måndag 21 mars 2016

Rocka Sockorna och Tillbakablick


Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • En mysig lång bilresa, med många bra samtal
  • Lyssnarböcker
  • Fräscha toaletter
  • ❤️ Sonen som kom och mötte oss när vi kom ner till Italien 
  • Värme o sol
  • God mat 
  • Att ni mina bloggvänner orkar fortsätta kommentera trots att jag är dålig att hinna gå in och läsa !!!Kram till er Sötnosar 
  • Gott Vin som jag FÅR dricka nu haha
  • Vakna till fantastisk vy
  • Strålande glad lillskrutta 
  • Möjligheten att få resa med familj och dom har aktiviteter dom verkligen gillar


Sen får ni inte glömma att RockaSockorna
Idag är det DownSyndrom Dagen  och som jag skrev på Instagram...
#rockasockorna #rockthesocks  #annorlundaärbra
Everyone regardless of how they are or look are of equal worth. Like the difference for it enriches the world 
❤️💛💚💙💜💗 
(För att alla oavsett, Hur de är eller ser ut, är lika mycket vārda. Gilla olikheter för det berikar Världen)

Idag springer jag omkring med dessa här nere i Italien ;) 

Mint och lila prickiga strumpor för jag gillar olikheter !!! 
 ❤️   ❤️  ❤️
Kärlek och värme till er alla

Stor 
PUSS o KRAM

17 kommentarer:

  1. Underbart ♡ ...
    /Rocka sockarkram finaste!

    SvaraRadera
  2. Underbart att få åka ner till sonen i Italien. Jag har också dåligt samvete att jag sällan är och hälsar på er andra just nu, men Blåöga har varit högprioriterad ett tag nu. Viktigt det där med att rockasockorna... Inser en dag som denna att jag bara äger svarta sockar... jag som tycker att olikheter berikar. Fin ny vecka till dig. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig tacksamhetslista. Finns så mycket att beakta i våra liv. Just nu är jag barfota men det får jag tydligen ändra på :D

    Kram och ha det gott i Italien <3

    SvaraRadera
  4. Jag har nada bloggtid jag heller, vet inte var jag gör av tiden men så kikar jag in och tänker att jag ska kommentera senare men ibland är det så..
    Vi rockar också sockarna idag <3

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Här rockas det också!

    SvaraRadera
  6. En härlig lista :)
    Här rockas det oxå

    SvaraRadera
  7. Vi rockar sockorna och njuter av dina rader av tacksamhet!
    Önskar dig en fin Stilla Vecka!

    SvaraRadera
  8. Många härliga bra saker på din lista.
    Rocka sockor borde vi egentligen göra alla dar i veckan även om denna också är bra.
    Kram och ha en fortsatt bra italienvistelse.

    SvaraRadera
  9. Låter som om du har det toppen där i Italy! Fortsätt och njut av livets goda stunder! Kram

    SvaraRadera
  10. Det låter som en toppensemester och är det något man uppskattar på resande fot så är det fräscha toaletter :) Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  11. Det låter härligt med sol och värme tillsammans med familjen. Fortsätt och njut!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Så fin tacksamhetskopp. Härligt med en resa. Visst är det bra att vi står upp för olikheter. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Hur länge blir du i Italien ?...måste vara härligt att vara där nu på våren !!
    Hoppas ni har sol...det har inte vi här hos mej, det snöar lite lätt och nu börjar jag bli less på den...nu kan den få försvinna ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  14. Hur länge blir du i Italien ?...måste vara härligt att vara där nu på våren !!
    Hoppas ni har sol...det har inte vi här hos mej, det snöar lite lätt och nu börjar jag bli less på den...nu kan den få försvinna ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  15. Italien, så härligt. Jag rockade inte sockorna igår, men det beror på att jag inte längre har några sockor, jag är alltid barfota (fast med skor på utomhus...)

    SvaraRadera
  16. Rocka sockorna är ett helt suveränt initiativ av den unga tjejen!
    Härligt att du får dricka vin nu, finns ju så många goda viner i Italien!! Om du hittar någon flaska med enbart Cabernet Franc-druvan så prova gärna den. Svårt att hitta utan blandning med tex Cabernet Sauvignon men Italien är grymt duktiga på Cabernet Franc-viner. Örtiga och kryddiga :)
    Jag är lika dålig som du på att besöka bloggar och kommentera, tiden och orken räcker inte alltid till...
    Har suttit och läst din fredagsberättelse nu. Du är så fantastiskt stark som orkar dela med dig. Förstår att du grät när du skrev för jag grät när jag läste...

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne