söndag 27 mars 2016

Del 7 Italien - SkyltSöndag och Hemresa

SKYLTSÖNDAG
Det Är underbara bloggvännen 
Som förvaltar denna uberroliga utmaning!
Tack finaste för det ❤️
Själv håller jag på med utcheckningen och få ihop allt i bilen igen , så det här blir ett förinställt inlägg, så syns vi när jag är tillbaka i Sverige igen :)
Tema denna gång
Är helt enkelt
 Italien

Det var här vi bodde :) I underbara RIVA högst upp i norr på Garda sjön !

På vandring uppe i berget, fanns det en del skyltar, här verkar dom gräva sig in i berget. Dock såg vi aldrig ngn där så det var säkert siesta en lååååång en 

Tydligen har det varit grävskopor här uppe också, men nu ligger skyltar på hög:)
Om man inte gillar en skylt, kan du alltid göra den finare med klistermärken.

Högt upp i berget finns en liten by med mysiga hotell och restauranger !

Det finns massa mötesplatser ❤️

Små härliga skyltar i butikerna 

Lapaz Resturang hade en fantastisk skylt, rostig med utskurna bokstäver. 
Love IT !!!

Mer skyltar att köpa ...

In på den här gatan får man gå :)
Snällt !!!

Underbara namn på butiker
Betyder inte Ping Pong samma sak i alla länder ????
Så avslutar vi denna resa med den här passande skylten !!!
❤️ ARRIVEDERCI ❤️
En plats och miljö jag kan rekommendera både för vandring, paddling, promenader , vackra byar, shopping, god mat, segling, cykling, båtturer mm mm
För dig som gillar aktiva semestrar, finns stränder men bergsvattnet i sjön blir inte så varmt då det är hela 300m djupt !
Jag kommer tillbaka, för det här är ett av mina favoritplatser i denna unika värld vi lever i och ska vara rädda om 
❤️❤️❤️
Kramisar i Mängder
Sanna 

11 kommentarer:

  1. Tusen tack för denna underbara italienska skyltsöndag! Häftiga och roliga skyltar, annorlunda.
    Ha en trevlig hemresa nu och påskdagskram ♥

    SvaraRadera
  2. Resor berikar. Många spännande skyltar du bjuder på. Ha en fin hemresa och fortsättning på påskhelgen. Kram

    SvaraRadera
  3. Trevlig hemresa och god fortsättning på påsken...här skiner solen idag ;))
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Åååå Home skylten hade fått följa med hem om det varit jag som var på resa!
    Ta det lugnt hem nu! Kram

    SvaraRadera
  5. Det låter verkligen som ett ställe jag hade gillat!! Och så gillade jag alla dina skyltar såklart!
    Säg till mannen att köra försiktigt hem och att inte glömma att fälla ner solskyddet vid väl valda tillfällen ;-)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Vilken skyltpromenad du bjuder på!!! Å visst är skyltar alltid sååååå mycket roligare utomlands, vilket dina skyltar är ett klart bevis för! Gillar allihopa men dreglar över Lapaz restaurangens variant. Så himla läckert!

    Gardasjön verkar vara ett paradis!

    Kör försiktigt nu - eller ja, det är väl maken som kör;-)

    1 000 tack för härlig skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  7. Tack för dessa häftiga och jättefina italienska skyltar.
    Här blev det många favoriter hos mig men den från restaurangen La Paz var speciell.
    Jag förstår till fullo att du kommer tillbaka hit och det gör jag också. Här är så vackert och det finns massor att göra alla årstider.Och vill man inte göra något så är det fullt tillräckligt att njuta av allt vackert som naturen bjuder på.
    Nu var det länge sedan jag var här så det borde vara dags snart igen.
    Underbara bilder som verkligen talar till mig.
    Önskar er en bra hemresa och välkomna hem igen.
    Tack för dina fina inlägg härifrån.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Många härliga skyltar hos dig!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så många härliga skyltar! Ditt hjärta är fantastiskt vackert! Kul att ha en plats att återvända till så där. Norra Italien är så vackert och så god mat. Älskar den där La Paz-skylten, så elegant.
    Hoppas armen är lite bättre och att hemresan gick bra. Kram

    SvaraRadera
  10. Oj oj så många skyltar! Italienarna kan det där med skyltar, hihi!
    HA nu en bra resa hem till våren i Sverige!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  11. Välkommen hem!
    Ni ser ut att ha haft det helt underbart :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne