söndag 21 februari 2016

SkyltSöndag


ÄNTLIGEN  dax igen för SKYLTSÖNDAG
TACK till Härliga BP som förvaltar denna Roliga utmaning vidare.

Kom hem idag vid 13- tiden, min stackars man har kört hela vägen, med små korta pauser längst vägen och en vila på 3 timmar i Göteborg hos sonen.

Det finns så mycket tokiga, konstiga, roliga, Bra skyltar i ute världen och några av dessa tänkte jag visa idag från min Resa Till Italien
Så till dagens Skyltning... 
Italien och resan
Skyltarna är tagna med fel hand så hoppas ni har överseende med lite suddiga skyltar, men skyller allt på att min högra arm inte ens kan lyftas och användas som stöd...hihi

I Champoluc finns det en sportaffär där man har allt för alla , här finns tydligen även vampyrer som behöver skidglasögon....

Tror ni jag vart glad när jag fick se denna skylt ;) 
Var sååå sugen på Sushi men där ser man, att man läser vad man vill att det ska vara ... 
Det var ju ingen resturang utan skiduthyrning hmmm besviken gick jag där ifrån och tog en cappuccino och bakelse istället...
en Stor bakelse "because I'm worth it "hihi

Nu kan jag inte Italienska, men lite konstigt att sätta upp den här skylten vid ett promenadstråk med massa konst , visar det senare :) skulle jag åka skidor den sträckan ? Eftersom jag tror den var felvinklad då jag inte sett några skidåkare eller flygande människor så promenerade jag på som alla andra ;)

Under ett av träden vid sidan av promenadstråket fanns den här gula skylten
Pericolo är fara så är det här fara för en golfbana???
Spelar Italienare annorlunda Golf än oss ?
för jag såg inga fält, eller minigolfbanor utan bara en massa massa träd ???
Eller det kanske betyder att jag Inte får spela golf in mot skogen ifall någon campar ??
ngn som vet ???


Visst hade vi med snökedjor, men eftersom snön kom från andra hållet i år kändes det väldigt konstigt när man såg den här skylten...
men när man inte får ta San Bernado passet med bilen förstår man att det snöat en hel del så det blev tunnel genom berget.


Så från den ena sidan till den andra sidan av tunneln ca 6,5 km var det stor skillnad på miljön 



Det finns en massa " konstiga" på städer man upptäcker när man bilar, 
min dotter fnittrade så hon vek sig när namnet i mitten dök upp....
-Där skulle jag ALDRIG vilja bo, skrattade hon och började prata om Johan Glans Show där han pratar om RÖVEN i vår favoritshow World Tour of Scandinavia
Vi var tvungna att söka den på youtube, och som vi skratta...

HÄR OVAN
 kan du se det helt underbara klippet från hans show.
Verkligen vår "barnsliga"humor haha

Sen tog barnen den här till sin Pappa 
Den ska du ha tyckte dom, men när pappa satte på den och gick ut för att tanka skämdes dom så dom ville sjunka genom bilen haha..

Jag hoppas att Du har haft en underbar helg.
Önskar dig en fortsatt underbar Söndagskväll
Nu ska här tvättas och sovas och ta fram allt man ska ringa för denna förbenade arm ...
Hur länge brukar man egentligen vara Gipsad?

Puss & Kram

10 kommentarer:

  1. Skrattattack skrattattack! Ja, jag säger inget mer. Har precis börjat koncentrera mig på att skriva, efter att ha lyssnat på videon! Haha, jag är nog väldigt barnslig där också, hihi. Jo, jag vet att det finns en ort som heter så, tror det har varit uppe på "Landet runt" på TV.
    Alldeles förträffliga och fyndiga skyltar du visar, så kul med de utländska tänken där. Och en eloge, att du orkar fota med "fel" hand och skriva.
    Krya på dig och stor SkyltKram ♥

    SvaraRadera


  2. Hi hi hi, galet rolig klipp..
    Måste man inte ha gipset i sex veckor tro?

    Krya på armen och glöm inte att röra på fingrarna....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Gulliga Sanna! Att du tänkte på Skyltsöndagen under din semester och fotade så många skyltar med fel hand och la upp detta långa fina inlägg gör mig nästan rörd faktiskt! Fantastiskt jobbat!

    Å jag bara älskar skyltar från andra länder. De är liksom betydligt roligare där än här hemma. Vet inte riktigt varför, men så känner jag.

    Att jag var i stort sett dubbelvikt efter de ttre sista skyltarna förstår du nog.

    Å det jag också skrattade gott åt att "Älgskogen" ligger granne med byn "Reibehausen". Översatt till svenska blir det ungefär "rivna hus" alternativt "Raggmunkshus".

    Å varningskylten säger: "Fara, korsa inte golfbanan", men eftersom det inte fanns bara skog så. För inte sitter man väl uppe i träd och golfar;-)

    Tusen tack Sanna för detta härliga inlägg och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Glömde ju säga: Du får nog gå gipsad i ungefär 6 veckor skulle jag gissa. Å då är du garanterar tvåhändig;-)

    SvaraRadera
  5. Hej vännen.
    Vilken spännande skyltsöndag du har. Spännande skyltar. Tack fina för dem.

    Önskar dig en jättefin ny vecka, och varma gladkramar från mig

    SvaraRadera
  6. Välkormen hem! Skönt att ni är hemma igen! Och din vecka blev ju lite annorlunda. Champoluc kännee jag igen, har åkt skidor där en del och även i Gressoney så det var extra roligt med lite skyltar därifrån.
    Oj, det blev en lång bilresa för er och vilka härliga och roliga skyltar med kommentarer du fått till. Många skratt blev det hos mig.
    Namnen på kartan blev till allmän munterhet här hos oss. Och Johan Glans gjorde inte det hela sämre.
    Vad gäller gipset så kanske du kan få byta till ett mindre efter 4-5 veckor. När jag bröt båtbenet var det 6 veckor som gällde och 2 med mindre gips. (Inte så täckande.)
    Hoppas att du inte har så ont och att det blir smidigt med försäkringsbolaget.
    Stor kram till dig du fina.


    SvaraRadera
  7. Oj vilka spännande skyltar på er väg genom Europa! Hinner inte kolla Glans nu, måste krypa till kojs så här mitt i natten, får kolla vid ett senare tillfälle ;-) Hoppas allt går bra med din arm! Varm Kram och välkommen hem!

    SvaraRadera
  8. Där i K....wald skulle in jag vilja bo. Hade också skrattat till magknipen tog över.
    Hoppas det snart blir bra med armen.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  9. Vilka bra skyltar! Såg just det klippet om Röven på TV i fredags. Där hade man inte velat bo ;-)

    En tre fyra veckor brukar nog en arm vara gipsad.


    Kram

    SvaraRadera
  10. Nämen nu har jag ju missat massor. Jag trodde först o främst att ni skulle vara en vecka i Göteborg. Såg ju på instagram att ni var i Italien. Italien är ju lite mer exotiskt :) Och vilken otur att du gjorde illa armen... så trist... Och visst är det svårt att göra saker med "fel" arm/hand.
    Bra skyltar och skönt att ni är hemma igen. Nu får du vila upp dig efter semestern :) Stor krya-på-dig-kram!!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne