torsdag 24 mars 2016

Del 5 - Bergs vandring vid Lago di Garda

Långt upp i berget Monte Englo finns ett kapell som heter Capanna S.Barbara
Första kvällen vi kom ner och det var kolsvart ute tog jag denna bild från vår altan . 
Där jag visar med pilen är S.Barbaras kapell och nedanför lyser ett utskiks ställe vid en borg som heter Bastionen.
Vi bestämde oss för att gå upp dit igen det var 2 år sen vi var uppe där senast !
I början är det en väldigt mysig promenad väg som slingrar sig som en slalombana uppåt ...uppåt ....
Vacker stensättning som är livsfarlig att gå på när det regnar, då halkar man hur lätt som helst men nu var det sol och 15 grader :)
Efter stensättning fortsätter en väg uppåt lite sämre kvalité ;) men vi är ju på bergsvandring ...

Efter 30 min kommer man fram till Bastinen med en magisk utsikt 
Det vita där nere är inte gäss utan segelbåtar 

Fin liten väg gjord för att personer som jobbar vid bastion mm ska komma fram från en annan väg . 
Den här är inte bred...
Och vi möte dom som städar toalett på rast platsen det gällde att hålla sig in mot bergväggen haha

Högre och högre upp
Ibland hade Italienarna tänkt lite på säkerhet som fick det att vara lättare att gå uppåt

Stop längst vägen med härlig utsikt 

Så var vi äntligen uppe det tog ca 1h o 30min att gå upp, men det var för att jag bar livrädd att ramla ..
För BP nej armen är inte gipsad , det tog dom bort innan jag åkte ...för jag måste träna rörlighet i armbågen ( men kanske inte genom att gå på vandringsstigar längst ett berg ) 
Det gick bra men tog som sagt lite längre tid ...
Capanna S.Barbara
Här kan du skriva en hälsning att du varit här uppe :) så värt att gå hit ....
För utsikten är Fantastisk
Nu önskar jag er en riktigt 
GLAD PÅSK 
Idag börjar tävlingarna för lillskruttan, hon är lite orolig då det är första ggr hon är med i en sån här tävling !
Hon är verkligen en kadett i det här sammanhanget, här finns barn som tävlat i VM som är lika gamla som henne !!
Men bara hon har kul !!!! Det är det viktigaste har vi sagt !
Nu väntar vi på Oran så att seglingen kan börja!
Jag och min fina gubbe ska upp i bergen och ha picknick och titta på tävlingen .
Tur att mannen är stark det är kämpigt att bära picknick ryggsäcken ;) hihi

Stor varm PåskKram till er sötnosar som tittar förbi!
Sanna 

20 kommentarer:

  1. Waoooo fantastiskt vackert & vilken stark kille du har haha .......
    /Påska´Kram finaste ♡

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar vandring och en så fantastisk utsikt och jag förstår att vägen var mödan värd! Så länge man inte har svindel förstås ;-)

    Kram och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk till dig också äventyraren! Att du vågade gå där..... Men jag förstår om du ville upp - vilken makalös utsikt. Ja, tur att din man är stark - vad har du packat =) Troligen en termos med kaffe och två mackor och lite påskgodis. Du fortsätt och njut av livets goda dagar! Jag ska gå ute och plocka fram lite trädgårdsmöbler. Kram

    SvaraRadera
  4. Det var en ljuvlig vandring, precis en sån som jag älskar. Oj, vad mycket sånt jag gjort med min älskling. Numera går jag inte riktigt lika mycket ;) och just nu knappt alls. Fotskrället sätter en fot i vägen för det.
    Glad Påsk kram ♥

    SvaraRadera

  5. Wow vilken vandring vi fick följa med på...
    Glad Påsk och lycka till med allt, kram ♥

    SvaraRadera
  6. wow...vilken utsikt och vilken vandring du har upplevt ! Helt sanslöst vackert ! Värt varenda steg dit upp, antar jag.
    GLAD PÅSK !
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Vilken promenad det blev! Absolut värt besväret :)
    Hoppas det gick bra för dottern i seglingen!
    Önskar dig och familjen en riktigt Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Men vilken utsikt !!
    Glad påsk till dej med ;))
    Kram<3

    SvaraRadera
  9. Men vilken utsikt !!
    Glad påsk till dej med ;))
    Kram<3

    SvaraRadera
  10. Oj,vilka bilder! ser helt fantastiskt ut! ta det lugnt med din arm, och Glad Påsk! ♥

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt vackert! Kan tänka att du flåsade lite på vägen upp;-)
    Glad Påsk raring ❤

    SvaraRadera
  12. Vilket fantastiskt inlägg med helt underbara bilder:-) Det var verkligen värt bergsvandringen! Vilken utsikt!
    Tack för infon att armen inte är gipsad! Modiga du!!! Med gips hade du kanske inte gått upp där;-)

    Att sonen tävlingsseglar har jag förstått, tror jag. Så dottern tävlar också! I segling eller? Optimistjolle eller?
    Sorry, är bara nyfiken! Hoppas hon har en toppen tävling och njuter av sin första tävling!

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig vandring! Helt i min smak och dessa vackra vyer! Så fina bilder!
    Bra att du är försiktig med armen och utan gips så blir ju musklerna mer vakna men jag utgår från att du är försiktig. Men med en sådan här vandring i närheten förstår jag att du ville hit upp till Capanna S Barbara. Jag hade gärna vandrat med.
    Picknick låter perfekt och ni verkar ha rejält med mat och dryck med. Tur att maken är stark.
    Har hållit tummarna för "lillskruttan" och det vitigast eär ju at hon och ni andra har trevligt. Och trevligt måtte det då vara att segla här.
    Stor kram och Glad Påsk.

    SvaraRadera
  14. Vilken promenad! Men kanske värt det med den utsikten! ;) Önskar Glad Påsk!

    SvaraRadera
  15. Ohhh vilken underbar utsikt. Det är ju helt klart värt vandringen när det är det där som väntar.
    Ha en underbar påsk!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Vi reste runt Gardasjön förförra sommaen så vackert kram fina du/Diana

    SvaraRadera
  17. Den största ryggsäck jag nånsin sett!!
    Vilken härlig vandring ni gjorde, precis i min smak! Vi älskar att vandra i bergen.
    Håller tummarna att det går för din dotter i tävlingarna, vilken bra inställning att det är roligast att ha kul! Se till att hon fortsätter ha den inställningen med sig genom livet.
    Skickar över en stor påskkram!!!

    SvaraRadera
  18. Vilken vandring :) Men väl värt det när man såg utsikten, kan jag tä nka :)
    Önskar dig en fin påskhelg!

    SvaraRadera
  19. Jag är lite höjdrädd jag....
    En underbar påskhelg till dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga bilder! Kram J

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne