fredag 15 april 2016

Fredagsberättelse i bilder

En Fredagsberättelse om ett liv i en annan värld,  jag unnades i ett par år på gott och ont.
Här kommer bara det roliga för det jobbiga har jag redan berättat
Så nu ska ni få se en del bilder från en karriär jag inte pratar så mycket om.
Men som jag faktiskt borde vara stolt över också ! Allt vi gör i livet formar oss till det vi är idag !
Vad vi är med om ! Vad vi gör själva tar vi med oss i gott och ont !
Så ok jag skryter om ngn anser det, för det finns alltid folk som anser att man gör det när man visar eller berättar om det här livet !!  och det är också en av anledningarna till att jag inte pratat om det till så många ! Var Trött på fördomar!
men nu blir det bildkavalkad, så var beredd ;)
När jag arbetade i en butik på Regeringsgata, kom en man in och frågade om jag hur lång jag var, han gick runt mig och tittade på ett sjukligt sätt och jag bad honom i princip dra, som sagt
Han frågade om jag ville bli modell och jag skrattade och sa åt honom att gå och lura ngn annan.
Efter nån timme var han som sagt tillbaka med en modelltjej som var ganska känd som sa att det var ett RIKTIGT erbjudande..
och att han arbetade för en RIKTIG agentur - Stockholmsgruppen

Jag kom dit och blev inskriven direkt...bara pågrund av att jag blivit "upptäckt" av modellscouten.
Började jobba redan veckan efter.

Jag har bara en del kvar då en massa brann upp med min pappas hus :(
I sverige gjorde jag en massa jobb för olika tidningar, och en massa reklam
 ja det här var ju då 1989-1990 då jag var 21-22 år
Så när man ser dessa bilder idag skrattar man gott, men nu får ni se dom i alla fall 
Lypsyl jobb som satt i tunnelbanor och fanns i tidningar
Bilden är en bild min söta kusin hittade ihopvikt i en låda som hon sparat från en tidning hihi


Jag kom till PARIS, där jag klippte av hela håret till en öron-kort page som jag stormtrivdes i, Jag gjorde en massa bilder för den sk. Modellboken
och gick runt och visade upp den, jag fick säga att jag var 16 år, för att jag var en NY modell och jag såg tydligen väldigt ung ut :)

Efter ett par år i Paris åkte jag till Madrid och var en tid där för att senare komma tillbaka till Paris, då hade en agentur i NYC velat att jag skulle komma dit, trots att dom inte träffat mig.
Eileen Ford som hade en agentur där hade fastnat för mig.
Men då mådde jag redan så dåligt och behövde verkligen komma hem.

Jag älskar att spexa framför kameran och några år sen frågade en kompis som gjorde träningskläder om jag kunde ställa upp som modell för hennes Danskläder.
Så denna gamla dam ställde upp och det var sååå kul !


och efter det blev det det kontakt med en sk. Dam agentur
där jag gjorde ett par jobb också,  men hade inte tiden att nu springa omkring på olika castings, 
för att få jobb, så det las ned av mig. Får ta det ngn ggr då tiden räcker till och jag har ork och om dom då ens vill ha mig då hihi


Jodå jag testar alltid en massa olika frisyrer och färger :), mannen gillar långt och blont men jag gillade nog det här bäst, kanske är för att man vill ha färger man inte själv har ???

Nu hoppas jag att ni haft och har en alldeles underbar Fredag

14 kommentarer:

  1. Du är ju otroligt vacker kvinna!!
    Du ser väldigt ung ut på första kortklippta kortet vilket också är en frisyr som passar dig, men å andra sidan så passar du i långt och både mörkt och ljust.
    Det är som dom säger: En skönhet klär i allt!!
    Hoppas du får en helt underbar helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder! Kul att se. En livsfarlig bransch om man har ätstörning, dock...Kul att det blev en fortsättning sen!

    SvaraRadera
  3. Så det var framsidan av myntet om man säger så! Å skryt. Absolut inte. Det är ju ditt liv du berättar om!

    Älskar bilderna men tycker att du ser betydligt äldre ut än 16 i de första. Vacker som bara den är du också. Å konstigt nog syns det inte ett dugg att du hade ätstörningar...

    SvaraRadera
  4. Superduperfina bilder på dig! Var och en på sitt sätt.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har anat detta...Men nu vet jag.
    Fantastiska bilder på dig och du är så vacker med dessa rena linjer. Väldigt roligt att få se dessa foton och stort tack för att du delar med dig.
    På de två första bilderna och de senare (när du är lite äldre) skrattar både ögon och mun, men på några andra i mitten är du strålande vacker men inte glad.Dina ögon är sorgsna. Och på bilderna tänker inte jag direkt på att du hade ätstörningar, men å andra sidan är bilderna inte tagna i helfigur.
    Detta är en del av dig och ditt liv och du har kämpat lång väg och hårt för att bli den du är idag och jag är så glad för att du finns och har lyckats med att få ditt liv tillbaka.
    Och dessa erfarenheter är en del av dig och ditt liv och nu har du gått vidare och skönheten består, både den yttre och den inre.
    Stor kram och många tankar.

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt att bilderna brann upp :/ Men då är ju de som fins kvar extra värdefulla, kanske!
    Tack för att du visar oss :) Vilken karriär! Roligt att bli upptäckt- inbillar jag mig! :)
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Woooo vackra....vackra Du ♡ ...
    Trist att bilder brann upp :(

    /Kram pårej

    SvaraRadera
  8. Klart de vill ha dig i framtiden! Du ser ju ut till att ha hur roligt som helst framför kameran, jätte fina kort på en vacker tjej. Ha en fin lördag. Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka fina nostalgibilder!!
    Det där med frisyr är en bra fråga. Du passar i allt vad jag kanske på andra bilder. Min man vill att jag ska klippa en kort Viktoria Beckham frisyr. Vilket jag nu har gått med på efter alltid ha haft långt hår som " mogen" kvinna. Men, vilken färg... Det är frågan. You looks amazing. Ha en trevlig dag

    SvaraRadera
  10. Vilka fina nostalgibilder!!
    Det där med frisyr är en bra fråga. Du passar i allt vad jag kanske på andra bilder. Min man vill att jag ska klippa en kort Viktoria Beckham frisyr. Vilket jag nu har gått med på efter alltid ha haft långt hår som " mogen" kvinna. Men, vilken färg... Det är frågan. You looks amazing. Ha en trevlig dag

    SvaraRadera
  11. Hej, igen!!
    Lägger till min webbsida
    MVH birgitte rosenius

    SvaraRadera
  12. Jädrar så snygg du är. Det visste vi ju innan, men vad roligt att få se dessa bilder. Du passar verkligen i vad som helst.
    Ha en superfin söndag, snyggo ;)
    Puss och kram på dig
    Petra

    SvaraRadera
  13. Underbara du! Du är verkligen lika vacker på utsidan som på insidan!! <3

    // Åsa

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne