ute. Kram

    SvaraRadera
  5. Så himla skönt att det gick bra ändå! En blåtira kan man ju alltid skryta med ett tag :) "Du skulle se den andra tjejen!"
    Skön lista pch sanningsfylld liten bild med minionen! Sant som det är skrivet!
    Önskar dig en bra fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  6. Så skönt att det, trots allt, gick bra med ögat. Mendet är klart att det gör väldans ont.
    Jga hade också blivit väldigt orolig om jag fått detta samtal.
    Och visst fortsätter vi att kommentera och titta in till dig och jag blir glad av att läsa din blogg och den ger mig mycket på olika sätt.
    Jag tycker om din tacksamhetslista och den får mig också att fundera lite extra.
    Stor kram till dig! Och många tankar.


    SvaraRadera
  7. Oj, visst blir man jätterädd när det kommer sådana besked! Vad bra att det gick så bra till slut.
    Mycket fint på din lista,mycket att vara tacksam över
    Önskar dig en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera
  8. Men vilken tur att det inte var någon fara med dotterns öga. Men nog hinner man tänka många tankar...

    Kram

    SvaraRadera
  9. Förstår du vart rädd när det hände din lillskrutta. Man är ju rädd om de små liven.

    Fin tacksamhetslista, och nå har man mycket att vara tacksammen över allt.
    En sak att vara tacksam över, är ju fina bloggvänner som dig bl.a.

    Ha det gott och tacksamkram från mig

    SvaraRadera
  10. OMG! Tack och lov att det gick så bra som det gick! Det kunde ha blivit mycket, mycket värre! Är otroligt glad att den olyckan slutade så "lyckligt". Ni har verkligen haft er beskärda del av olyckor på sistone...

    SvaraRadera
  11. Puh, så skönt att det gick bra!!!
    Kram på er allesammans ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  12. Vad skönt att få höra att det gick bra! Kram <3

    SvaraRadera
  13. Så skönt att allt har gått bra!
    Vilka vackra bilder du bjuder på från Garda sjön..

    Hoppas allt är bra med dig, här rusar det i 130
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Man blir så rädd och tappar fästet helt, innan man vet vad som verkligen hänt! Tur det gick så bra som det gjorde!

    SvaraRadera
  15. Såå skönt att det gick bra trots allt! Tycker nog du och din familj borde vara imuniserade mot olycker nu och lååångt tid framåt!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Ja det viktigaste är ju att det gick bra med tjejen!!! Hu vilken rädsla. Även hon måste ha blivit väldigt rädd.
    Vårknoppar och avocado är inte dumt det heller. Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
  17. Skönt att läsa att det gick för lillskruttans öga. Fina saker du har att vara tacksam för.

    Önskar dig en fin ny vecka !
    Kram från Marie

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne