måndag 7 mars 2016

Nu kan det bara bli bättre...

Ja ni som är med mig här på bloggen, märker nog att orken inte riktigt är med mig
och jag har tyvärr svårt att kommentera på telefonen då man har tid och ork
Flåt!
Jag Läser era inlägg, men har svårt att skriva på telefonen,
har inte orkat sitta uppe så mycket framför datorn heller

Armen är inte med mig, och vill lika mycket som jag..
Bara tråkigt ont, ont och lusten, inspirationen saknas.

LOVAR att BÄTTRA mig sötnosar

den här bilden visar En del av underarmens armbågsled som är helt av
(hur kan man missa det , det var den lilla biten)


och till min nya armbågsled, underarm
Det var som sagt en del skruvar och plattor.. så ville dom sjukskriva mig helt i 4-6 v
men det vill inte jag, gå hemma och ha ont är inte jag...
då behöver jag ha annat att tänka på..



MEN NU KAN DET BARA BLI BÄTTRE :)
❤️
Ngt som verkligen ger inspiration och en tankeställare
är att se tillbaka på veckan innan, för att påminna mig själv att det finns massa bra saker trots allt jobbigt runt en,
SÅ JAG VILL VERKLIGEN TACKA ...
.. finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Min Man, som trots tidig morgon och sen kväll kom upp till mig efter jobbet, och satt och prata så länge jag orkade ❤️
  • Att jag blev opererad i Sverige och inte i Italien, där dom ofta får göra om operation när dom kommer hem
  • Väldigt Starka smärtstillande
  • Sjuksköterskan på kirurg som var helt underbar, vad hade jag gjort utan dina underbara raka kommentarer och skratt, skönt att få träna franskan min vännen ;)
  • Blommor 
  • Eget rum och toalett på sjukhuset, Rutiner när man varit på sjukhus utomlands Sååå BRA :)
  • Dropp som verkar snabbt
  • Min MAMMA kan aldrig TACKA dig nog för allt du ställer upp med 
  • Automat bil
  • Härliga SKYLTSÖNDAG som gav mig många skratt !!! Behövdes kan jag säga

Dagens 
WORDS OF WIDOM
(BILD lånad på nätet)


Kärlek och värme till er alla

Stor 
PUSS o KRAM

22 kommentarer:

  1. Du behöver verkligen INTE be om ursäkt raring!! Men jag tycker gott att du kunde varit hemma ett tag!! Ska jag säga va?!?! ;-)
    Vi två är verkligen en skön kombo ♥
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh så jobbigt med armbågen men som du segernu kan det ju bara bli bättre.
    Dagens words of wisdom, otroligt sant men svårt ibland....

    Ha en underbar måndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. .... säger, nu ska det ju vara :D

      Radera
  3. Tycker så synd om dej...att åka på semester och komma hem med en bruten armbåge, såå tråkigt, men hoppas ni hade det bra där trots allt...och som sagt, det kan ju bara bli bättre ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Jag önskar verkligen att du snart får bli bättre. Sänder dig massor av styrkekramar !

    SvaraRadera
  5. Hoppas på god bättring och god läkning! Härligt att det finns smärtstillande när det behövs!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Be inte om ursäkt, fina Sanna. Du skriver när du orkar. Och vad trött man blir på sjukvården ibland. Hur fasen kunde dom missa det. Jag hoppas verkligen det går framåt för dig nu och att det blir bättre och bättre för var dag.
    Många varma kramar till dig, goding.
    Petra

    SvaraRadera
  7. Klart du inte orkar hålla på med Bloggen just nu! Har man ett jobb där man kan vara trots skadan, är det sin sak, men annars kan det vara svårt! Hoppas du blir bättre snart!

    SvaraRadera
  8. Oj, det blev verkligen illa det där med armen :( Skönt att det börjat gå åt rätt håll nu i alla fall! Ta det lugnt - alla förstår att du inte orkar kommentera som förr - de flesta av oss skulle nog inte ens skriva inlägg ;) Jag är glad att du gör det!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  9. Ja, tjejen nu kan det inte bli sämre i alla fall. Att titta på din arm idag gör ännu mera ont än igår kan jag säga. Å den italienska doktorn måste ha varit blind att missa den skadan. Synd att man inte orkar att anmäla honom och sjukhuset, men man borde nästan göra det...

    Å självklart förstår jag att du inte orkar kommentera så ofta. Som sagt det förvånar mig att du bloggar överhuvudtaget. Tuffing!

    SvaraRadera
  10. Hoppas du snart piggar på dig och släpp bloggen tills du känner att du orkar,
    vi finns alltid kvar.
    Ta hand om dig fina du !
    Stor varm kram till dig.
    Pia

    SvaraRadera
  11. Så skönt att operationen är avklarad nu. Hoppas att läkningen och återhämtningen går som planerat.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Din lista ger perspektiv! De där nära och kära som finns där. Din positiva inställning och vilja. Sköt om dig riktigt väl. Stora kramen till dig.

    SvaraRadera
  13. Du är så tapper som fortsätter kämpa och blogga trots värk och operation. Tänk inte på oss utan bry dig bara om dig själv nu!! Vi finns kvar tills sen när du orkar. Och du, jättebra att du inte orkade svara på quizen, för jag vann ju med 18-0 nu :) Skämta bara ;)
    Starkt att orka göra tacksamhetslista, men samtidigt vet jag ju att man mår bra av det, så det kan nog hjälpa dig att få bort lite smärta för ett tag. Skickar över en stor varm kram!!

    SvaraRadera
  14. Svar: Ingen aning hur varmt det är i havet. Vi är nämligen varken strandliggare eller badkrukor - eller det kanske vi är;-) Men såg två barn som doppade fötterna i havet igår och de skrek högt. Doppade handen i havet igår och jag skulle tippa att vattentemperaturen ligger på drygt 15 grader - helt ok för vikingar som badar i Östersjön alltså. De få som badar här har våtdräkter på sig, liksom dom som deltar i regattor.

    PS. Så kul förresten att Skyltsöndagen gav dig ett väl behövligt skratt:-) DS.

    SvaraRadera
  15. Jag säger bara det, krya på dig, du behöver inga ursäkter för någonting, önskar dig bara bättring! ♥
    Att blogga är en kul grej utifrån det man orkar. Inga krav. Det ska vara skoj!
    Värmande kram, Gerd ♥

    SvaraRadera
  16. Inte behöver du be om ursäkt! Det viktigaste av allt nu är att armen läker och att du slipper smärtan.
    Önskar dig allt gott!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  17. Åh dom är duktiga! Hoppas du snart har armen i funktion.
    När har du nästa besök? Messa mig :)

    SvaraRadera
  18. Massor med Kryakramar Finaste.

    SvaraRadera
  19. Vill inte höra talas om några Ursäkter hörru´ för...
    Det behövs inte!

    Skönt att Op är över & ta hand om din nu/Kryis styrke kramar finaste ♡ ...

    SvaraRadera
  20. Skönt att allt gått bra :-) jag hoppas att du återhämtar dig snabbt och se nu till att vila när du behöver

    Kram till dig fina du <3
    Sandra

    PS yes jag hann och fick rätt på förra veckans gw ;-)

    SvaraRadera
  21. Det var längesen jag var här... Men oj, vad har du gjort? Krya på dig!
    Kram J (marskulla, F d jijsdagar...)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne