söndag 28 februari 2016

SkyltSöndag

SÅ VAR HELGEN SNART SLUT
och
ÄNTLIGEN  dax igen för SKYLTSÖNDAG
Stort TACK till Härliga BP 
som förvaltar denna Roliga utmaning vidare...
Idag åker hon dock på semester och tänker vara onåbar i ca 5 veckor, 
det är Du sååå värd men vi kommer sakna dig :)

Så till Dagens skyltning som fortsätter i 
RESANS tecken
Denna är från vår resa till NYC
Och vill man ha / älskar man skyltar
Vad är bättre än Times Square 
Det måste vara Skyltarnas Mecka ;) 
(Alla bilder tagna av moi)


Vilken tur att dom skrev att vattnet kostade.., 
för jag anser att en liten flaska Evian är värd 10 dollar + taxes ;)
När jag kan gå utanför i affären och köpa en större för 3 dollar...

Så kommer vi till det där med hotellfrukost...
Som jag brukar ÄLSKA att äta...
Men efter några dagar i NYC så tröttnar man på pannkakor och sirap och vill ha den Skandinaviska frukosten, som för mig borde vara yoghurt kokt ägg rågbröd med ost och skinka ...ni vet..

Men nä den bestod av en kaffe juice choklad croissant, bulle och vad jag trodde var rågbröd 
( det mörka underst ) tog massa smör på och började äta...
Men höll på att få upp allt det var inget rågbröd det var Banankaka...
Är det ngn i Skandinavien som äter det här till frukost ??????

Vi hittade en fantastisk bar, med riktigt roliga toaletter

Och skönt att veta att anställda MÅSTE tvätta händerna ;)

Ser ni det fantastiska taket på den här jazzklubben/ baren

Och vid Grand Zero höll det på att byggas för fullt så dessa
LyftKranar får avsluta denna skyltsöndag från NYC
Och tillägnas personen som verkligen Gillar Lyftkranar ;)
Stor Kram till dig BP
ha nu en härlig semester


Önskar Dig som tittar förbi en alldeles underbar solig Söndag

Stor
PUSS & KRAM

13 kommentarer:

  1. Det var verkligen tur att det stod vad vattnet kostade för man kan bli ruinerad för mindre! Vilken kul toalett och bra skylt för handtvätt är A och O!

    SvaraRadera
  2. Det finns verkligen kul skyltar i NY. Håller med dig om att frukostarna där är i sötaste laget. Nästan som att gå och ta en fika på eftermiddagen i stället. Knappast något som bottnar så man har energi att ge sig ut på upptäcktsfärd. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  3. Härliga skyltar! Jag planerar en resa för hela familjen när mina äldsta fyller 18 vilket de gör om dryga 2,5 år. Vi kommer nog helt klart att få lusläsa alla prislappar innan vi köper nåt!!
    Hoppas du får en härlig söndag raring ♥
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för detta besök i NY. Härlig reseskyltning och från en stad jag bott i under ett år och besökt många gånger.
    Jag kände igen en hel del både av bilderna och från din text. Nostalgi på högt nivå för min del. Och vilka minnen jag har från N.Y.
    Stor kram till dig di fina och tack för skyltningen.
    Önskar dig en fin söndag.

    SvaraRadera
  5. Skulle också vilja åka till NY. Jädrar vilka fräcka toadörrar ;)
    Stor kram till dig, finaste tjejen.
    Petra

    SvaraRadera
  6. Det var en högtflygande skyltningsparad! Och med mycket nyttig information uti!
    Tack för rundvandringen, det var kul.
    SöndagsSkyltKram ♥

    SvaraRadera
  7. Fina lyxiga bilder... nä, vem skulle vilja ha banankaka till frukost?? Ha det gott i vårsolen. Kram

    SvaraRadera
  8. Åh! Jag älskar bananpannkaka till frukost! Men får det alltför sällan... :-)

    Härliga skyltar!

    SvaraRadera
  9. Härliga New York,staden i mitt hjärta! Å underbara skyltar. Vi önskar BP en härlig semester,sjysst att ge henne lite ögongodis med dessa kranar :-)
    HA en fortsatt trevlig kväll, varm Kram!

    SvaraRadera
  10. Skulle också vilja åka dit.
    Coola toadörrar och vilken tur att det finns en skylt så man inte missar
    att tvätta händerna ;) ;)
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Tusen tack för toppen skyltning och länken:-) Å eftersom jag älskar kranar så ser jag sista bilden sm en extra bonus:-)

    SvaraRadera

  12. Skön skyltning... :))
    Bananpannkaka och fina toadörrar, en salig blandning, härligt! :D)))

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
  13. Fantastiska bilder och lika fantastiska skyltar! Konstiga frukostvanor där borta i väster :)
    Tack snälla för ändringen :)
    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne