fredag 22 april 2016

Del 9 Italien - har ju glömt visa vår Vandring i bergen

Efter att ha lämnat lillskruttan att åka ut bland alla andra 900 optimistseglare, hade mannen och jag bestämt oss att gå upp till en by högt upp i bergen för en lunch
PREGASINA

Det är fantastiskt vackert att bara vandra längst berget och Lago del Garda

Söta små grusvägar, att vandra på, men här kommer också mountainbike i full fart så det gäller att ha koll :) , men bra staket mot bergskanten just här..

Kan inte låta bli att fota nedåt och det syns inte hur högt upp man är och den svindelkänsla man får när man tittar ned på fotot men det är magnifikt.

En liten mur som ser ut att vara kinesiska muren, Ringlande upp i berget !

På en del ställen var väl säkerheten inte så bra ;) skulle inte gärna luta mig mot det här staketet.

Skydd, men inte mot att personer ska ramla ned utan för att stenar från berget inte ska hamna i vattnet  nedanför. Men i huvudet på dom som vandrar går bra ;)



Min fina Gubbe ..



Utsikt Uppe vid byn

Utsiktsplatsen med en Madonna


Jag och mannen njöt av sol och god öl så bra att kunna kombinera sol , vandring och en stor öl :)

Nu önskar jag er en underbar Fredag med en Mysig helg
Ta hand om er, och njut av här och nu, livet är kortare än man ibland tror

PUSS & KRAM

10 kommentarer:

  1. Waoooooooooo Love It 💕 ...
    /Kram på Er!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Tack för att du visade dem!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken härlig dag ni ser ut att ha haft där! Är ju så härligt att vandra i bergen! Stupar ganska bra på sidorna... Jag lovar dig, Kinesiska muren är något större ;) Önskar även dig och familjen en jättefin helg! Ja det gäller att njuta och vara tacksam över det man har! Stor kraaam

    SvaraRadera
  4. =) Vilka fina bilder, men som sagt det är inte så noga med säkerheten. Tror aldrig jag sett så många jollar på en och samma gång, kan inte vara lätt att kryssa sig fram där. Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera

  5. Huuua så högt men svindlande vackert....

    Kram ❤

    SvaraRadera

  6. Huuua så högt men svindlande vackert....

    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. Bra att du kom ihåg! Denna underbara bildkavalkad hade jag verkligen inte velat missa:-)

    Å ni är riktiga snyggingar kan jag säga:-)

    SvaraRadera
  8. Tack för en vandring i en vädligt vacker trakt och jag känner en stark längtan tillbaka till dessa trakter.
    Underbara bilder. Tack för att jag fick följa med.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  9. Så härligt det ser ut!
    Och vad fina ni är, du och din man :)
    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne