lördag 26 mars 2016

Del 6 Italien - Påskafton med lördagsCitat

I går ville inte kroppen alls, smärtan i armen gick inte att stå ut med så det blev starka värktabletter och försök att sova under dagen . 
Inte kul alls att inte orka göra ngt, men lyssnade på kroppen ( armen ) i alla fall !

Idag Är det påskafton och mannen och jag vandra upp i bergen igen, till en restaurang i en liten bergsby så fort lillskruttan åkt ut på vattnet :) 

Lördags Citat # 36
"Starka människor trycker inte ner andra, dom hjälper dom upp " 
Hos fina MARIE  hittar du flera underbara citat !

Det blåser rejält när oran kommer, det är ngt som tydligen är unikt här vid Garda .
När solen stiger och även fast det är kavt lugnt innan, så blir det fantastiska vindar runt 10.30 - 16.00 sen är det kavt lugnt igen .

Miljöerna är fantastiska, lillskruttan är där ute bland dom små vita prickarna .
Då hon seglar kadett ( första ggr hon tävlar så här ) är dom bara 300 i den gruppen. 
Jag har svårt att hålla koll på vart dom ska och hur, men dom är duktiga !
I den stora Regattan tävlar alla som är med i rikskval/ VM / SM mm
Barn mellan 10-17år i den gruppen tävlar ca 700 barn och att hålla reda där ör imponerande.

Frusna Moi ser ut som Italienarna när oran kommer ;) 

Inte en kotte på stranden, mer än några nordbor som ligger och solar i lä längre bort det är trots allt 15 grader i skuggan .

Till och med fåglarna lägger sig i lä, för att slippa den starka vinden , tittade bara upp när jag försökte komma närmare och fortsatte sen att sova i värmen.

Var tvungen att ta kort på "mitt signum" jag tog kort på första ggr jag var här nere. Det börjar bli lika rostigt och gammalt liksom mig ❤️


Nu hoppas jag att ni mina underbara Bloggvänner får en fantastisk PåskAfton
Stor Varm Kram 

13 kommentarer:

  1. Så roligt att få veta om ditt signum ♡ ...
    Här firas inte Påsk för stor sorg men önskar såklart ...

    En go & Gla´Påsk finaste/Kram

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder...önskar dej och din familj en GLAD PÅSK !!
    Vårkram bia

    SvaraRadera
  3. Vilka kloka ord och underbara bilder!

    Önskar er en härlig påskafton!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Fina bilder du bjuder oss på idag med! Här är sol och lite kyligt i vinden - men de första humlorna har vaknat! Var rädd om armen =) Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, stackare med armen! Och jag med min blåa fot, fast där är ju "bara" stukad.
    Sånt kan göra att man känner sig stukad totalt. Men ack.
    Så fina bilder, jag njuter. Och ordspråket, helt rätt, lyft människor!
    Stort påskkramlyft ♥

    SvaraRadera

  6. Kloka ord och underbara bilder.
    Må så gott du kan trots armen.
    Påsk-Kram ❤

    SvaraRadera

  7. Kloka ord och underbara bilder.
    Må så gott du kan trots armen.
    Påsk-Kram ❤

    SvaraRadera
  8. Ett fint citat och bilder med vackra nyanser i blått - vackert tillsammans!
    Önskar dig en fin fortsättning på påskhelgen!

    SvaraRadera
  9. Men så jobbigt att du fick så ont i armen men hoppas på att den iaf blir dräglig och hanterbar under vistelsen där nere.
    Vackra bilder som om de vore det allra vackraste vykorten ! Så underbart att få se lite vyer där nere ifrån. Har ju varit där en gång och älskar verkligen deras vackra natur runt sjön.

    Tack för det fina citat och så bör det vara.

    Önskar dig/er en fortsatt fin vistelse och påsk !
    Stor kram från Marie

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder från Gardasjön och tack för att du besvarade alla mina frågor om dotterns segling. Suveränt duktigt tycker jag - ja, både du och dottern. Himla cool bild på dig förresten. Å jag vet att 15 plusgrader kan kännas som ungefär fem minusgrader både hos dig just nu och hos mig upp till för några dagar sedan.

    SvaraRadera
  11. Trist att armen värker,men bar att du vilar och inte bortser från smärtan spm det är lätt att göra och hoppas den snart blir bättre.
    Vilken upplevelse för både er dotter och er att få vara med om dessa seglingar här. Och miljön är så andlöst vakcker.
    Du har verkligen fångat dessa fantastiska omgivningar på dina bilder som jag njuter av att se.
    Bilden på dig var läcker!
    Önskar er fortsatt fina dagar och hoppas få höra mer även om seglingarna vid tillfälle.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara bilder du visar oss. Man längtar till sol och sommar.

    Nu får du Ha en fortsatt fin påsk fina du.
    Glad Fortsättning och påskkram från mig

    SvaraRadera
  13. Ett fint citat och underbara bilder!
    Hoppas smärtan är bättre nu.
    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne