tisdag 19 april 2016

Guess What #16

Tisdag och Dax för 
 
# 16 2016

Reglerna är enkla bara att öppna dörrarna till fantasin, gissa på allt ni kommer på,
och du får gissa hur många ggr som helst.

Plötsligt så händer det ;) man har rätt och klättrar i poängstapeln 
Puss 

Vad är det egentligen som jag har fotat den här ggr?



Var med Du också !
Ni som varit med och lagt upp er på länklistan finns även som länkar under fliken Guess What ovan :)

Mitt svar kommer förinställd  redan i morgon em.     
Men självklart bestämmer Du hur länge du vill ha din GW öppen !!!!

3p till den som svarar HELT RÄTT först
2p till dom som svarar HELT RÄTT
1p till dom som svarar NÄSTAN, eller väldigt NÄRA RÄTT ;)

⬅️ PoängStapeln finns till vänsterkolumnen 

 Så vill du vara med är det bara att skriva en kommentar så skriver jag in länken till ert Guess What?
Är du med den här ggr så länka i listan under så hittar dom andra dig snabbare :)



Era Svar behåller jag för mig själv tills jag visar rätta svaret,
så gissa på nu både hos mig och hos alla andra underbara bloggare som är med !!!
 ❤️   ❤️  ❤️ 
KRAM SANNA

12 kommentarer:

  1. Den här gången ska jag vara med och gissa. Tror det är ett ställe med "kaffepuckar" typ Dolce gusto.
    Ha en underbar tisdag, fining.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Det är ett ställ med kaffekapslar. Vi har något liknande till vår Nespresso!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men Herregud vad svårt!! Kanske en trumpet? Eller trombon? Tror att det är ett musikinstrument i alla fall....
    Återkommer ikväll efter jobbet!
    P & K

    SvaraRadera
  4. Fantasin tryter. Men, NU kom en idé. Såna här kaffepluttar till kaffemaskinen! Brunt för kaffe och vitt för mjölk.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Ett vindspel, att ligga och lyssna till ute i hängmattan! Annars har jag inte en aning. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Sanna! Klart att jag är med och gissar. Dock är inte mina framgångar inom detta så stora. Men jag är envis...
    1. Något som har en sammankoppling med duschen. 2. En del av ett armband.
    Funderar vidare.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det måste vara ett ställ för Nespresso (eller ett annat märke) kapslar. Har ett sådant själv. Å om jag har gissat fel den här gången också kan jag bara säga att mitt ställ är en kopia på det du visat;-)

    SvaraRadera
  8. Oj, så jag funderat... men nix - inte en susning!

    SvaraRadera
  9. Here we go!
    Jag gissar att det är coffee pods i en sån där "hållare" speciellt för dem.
    ( ingen aning vad ni kallar dem i Sverige :-) )

    Kram

    SvaraRadera
  10. Kaffekapslar och hållare! Nespresso kanske man får extra poäng för ;)
    (nu hoppas kaxig att hon har rätt...)

    SvaraRadera
  11. Det runda ser ut som femkronor, så det kanske är en stapelbehållare för mynt? Eller kanske ett halsband, eller armband?

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne