onsdag 9 mars 2016

Bildkavalkad med Dagens Tanke

Bildkavalkad från Champoluc...
Har ju inte hunnit med dessa fina bilder från promenadstråket som fanns och byn kvällstid
.. jodå jag kom ut med mannen på kvällen när dom var tillbaka, men det var det enda haha
Måste säga att Alperna fascinerar mig, och berg över huvudtaget är magnifika.

 Dom små figurerna i trä längst hela promenadstråket till vårt hotell, har ni sett den första..

Men här kommer resten jag lovade...
Söt tomte med saxofon , små och häftiga detaljer, inte bara barnen som gillar det här..;)


Barnen tyckte Ugglan var en favorit med sina skidor.

 Den här trodde vi stod med käpp ( kanske för att jag var invalido själv haha)
Men det är ju en mask den drar upp
 Ibland tyckte tom jag att kanske dom var lite FÖR detaljrika haha.
Den här stod liksom åt "fel" håll var det meningen ??
Det är sånt jag funderar på när jag ser det här...
Min man säger att jag BARA SER DET JAG VILL haha

När det mörknade blev det mörkt snabbt och att gå runt i byn var riktigt mysigt 
Ser ni den stora pelaren/statyn av is i forsen ??
Skulle vilja se det här trädet en sommar, undrar om det ens lever...
Jag hoppas att ni mår mycket bättre än mig, Jag bestämde mig för att stanna hemma efter att ha arbetat en dag.. klarar mig fortfarande inte utan dom starkare smärtstillande jag tar, och mådde skit när jag kom hem på måndagen, hade ingen ork med ngt / ngn ville bara vara ifred.
Så ingen bra ide att vara där utan smärtstillande...
Tagit mig i kragen och lyssnar på min kropp och läkaren.. är hemma ser till att det får läka ifred.

Dagens Tanke:
nr. 1
Jag har TUR, 
för jag har världens bästa bloggläsare, ni är ödmjuka, mysiga och härligt roliga,
och ni kommenterar. Det är det viktigaste av allt, Det är NI som gör att det blir roligt.

Dagens Tanke
nr. 2
Jag gillar Personliga alldagliga Bloggar
Tittade på Malou intervjua Kizzie
Om henne som bloggare, som person vilket verkade vara 2 helt olika personer !
Hon har fått ta så mycket skit, denna unga flicka, men hon har väl inte alltid varit snäll hon heller vad jag förstod.
Men varför vill man bli känd genom att vara Elak, Bitchig ??
Jag har aldrig förstått mig på ELAKA, Cyniska, Svartsjuka, Oberäkneliga Människor
som gör allt för att skada ngn med flit, Istället för att ta tag i sina egna problem 
Det är bara SJUKT anser jag !
Men varför vill man provocera människor på det viset ?? 
Säga elaka saker när man vet att det blir dubbelt tillbaka?

Nä nu ska jag försöka klä på mig så här på eftermiddagen och bara komma ut en sväng
Stor Puss & Kram
Till er Sötnosar som tittar förbi

13 kommentarer:

  1. Härliga bilder du visar....jag gillar att blogga mer än instagram, även om jag är aktiv på insta, men inget går upp mot bloggen ;))...hoppas du har det bra min vän !!
    Nu en sväng till stan...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Underbart & så vackert ♡ ...
    Önskar dig allt gott finaste!

    /Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, Sanna. Roligt att få se från ställen man aldrig varit. Berg är mäktigt.
    Jag förstår inte heller det där att elak eller bitchig. Kan inte folk bara vara snälla mot varandra.
    Stor kram till dig, finaste
    Petra

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Tack för att vi fick följa med!
    kram

    SvaraRadera
  5. Vilka roliga figurer! Bra att du stannar hemma och tar hand om dig. Ingen tackar en för att man börjar för tidigt!
    Förstår inte heller varför man måste vara elak, framför allt inte varför man vill bli känd som en sådan person. Nej, tacka vet jag vardagliga händelser i vanliga människors bloggar!

    SvaraRadera
  6. Underbara träfigurer. Mycket jobb att få till dom, kan jag tänka. Också en underbar isfigur som står i forsen. Så fint i kvällsbelysning. Bergen var verkligen både mäktiga och otroligt vackra. Alplandskapet är verkligen underbart både vinter som sommar.
    Låter som en god idé att du är hemma och tar det lugnt och lyssnar på din kropp.
    Hoppas verkligen att snart blir bättre och slipper starka medeciner. Håller tummarna för dig. Tänker på dig.

    Krya på dig !
    Ha en skön onsdagskväll !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  7. Tack för en fin bildkavalkad. Champoluc känner jag väl till och har varit där några gånger. En gång har jag bott ädr under en skidvecka och andra gånger har jag bott i Gressoney, men pkt skidor till Champoluc.
    Och berg tycker jag också om, men köättrar inte i dem, dock åker jag gärna utför. "Tanten" är still going strong.
    Så bra att du lyssnar på kroppen och nu stannar hemma tills du mår bättre och orkar. INgen tackar dig för att du går och jobbar och har ont.
    Och Sanna! Jag har dhaft tur som hittat hit till dig. Att läsa din blogg ger mig så mycket.Stort tack!
    Skickar varma kramar från Thailand och terrassen men nu är det natt och Mr bLund väntar.
    Ligger sex timmar före Sverige.

    SvaraRadera
  8. Vilka bilder och vilka fina träskulpturer. Ja, va du hemma och läk ihop ordentligt och det finns ingen anledning att hoppa de smärtstillande tabletterna det läker inte bättre utan dem. Så plåga dig inte i onödan. Var rädd om dig, nu ska jag tina upp i duschen innan Mästerkocken drar igång på TV. Kram på dig fina Sanna!

    SvaraRadera
  9. Inte roligt att det gör så ont. Men blir väldigt glad när du lyssnar på kroppen och stannar hemma!! Ibland är du klok ;)
    Jätteläckra skulpturer i trä. Fanns liknande när vi vandrade i österrikiska alperna. Även dina maffiga berg påminner mig om Österrike. Så vackert i Alperna!!
    Nej kan inte heller förstå hur någon kan vilja vara elak med flit... Jag är naiv och tror gott om alla...
    Ta hand om dig bästa du!! Stor varm kram!!

    SvaraRadera
  10. Vilka roliga träskulpturer! Kreativt och inte kistchigt. Riktigt skoj att titta på.

    Bra att du (för en gångs skull) lyssnar på kroppen och stannar hemma!

    Kizzie liksom Blondinbella har jag hört talas om, men har aldrig läst deras bloggar. Inte mitt stuk.

    SvaraRadera
  11. Mysigt det var i byn och längs promenadstråket. Bra att du lyssnade på dig själv och kryar på dig innan du börjar igen.

    Ta hand om dig fina vän.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  12. Ja, missa nu inte att ta ditt smärtstillande snälla du, du ska inte behöva ha ont!
    Fina bilder från er resa, alperna ser fantastiska ut. En vacker dag kanske man får se dem lite närmare än bara genom ett flygplansfönster som jag har gjort ;-)
    Varm Kram till fina du!

    SvaraRadera
  13. God morgon till en ny dag! Hoppas du känner dig lite bättre ... och att du stannar hemma från jobbet några dagar till. Ingen tackar dig för att du jobbar och mår skit!
    Härligt att få se lite bilder från semestern - såå vackra omgivningar - och de där träfigurerna var riktigt häftiga!
    försök att ta det lite lugnt ... vila och skäm bort dig själv lite!
    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne