söndag 20 mars 2016

Del 2 Italien - Skyltsöndag

Det är söndag igen och den har jag spenderar med att gå en lång promenad till en by ovanför Riva , tog massa bilder men nu blir det först 
SKYLTSÖNDAG
Det ör underbara bloggvännen 
Som förvaltar denna uberroliga utmaning!
Tack finaste för det ❤️
Tema blir Bilresa och Ankomst !

Ni som känner mig vet vilken toanoja jag har, håller mig hellre än att behöva gå på utetoaletter ... Inte bra 
Men måste säga att toaletterna i Tyskland, är så bra Rena Fräscha och man måste betala 0,70 euro, men då får man 0,50 tillbaka om man köper ngt !
Smart både för kund och butik, eller vad säger ni ???

Det intressanta är att man kan köpa öl/vin och sprit på bensinstationerna, så motsägelsefullt ....

Väl nere var det kolsvart och Hotell skylten lyste perfekt ...

Att gå vakna och äta frukost med den här vyn gör verkligen själen lugn :) ❤️

Så var det dax att kolla hotellrummet vad som fanns och vad man fick göra och inte. 
Skönt att man INTE får röka inne på hotellrummet för här verkar man få röka överallt ....

Garda är ett stort hjärta ❤️ mitt röda hjärta (profilbilden) i rostig plåt är tagen här nere:)  och så visar man med hjärta vart chipkortet ska sitta för att få ljus mm att fungera ....så gulligt ❤️

Vi har minibar, safe men vad dom menar med self hot drinks förstår vi inte :) 
För vi har ett pentry där vi kan koka kaffe mm men i skåpet i rummet finns inget sådant ... 

Skönt att dom förklarar att det är en toalett utan lock , för det tror jag ingen skulle förstått annars hahaha
Eller ....

Dag 2 blev det en promenad mot Torbole en mysig stad vi bott tidigare i och på vägen fanns en cykelbutik Mecki som hade Väldigt talande namn om allt ...
Mycket FU... I allt hmmm verkar dock sälja här då det är ett italienskt eget märke 

Japp mannen är verkligen blogglärd hihi

Enda fina skylten butiken hade ...
Budskapet i spegeln visar ännu ett FU..

Det finns sååå mycket skyltar att tom mannen och dottern tröttnade på att jag tog massa skyltbilder i kväll haha men dom får bli nästa vecka ...

Jag hoppas ni haft en fantastisk helg ❤️
Ovan är lillskruttan på väg ut hon är en av dom första långt där borta i högra delen :) 
Stor Varm Kram 
Sanna



9 kommentarer:

  1. Det är bara att gratulera till en fantastisk skyltning!
    Superbt och gott att maken var med på noterna, det brukade min vara också, trots allt.
    Lycka till med vistelsen! Nu har jag blivit så ressugen, så jag vet inte vad och inte vad jag vill heller.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Toppenbra skyltsöndag vännen!
    Jag skrev till dig på messenger nyss!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  3. Gulliga söta Sanna! Vilka suveräna skyltar du hittat. Jag menar bara att du tänker på Skyltsöndagen under din resa är ju helt otroligt. Ja, lika otroligt att du skyltade när du hade en gipsad arm. Å den lär ju fortfarande vara i gips. Du är verkligen en toppen skyltare och en suverän tjej.

    Min favo hos dig idag är toan - with out cover. Tänk på dubbelmeningen där. Hahahahahahaha.

    1 00 tack för toppen skultning, fina ord och länken. Love you och NJUT:-)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin skyltning! Underbar! Väldigt varierad dessutom och personlig. Jga tycker mig se dig bakom varje skylt.
    Och jag tycker väldigt mycket om att få återkomma till Gardasjön. Här är verkligen vackert!
    Vilken upplevelse att segla på Gardasjön, något jag ännu inte gjort. Men jag har åkt en rivabåt tvärs över. En gång....
    DEt märks att du har det bra och trivs och jag önskar dig och de dina fina dagar.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt roliga!
    Må så gott. Hoppas ni njuter av ledigheten :)

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar skyltvandring!
    Skönt att se att ni har det bra - fortsätt med det!
    Kram allra bästa Sanna!

    SvaraRadera
  7. Så himla fina bilder och skyltar. Blir så avis på dina resor. Vill också ut i världen och uppleva en massa mys. Njut nu av ledigheten.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  8. Så härligt ni ser ut att ha det!

    SvaraRadera
  9. Du....den vyn är inte helt fel att vakna till :)
    Här vaknade vi i vårt lilla burspråk till sooool & glittrande sjö Love it ♡ ...

    /Kraaaaam & ha det alldeles underbart du fina!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne