torsdag 10 mars 2016

Tröst-Bitter/Ont-Skratt

TRÖST 
Tröstäter och tycker lite synd om mig själv med underbara goda AntonBerghs chokladägg ( ok njuter av ) dom e ju så goda och snart är det ju påsk ;)

BITTER / ONT
Och lite läskiga bilder ... 
Torsdag och tid på sjukhuset, vi skulle ta bort gips, kontrollera rörelse , träna mm mm.  Jag vet inte varför jag fått för mig att det här skulle gå fort ?! Har ju vänner som brutit både armar o ben, och tycker att deras rehab har gått fort.. Så trodde det här var samma sak... 
Men tydligen så är min armbågsfraktur krånglig och svårare än jag trodde :( 
Det kommer ta tid ... Mer än ett år får jag hålla på med rehab trodde dom och redan nästa vecka ska armen röntgas igen för att se att alla delar är på plats, annars blir det ny operation :/

Jag kan inte alls röra arm som jag vill, kan sträcka armen men har 55% kvar till helt rak ! Och böja upp den mot axel är det 90% kvar :( jag försökte verkligen men smärtan var för stor :/
Har fått träningsschema så nu är det bara att träna igen få tillbaka rörlighet i armen , få bort mina avdomnade fingrar lillfinger och ringfinger känns som dom somnat :/
Men som sagt det kan bara bli bättre ❤️

SKRATT
Så fick jag dagens skratt min underbara vän Felicia som läser till sjukgymnast hade skickat sms till sin mamma ( som jag också känner ) vilket verkligen fick mig att skratta ! Hon är galet underbar haha och mammas svar lika underbart det !! Hahaha 
Nä nu ska jag ta tag i att få lite ordning innan mitt finbesök kommer i morgon !
Härliga underbara MARIA ska komma hit.
Eftersom vi båda är lite skruttiga blir det inget jippo den här ggr men vi har nog en del att prata om ;) 
Längtar ❤️
Önskar er underbara bloggvänner en alldeles underbar TorsdagsKväll!

Stor Puss & Kram
Sanna


13 kommentarer:

  1. Var nu duktig och gör alla rehabövningar du får - inget fuskande - men det ser säkert Felicia till! Det tar tid att bli bra, men låt det ta tid viktigast är ju att du blir helt återställd och får tillbaka full rörlighet. Jag klämde en sådan där påse med ägg förra veckan, det går ju inte att sluta att äta då man börjat. Ha en skön kväll Kram

    SvaraRadera
  2. Armbågsfrakturer är allvarliga, Maken ramlade en mycket hal vinterdag. Kom hem och formligen skrek. Jag ringde en granne som var sjuksköterska, hon sa han skulle åka in bums. Var det en fraktur skulle det opereras så fort som möjligt. Nu var det "bara" tre flisor av, men det tog tid det också!
    Hoppas Maria piggar upp dig, hon verkar vara en toppentjej, så ni får säkert en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Din stackare! Förstår det är jobbigt och att du har ont :)
    Stor krya på dig kram!

    SvaraRadera
  4. Nämen uscha. Inte kul att ha ont. Då får man unna sig lite gottigottgott.
    Haha....vilket kul sms. En riktig skön humor haha.

    Nä nu ska du ha en toppenfin helg. Den kommer att bli bra tror jag.
    Varm och go kram till fina dig

    SvaraRadera
  5. Bra att du gottade dig med gott nu när armen knasar sig. Hoppas att du inte behöver operera den.

    Krya på dig.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera

  6. Tittar in som hastigast... Jag tror att ni kommer att få en fantastisk helg där två själar talar till varandra.... Kram, kram ♥

    SvaraRadera
  7. Ingen vacker syn din arm, verkligen inte! Kan väl säga att alla som säger att idrotta är farligt verkar ha rätt, åtminstone i ditt fall. Träna, träna, träna är det som gäller en lång tid framöver, men det grejar du. Å jag slår nästan vad att det var sista gången du ställde dig på ett par skidor... eller?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte då ;) måste ju prova att åka igen lite som när man ramlat av en häst !!
      Tror det gjorde rätt mycket att jag trots armbåge åkte ned ... ;)
      Första rädslan la sig nog
      Eller så kanske jag bara tar lift till alpstugan dricker och äter gott och tar lift ner igen haha
      Det kanske är mer jag ;)
      Kram

      Radera
  8. Krya på och träna på! Det kommer att bli bra, men det dröjer ett tag. Dock tror jag nog att din envishet kommer till nytta här. Ta en dag i taget och välj positiva tankar.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Aj då, men du är inte den som ger upp i första taget...och vad har man att välja på? Det är bara att ta en dag i taget och kämpa på,för det vet jag att du gör! Tur att det finns Anthon Bergs chokladägg, ja gosm inte gillar godis så mycket, men de är ju underbara!!!
    Varm kram via cybern till dej!!!!! ♥

    SvaraRadera
  10. Jag har haft en armbågsframtur men inte lika komplicerad som din. Det gjorde helvetes ont och ja det äneden lång tid. Idag, 20 år senare typ, är jag till 97% återställd. Rörligheten kommer sakta men säkert. Idag är det inte det som begränsar mig utan märker mest av om jag skulle få för mig att göra en armhävning, lutar mig den, bär statiskt eller det är väderomslag. Men inget som ritkigt hindrar mig.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Du får absolut inte ge upp! Det är ytterst ovanligt att rörelseförmågan är på topp direkt utan det tar sin tid. Ett år är inget ovanligt så kämpa på och njut av lite god choklad!

    Kram <3

    SvaraRadera
  12. Så himla trist att det arm-brott var så komplicerat och att det tar sån tid. Men tyvärr är det bara att träna och träna... hur trist det än är. Hoppas du slipper ny operation.
    Skrattar åt messet och tänker på min egen dotter, hon hade också varit geni om jag kunnat amma henne :) Nu är hon bara mer än smart :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne