torsdag 28 april 2016

En bok och att äntligen kunna se framåt !

Jag läser just nu en bok som får mig att skratta hejdlöst, har inte varit med om liknande på länge !
Om kvinnosyn, om att växa upp om hårväxt, om sex, om feminism 
på ett totalt avskalat och enkelt sätt.
Absolut inte klar men var bara tvungen att berätta om en bok som faktiskt skriver om allt det där vi alla mer eller mindre funderar / funderat på.
Och får mig att skratta...

Så till Något helt annat, Svaren hos läkarna
*Armen går åt rätt håll !! men oro för att handen inte hänger med, så återbesök  sen att känseln är borta och stickningarna i lill och ringfinger är tydligen som det brukar då man flyttat på nerver vid operationen.
* Det Livsuppehållande hormonet funkar som det ska med medicinerna, så det är under kontroll.
Kommer nästa vecka gå upp till 75%, vilket känns bra !
Idag hade jag Utvecklingssamtal med vår VD och jag kommer att få ta över så roliga ekonomi arbetsuppgifter, och kommer kombinera med labbet, som jag fortfarande håller på att lära mig.
Kan det bli bättre :)

Stor 
PUSS & KRAM

9 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Bra att det går på rätt håll med din arm - men ligg på så att du får bästa möjliga förutsättningar att få den "normal" igen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ❤️ Ja jag fick höra det MÅSTE ta hjälp av sjukgymnast nu
      Kram

      Radera
  2. Vilken succédag! Å om jag var dig skulle jag inte bara skratta över bokens innehåll utan även över dina jobbutsikter. Fantastiskt! Stort GRATTIS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ❤️ Ja just nu känns det sååå bra , har tagit tag i massor i mitt liv och nu känns det så mycket lättare med allt omkring mig också !!!
      Jag hoppas du mår bäst finaste BP
      Kram

      Radera
  3. Härligt att läsa om din dag! Boken måste jag dessutom göra en minnesanteckning om :D

    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En bok att läsa om allt det där man redan vet som sagt men Ingen pratar om ;)
      Kram❤️

      Radera
  4. Jag tackar också för boktipset! Den vill jag läsa! Kram från Ethel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får berätta vad du tyckte :)
      Kram

      Radera
  5. God sen kväll!
    Tack för bra boktips! Antecknat och klart!
    Vilken bra fredag! Jätteroligt att armen "går framåt" men i långsam takt.
    Dock framåt.
    Och roligt att du kan gå upp i tjänst och får arbeta med det du tycker är roligt.
    Jag är så glad för din skull.
    Stor kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne